• 1
  • 2
2007-07-23, 00:04
Medlem
babbiss avatar
Hej.
Jag har ett knasigt brusande ljud i bakrunden, i hörlurarna och i högtalarna. Dock försvinner ljudet när jag spelar spel. Har testat med olika hörlurar, och det är samma störiga ljud i alla.. Jag vet inte vad jag gjort, råkat ändrat någon inställning?

Hjälp!
Citera
2007-07-23, 19:47
Medlem
Jim Divines avatar
har samma problem... brusar alltid lite i bakrunden. Låter mer när datorn jobbar med nåt. Har väl med ljudkortet att göra men jag är inte säker...
Citera
2007-07-23, 21:52
Medlem
babbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Divine
har samma problem... brusar alltid lite i bakrunden. Låter mer när datorn jobbar med nåt. Har väl med ljudkortet att göra men jag är inte säker...

Okej, började för 3-4 månader sedan, så grymt störigt.
Citera
2007-07-23, 22:15
Medlem
datorn är dåligt jordad tror jag. testa att dra en kabel mellan chassi (kabel runt ena skruv längst bak som du drar åt ) och elementet( jo det där som blir varmt på vintern , ska räcka med kabel mot element och tejp ) , om bruset försvinner så äre pga av det.
det är småa elströmmar som högtalaren tolkar som ljudfrekvenser.
ett tips, ha ljudet på så du märker direkt o mdet blir förändring så slipper du kuta fram och tbx
hoppas det där va till nåt hjälp
Citera
2007-07-24, 22:18
Medlem
babbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H10N4O2
datorn är dåligt jordad tror jag. testa att dra en kabel mellan chassi (kabel runt ena skruv längst bak som du drar åt ) och elementet( jo det där som blir varmt på vintern , ska räcka med kabel mot element och tejp ) , om bruset försvinner så äre pga av det.
det är småa elströmmar som högtalaren tolkar som ljudfrekvenser.
ett tips, ha ljudet på så du märker direkt o mdet blir förändring så slipper du kuta fram och tbx
hoppas det där va till nåt hjälp

Knasigt du, det funkade inte??! Går det bra med eltejp? Eller ska det vara något annat?

Att små p12 som du orkar sitta och skriva ett sådant inlägg.
Citera
2007-07-24, 22:45
Medlem
gaffa ska räcka egentligen. det andra jag kan komma på är att kabeln ska göra "kontakt" mot elementet ,inte målarfärgen som det kanske kan ha .. kolla om du hittar nåt ställe utan färg. funkar inte detta så vettefan
men jag hoppas att du kan lösa detta ... varit i samma sits och det suger.
lycka till !
Citera
2007-07-24, 22:45
Medlem
wtf är p12 ?
Citera
2007-07-25, 12:55
Medlem
babbiss avatar
Citat:
wtf är p12 ?

Oj, jag kanske tog i. En p10 iafl?
Betyder att du är Pojke och 12 år.
Citera
2007-07-25, 15:43
Medlem
du har lite fel där,men saksamma. har du kunnat fixa problemet ?
Citera
2007-07-25, 16:12
Medlem
flengs avatar
Har haft liknande problem och i mitt fall var det ljudkortet. Jag bytte från mitt pci-ljudkort till mitt ljudkort som finns på moderkortet och det löste det sig. Så har du ett extra på moderkortet pröva det eller om du har en annan dator kan du pröva låna från den.
Citera
2007-07-25, 18:36
Medlem
babbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleng
Har haft liknande problem och i mitt fall var det ljudkortet. Jag bytte från mitt pci-ljudkort till mitt ljudkort som finns på moderkortet och det löste det sig. Så har du ett extra på moderkortet pröva det eller om du har en annan dator kan du pröva låna från den.

Okej, det lutar åt ljudkortet alltså. Ska försöka få tag på ett tack!
Citera
2007-07-25, 18:37
Medlem
babbiss avatar
Citat:
du har lite fel där,men saksamma. har du kunnat fixa problemet ?

Nix, har du vuxit upp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in