Behöver lite hjälp/tips på vilken data jag ska köpa...
Jag ska ha en 42-50 tums plasma/lcd (har inte köpt tv än...)
Till datorn som jag ska ha i vardagsrummet.
Tänkte ha datorn mest till att titta på film/surfa med..
Pris klass runt 10.000kr.
Någon som har nåt bra förslag??
bara kolla film och surfa med för 10000? lite att ta i för min smak med så "låga krav". Men köp en laptop med TVout-kort bara. Finns helt klart prisvärda för runt 7000 om du inte ska spela spel eller använda bild/film-redigeringsprogram eller nått annat som kräver prestanda.
Och LCD TV är bättre för dator och om du tittar på TV ofta enligt olika TV köpguider de hade runt jul. HDMI och eventuellt också VGA kontakt på TVn är bra.
Om den bärbara har DVI kontakt så kan det bli lättare att koppla till en ny TV. Det finns DVI->VGA adaptrar och DVI->HDMI kablar där de säljer TVn.
Kan vara bra att ladda ner och kolla i manualen på TVn du också ska köpa och kolla för säkerhets skull hur tillverkaren rekommenderar att du kopplar.
Har din bärbara både TV-ut (till TV via s-video) och DVI så är du helgarderad när det gäller att koppla till TV.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!