Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-23, 17:42
Medlem
Har haft detta problem ett bra tag nu i Ventrilo, Teamspeak osv att alla andra hör sig själva genom min microfon varje gång jag håller ner en knapp för att prata. Har letat igenom massa settings och allt möjligt men lyckas inte med något. Någon som kan tipsa på var jag ska kolla?
Citera
2007-07-23, 18:08
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froboo
Har haft detta problem ett bra tag nu i Ventrilo, Teamspeak osv att alla andra hör sig själva genom min microfon varje gång jag håller ner en knapp för att prata. Har letat igenom massa settings och allt möjligt men lyckas inte med något. Någon som kan tipsa på var jag ska kolla?

Har du igång dina mainhögtalare samtidigt? De större som troligen står vid skärmen.
Citera
2007-07-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Har du igång dina mainhögtalare samtidigt? De större som troligen står vid skärmen.

Använder mig bara av headset. Har en del kunskap åtminstonde.
Citera
2007-07-23, 18:23
Medlem
fizzles avatar
Do:
start>kontrollpanelen>ljud/ljudenheter>ljudenhet>inspelning av ljud>volym>under 'microphone' avancerat>kryssat i 20+dB microphone boost?

Jag kan inte helt förklara varför det hjälper, men testa för jag har upplevt liknande.
Citera
2007-07-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Do:
start>kontrollpanelen>ljud/ljudenheter>ljudenhet>inspelning av ljud>volym>under 'microphone' avancerat>kryssat i 20+dB microphone boost?

Jag kan inte helt förklara varför det hjälper, men testa för jag har upplevt liknande.

Micken hördes ALLDELES för lågt för att det ska fungera men all musik osv hördes fortfarande.
Citera
2007-07-23, 18:41
Medlem
askers avatar
De hör bara ljudet från din dator och inte alls något från din mikrofon?

Isåfall: Kontrollpanelen -> Ljud -> Knappen "Avancerat" -> Alternativ -> Egenskaper -> Klicka i radioknappen "Inspelning" och se till att rutan "Microphone" är kryssad nedanför -> Klicka Ok -> Klicka i rutan "Välj" under Microphone.
Citera
2007-07-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
De hör bara ljudet från din dator och inte alls något från din mikrofon?

Isåfall: Kontrollpanelen -> Ljud -> Knappen "Avancerat" -> Alternativ -> Egenskaper -> Klicka i radioknappen "Inspelning" och se till att rutan "Microphone" är kryssad nedanför -> Klicka Ok -> Klicka i rutan "Välj" under Microphone.

Den har alltid varit iklickad, kommer ihåg att det var just såhär när den inte var iklickad så det som är så konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in