2007-07-23, 14:39
Medlem
kyusss avatar
Jag lät min Macbook ligga nerpacketerad ett par månader efter att jag pluggat klart då datorn lite tappade sitt syfte. Nu när jag tagit fram den igen har batteriet stendött! Har testat att låta nätadaptern sitta i under flera timmar, utan att det sker någon kontakt. Datorn slås av så fort strömkabeln åker ur, vilket tyvärr sker alltför lätt.

Olyckligtvis har min garanti gått ut också sedan någon månad tillbaka.

Vad gör man - byter batteri? Annat fel?
Någon som upplevt samma problem?
Vad kostar det att köpa nytt batteri till en vanlig Macbook, då garantin gått ut?

Jag som var så nöjd med min vita lilla kompis för bara något halvår sedan. Den har redan lämnats in en gång p.g.a. att skalet fick bruna märken efter värmen som produceras. Varför är det så mycket strul? Jag trodde Apple var störst, bäst och vackrast
Citera
2007-07-23, 15:01
Medlem
Du kan ju alltid ringa Apple och höra vad det är som gäller.
Själv fick jag köpa ett nytt batteri till min MB för några veckor sen.
1.395,00 (billigare för studenter?) på Apple Store, kom till ytterdörren 2 dagar efter beställningen.
Väldigt dyrt ja, men tyvärr en nödvändighet att skaffa, man vill ju gärna sitta ute med burken nu i värmen.
Citera
2007-07-23, 15:16
Medlem
kafkas avatar
Mitt batteri tappade kapacitet väldigt fort och datorn tvärdog mellan 10-15%, en googling gav resultat i form av olika forum där samma problem var omtalade.

en länk omtalades mycket.
http://www.apple.com/se/support/macb...batteryupdate/

apple har förlängt garantin på batteriet, jag fick ett nytt även då min garanti gått ut, bara att promenera ner till lokala applebutiken. andra hade varit där innan med samma problem. nytt batteri på två dagar.

ta kontakt med apple.
Citera
2007-07-23, 20:19
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafka
Mitt batteri tappade kapacitet väldigt fort och datorn tvärdog mellan 10-15%, en googling gav resultat i form av olika forum där samma problem var omtalade.

en länk omtalades mycket.
http://www.apple.com/se/support/macb...batteryupdate/

apple har förlängt garantin på batteriet, jag fick ett nytt även då min garanti gått ut, bara att promenera ner till lokala applebutiken. andra hade varit där innan med samma problem. nytt batteri på två dagar.

ta kontakt med apple.
Tack! Jag ska kontakta dem så fort jag får lite tid över
Citera
2007-07-29, 13:11
Medlem
kyusss avatar
Det funkade! Supporten hjälpte mig göra några få, enkla tester på Macbooken och uteslöt andra ev. problem. När ingenting fungerade så sa hon att de skickar ut ett nytt batteri, mot att jag lämnar tillbaka det gamla.

Hurra för Apple!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in