Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-15, 12:26
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Jag fattar inte alls vad poängen var med hela den här grejen, ville han bara vara med i tidningen lite grann eller vad?
Han är säkert en uppmärksamhets-hora, varför skulle han annars stå och skrika i pressen att han vill bli statsminister och turistchef? Snart kommer artiklarna om att han ska starta en tv-kanal och åka till rymden också.
Han påminner lite om Steve Jobs....
Citera
2007-08-15, 16:02
Medlem
Skotters avatar
Det låter nästan för bra för att vara sant, hoppas bara att det inte är så. Som någon kanske nämnt tidigare känns det lite misstänksamt med att man bara kan betala med kreditkort. Sidan verkar inte vara helt seriös heller.
Citera
2007-08-15, 17:49
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skotter
Det låter nästan för bra för att vara sant, hoppas bara att det inte är så. Som någon kanske nämnt tidigare känns det lite misstänksamt med att man bara kan betala med kreditkort. Sidan verkar inte vara helt seriös heller.

Prova att läsa tråden du postar i nästa gång.
Citera
2007-08-15, 19:00
Medlem
emriks avatar
vad snopet om datorerna levereras till alla som beställt. men att priset höjs sedan till 2000 eller nåt efter det.
då kan alla som säger "HAHABLUFF KOMMER INTE KOMMA" ta sig i röven.
och dom som vågade satsa lite pengar kommer vara lyckliga
Citera
2007-08-15, 19:02
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emrik
vad snopet om datorerna levereras till alla som beställt. men att priset höjs sedan till 2000 eller nåt efter det.

Ja det verkar ju väldigt troligt. Speciellt när killen bakom det hela, Valdi till och med har sökt nytt jobb som turistchef. Knappast något man gör om man är mitt uppe i att driva ett företag med verksamhet i flera världsdelar och en orderstock på 300.000 laptops. Snarare ett rätt tydligt bevis på att han nog inte har alla indianerna i kanoten.
Citera
2007-08-15, 19:05
Bannlyst
Citat:

2000 för en lapptop?. Oj vad dyrt...

Näe Vivaldi kommer inte skicka några datorer från mytomanikliniken.
Citera
2007-08-15, 20:00
Medlem
nackas avatar
Citat:
Tyvärr, jag tror nog att du måste acceptera att din 1000-kronors dator aldrig kommer dyka upp.

Bättre lycka nästa gång, kompis!
Citera
2007-08-15, 20:12
Medlem
emriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeruggla
2000 för en lapptop?. Oj vad dyrt...
inte alls dyrt. men dubbelt så dyrt. vilket gör det snordyrt om man jämför med innan.

Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Tyvärr, jag tror nog att du måste acceptera att din 1000-kronors dator aldrig kommer dyka upp.

Bättre lycka nästa gång, kompis!

haha jag har inte beställt en själv men jag bara tänkte mig scenariot i huvudet och tyckte att det verkade roligt. jag tror själv inte heller att dom som beställt kommer få någon dator. men pengarna tillbaka ialla fall skulle jag gissa på
Citera
2007-08-15, 20:12
Medlem
Yes...s avatar
Hoppas verkligen datorerna leveras, alla bluffskrikande nördar skulle bli så ägda.
Jaja, bara 16 dagar kvar till den absoluta sanningen...
Citera
2007-08-15, 20:22
Bannlyst
http://www.idg.se/2.1085/1.116429
http://blt.se/article/961337_102-151-0-0 Turistchef i blekinge

Snart borde den här tråden flyttas till psykologi forumet.
Citera
2007-08-15, 20:24
Medlem
emriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...
Hoppas verkligen datorerna leveras, alla bluffskrikande nördar skulle bli så ägda.

kul att det finns fler som tänker i samma banor

lite off topic: om jag vore turist. så skulle jag inte åka till blekinge :P oberoende av vem som än var turistchef.
Citera
2007-08-15, 22:33
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeruggla
http://www.idg.se/2.1085/1.116429
http://blt.se/article/961337_102-151-0-0 Turistchef i blekinge

Snart borde den här tråden flyttas till psykologi forumet.

I hans ansökan och CV står det att han är VD för ett företag som planerar att leverera 2,4 miljoner datorer per år. Känns kanske lite som ett nerköp att lämna den posten för att bli turistchef för lilla Blekinge

Han nämner också att han formgivit Mammut-garderoben åt IKEA och ligger bakom fägerna på iMac.

Tycker han påminner lite om Helge Fossmo. Enormt riskbenägen och verkar tro att han ska kunna komma undan med vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in