• 1
  • 2
2007-07-23, 12:05
Medlem
Engelbrektssons avatar
Vilken substans får er att bli mest produktiv på olika sätt?
  • Fysiskt (städa, kroppsarbete...)
  • Psykiskt (koda, skriva, lösa sudoku... )
  • Kreativitet (måla, skapa...)

Jag har inte provat hemskt många droger, men vad gäller att skriva tråkiga och simpla uppsatser i gymnasiet minns jag att jag kunde ta några kapslar ephedra, jobba en natt och ha gjort några veckors hemarbete. Har hänt att jag tagit ephedra för att koda också, men det brukar inte ge så mycket inspiration att jag kommer på nya idéer eller uttrycker mig exceptionellt vackert eller så.

Ephedra har också funkat utmärkt vid långa arbetsdagar på enklare sommarjobb och dylikt om man supit eller datat kvällen innan. Tjack har jag bara testat pårökt och full, vilket ju dämpar effekterna rejält, så jag har väl mest cyklat i väldans fart.

Koffein ger en liknande effekt som ephedra rent psykiskt, man kan göra dönicke-uppgifter snabbt men utan inspiration. Men till skillnad från ephedra blir du inte sugen på att diska, städa, osv.

Vissa påstår att de blir väldigt kreativa av cannabis, men jag har en känsla av att det avtar efter några månader eller års dagligt rökande, till förmån för att spela TV-spel. Jag har förgäves försökt röka mig till inspiration ibland, har slutat med att jag däckat och inte fått nåt gjort alls.

Stilnoct är utmärkt om man vill komma på idéer, ofta känns idéerna dock helt otroligt bra just när man kommer på dem, så det man bör göra är att skriva/rita ner det man kommit på och sen sålla bort 95% dagen efter. Alla som svalt eller snortat ett gäng med nån öl och hållit sig vakna vet vad jag menar.

Nå, har nån mer tips eller beskrivningar av "nyttodroger" om man ska ägna sig åt kreativ verksamhet eller få saker gjorda?
Citera
2007-07-23, 13:05
Medlem
euphorias avatar
Cannabis är det ultimata svaret
Citera
2007-07-23, 13:42
Medlem
sillybillys avatar
Cannabis till det kreativa =)
Citera
2007-07-23, 14:58
Medlem
Qidushs avatar
Stimulanter är givna i alla nämnda fall. Opium påstås också fungera väl.

Cannabis och serotoninagonister, som tryptaminer, stärker däremot ingångsvärden. Den som inte har vana av konst, musik, programmering, eller dylikt, kommer heller inte producera något i berusningen.
Citera
2007-07-23, 15:16
Medlem
Juristens avatar
Kaffe

Försöker någon få mig till att göra rättsutredningar utan kaffe blir det mord.
Citera
2007-07-23, 15:22
Bannlyst
cannabis var för något år sedan världens inspirations källa. Men som du sa så efter nått års dagligt rökande är det kanske inte det bästa alla gånger.

Håller även med dig på stillisarna. Helt jävla cp sjuka idiot idéer kommer jag på.

Men E skulle jag nästan villja säga på alla punkter, även om inte resultatet skulle bli det bästa, det är tanken som räknas.

Edit: stav
Citera
2007-07-23, 15:25
Medlem
Juristens avatar
Borde kanske testa att göra rättsutredningar på amfetamin, men jag vet inte riktigt om jag vågar.
Citera
2007-07-23, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Borde kanske testa att göra rättsutredningar på amfetamin, men jag vet inte riktigt om jag vågar.

Hehe gör en rättsutredning på Svamp. Resultatet skulle vara intresant
Citera
2007-07-23, 15:29
Medlem
Ketoganzs avatar
Cannabis och tjack.. Dra en lina, och släng i dig en bomb, sen kör du en bong med lite gott sativa.

du blir produktiv jävlar i det och inspirationen flödar

Organiserade mi cd samling för några helger sedan i ordning efter färg, ART-nummer samt hur snygga sångare/sångerskor de hade.

riktigt bra organiserat blev det.
Citera
2007-07-23, 15:35
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FluX
Hehe gör en rättsutredning på Svamp. Resultatet skulle vara intresant

Hade man nog hamnat i aftonbladet eller nåt, hehe..
Citera
2007-07-23, 15:47
Medlem
Oskarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketoganz

Organiserade mi cd samling för några helger sedan i ordning efter färg, ART-nummer samt hur snygga sångare/sångerskor de hade.

Haha! Måste vara bland det mest klockrena jag har hört!

Jag kan också få liknande sjuka/briljanta idéer under tjoets (p)åverkan. Har sorterat, staplat och radat upp allting i alla kökslådor och skafferier i smakgrupper - stod 4 timmar i köket som en manisk man iklädd enbart en Pierre Cardine-skjorta och ett par boxershorts.
Citera
2007-07-23, 15:47
Medlem
Rita med lite alkohol i blodet funkar alltid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in