• 1
  • 2
2007-07-25, 18:55
Medlem
rallysallys avatar
Har du prövat att öppna kontrollpanelen för ljud? Stäng av allt som du inte behöver ha på, t.ex 3-D djup, synth och mic? Bocka av och pröva dig fram.
Lev gott
Citera
2007-08-25, 22:49
Medlem
babbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallysally
Har du prövat att öppna kontrollpanelen för ljud? Stäng av allt som du inte behöver ha på, t.ex 3-D djup, synth och mic? Bocka av och pröva dig fram.
Lev gott

Ljudet finns kvar.. Jag drar slutsatsen att det är ljudkorten som är föråldrat.

MOD! Kasta tråden Tack
Citera
2007-08-25, 23:33
Medlem
Inte alls säkert att det är ljudkortet, o trådar bör finnas kvar som referens i framtiden (så snälla människor slipper svara på samma fråga flera gånger).

Det kan mycket väl ha med jordningen att göra, har du en TV-in från kabel-TV nätet i datorn? Kabelnätets jord och elnätets jord är nämligen inte samma, detta kan leda till högtalare brusar. Eller så är det någon annan jord du har in i datorn. Jag antar att du kör vanlig analog 3.5mm stereoplug ut till högtalarna

Edit: Om problemet är det som jag beskriver ovan bör du ordna fram en sån här: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage....0&dok=8887.htm
Citera
2007-08-28, 15:37
Medlem
babbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Inte alls säkert att det är ljudkortet, o trådar bör finnas kvar som referens i framtiden (så snälla människor slipper svara på samma fråga flera gånger).

Det kan mycket väl ha med jordningen att göra, har du en TV-in från kabel-TV nätet i datorn? Kabelnätets jord och elnätets jord är nämligen inte samma, detta kan leda till högtalare brusar. Eller så är det någon annan jord du har in i datorn. Jag antar att du kör vanlig analog 3.5mm stereoplug ut till högtalarna

Edit: Om problemet är det som jag beskriver ovan bör du ordna fram en sån här: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage....0&dok=8887.htm

Nej, har ingen TV-in kabel till datorn, tack för ditt svar iafl.
Ljudet låter mer ju mer datorn jobbar, om den laddar upp en trög sida på internet, låter det brusande ljudet mer än vad det brukar.
Citera
2007-08-28, 16:23
Medlem
jallaballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbis
Ljudet låter mer ju mer datorn jobbar, om den laddar upp en trög sida på internet, låter det brusande ljudet mer än vad det brukar.

Låter som att du har ett ljudkort direkt på moderkortet, då blir det ofta störningar. Skaffa ett pci-kort istället.
Citera
2007-08-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babbis

Ja, som jallaballa skriver är det nog sunkigt moderkort som har strömläckor till ljudkortsdelen i ditt fall. Enklaste (enda?) sättet att fixa är att byta ljud/moderkort... Har du tur räcker det med att använda en burk tryckluft för att blåsa ur damm ur datorn. Men det är ett långskott.
Citera
2007-08-30, 17:54
Medlem
babbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Ja, som jallaballa skriver är det nog sunkigt moderkort som har strömläckor till ljudkortsdelen i ditt fall. Enklaste (enda?) sättet att fixa är att byta ljud/moderkort... Har du tur räcker det med att använda en burk tryckluft för att blåsa ur damm ur datorn. Men det är ett långskott.

Okej, kan säkert vara modekortet, datorn är bra men har några år på plåten.
Vi får se hur jag går tillväga, en ny dator är ju inte billig..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in