2011-02-25, 00:46
Medlem
fryst ner raklödder sen skärt av toppen på burken för att stoppa den frysta massan i en lärares brevlåda på sommarn. ni kan ju gissa vad som hände när den började tina.. hehe
Citera
2011-02-25, 03:15
Medlem
Har inte gått igenom allt, men den här har säkert fler kört.

Jag och mina polare hade med en yngre kille på fest, som vi vet ser upp till oss. När han var borta drog vi fram mjöl på bordet och linade upp med kreditkort.

Alla var med på vad som gällde.

När killen kommer tillbaka tittar han storögt på oss och undrar vad vi gör.
- Har du aldrig testat? frågar vi.

Självklart svarar han nej, men sa också att han inte bangar.
Så han gick ner på knä och satte sig vid bordet i vardagsrummet och drog i sig två "linor".
Jag frågade om han kände något och han svarade nej och han drog en tredje!

Då bröt alla ut i skratt och vi fick aldrig se placeboeffekten. Synd det.
Citera
2011-02-25, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morvalion
Haha. Vissa sköna inlägg finns i den här tråden, men man blir fan lite skrämd av hur många dampungar det finns och som tror att de är roliga.

På mitt tidigare jobb så togs alla chanser till att skämta med varandra. En klassiker var att med kattstrypare dra ihop ärmar och liknande i arbetsjackan. En enkel klassiker helt enkelt.

Men en utav mina favoriter var följande:

Veckan började lida mot sitt slut och då den varit hård så vara alla lite lagom trötta men glada så här runt 0730 på fredagsmorgonen. Jag anländer först till kontoret och observerar att det på en kollegas skrivbord står en papperskorg modell större till brädden fylld med tomhylsor i varierande kalibrar. Inget direkt ovanligt kanske, om än att placeringen kunde tyckas lite märklig. Jag hinner inte reflektera mer över detta innan resterande arbetskollegor börjar droppa in, detta inkluderar personen som sitter vid skrivbordet med sophinken på.

Dock reagerar han inte alls på detta utan sitter och pratar som vanligt och tiden går. Någon timme senare har de flesta gått och det är bara jag och några få kvar. Personen vid skrivbordet har precis avklarat morgonens pappersexcercis och håller nu på att räta på sig (att tillägga är att personen är kort och sitter väldigt lågt med sin stol, så att hans armhålor är i höjd med bordsytan) ifrån att ha lagt ned någonting i sin skrivbordslåda när han halvstående tar ett rejält grabbtag i sophinken och lyfter den häftigt uppåt samtidigt som han utstöter en förfrågan om "vem som i helvete har ställt den där". En ljud som närmast kan liknas vid makadam som faller från ett släp sprider sig i rummet och en tsunami av hylsor slår emot honom och hela golvet täcks snabbt av rullande hylsor.

Vid närmare undersökning visar det sig att någon har sågat ur botten på hinken Omedelbart påbörjas ju självklart en klappjakt efter den skyldige

En annan klassiker var att fylla folks väskor med post-it lappar. Alltså prydligt placerade över varje millimeter på innehållet.

En gång så fyllde vi en kollegas träningsskåp med dokumentförstörar-rens

Tejpa fast folk i kontorsstolar och skicka in dem hos chefen förekom också.

Har många fler, mer avancerade på lur, men jag orkar inte skriva mer nu.

// Morvalion

Du var fruktansvärt dålig på att skriva... gör inte om det är du snäll!
Citera
2011-02-25, 15:07
Medlem
Det första man gjort är väl vanliga busringningar, inte så roligt. Iförsig var det rätt roligt när en polare ringde till någon random person och letade efter mohammed.

En gång så flyttade jag och en kompis ut två koner på vägen vid 22-23 tiden på kvällen. Vi fick vänta ett jävla bra tag innan kusten var klar och ingen bil var nära. När konerna väl var ute på vägen så kom en buss. Det var rätt kul när vi fick se chauffören gå ut från bussen och ta väck konerna.
Citera
2011-02-25, 16:53
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0RRL4ND
Fest hos en tjej som är puckad rakt igenom, här är listan som jag och mina kompisar åstadkom mem under kvällen:

1. Riva tvättstugan
2. Fylla upp handfattet med piss (lade papper i botten, som propp)
3. 10tal snus i taket
4. Pissa i vardagsrummet
5. Pissa i jäger-flaska som en sugen fjortis tog fort som fan efter den ställts på ett bord
6. Riva ytterbron (stenblock)
7. alla blommkrukorna sönder
8. olika bär som hamnade på väggarna = röda fläckar på tapeterna.
9. Riva utemöbeln
10. Placera ut flaskor & burkar osv bakom böcker i bokhyllorna
11. dra ut alla böcker ur bokhyllorna
12. Kasta runt bröd i hela huset
13. Placera nötter i hela huset (i datorn, lampor, under madrasser osv)

osvosv listan kan göras lång! Observera att allt är gjort hos en och samma person
Ja, hon var puckad då hon släppte in Er i huset. Du är en djävla idiot!
Citera
2011-02-25, 19:09
Medlem
Amazon-mannens avatar
Märker att vissa skämt kommer igen, och att vissa liknar de jag och kompisar utfört , men här kommer några andra :

*ställa polarens/ ( alt. dennes pojk/flickväns) väckarklocka 1-3 timmar tidigare än vad den är inställd på ( alla använder inte mobiler som väckarklocka..), och hoppas att de inte kollar utan bara ställer den på att larma när det är dags att gå till jobbet.

*Vända på tavlor, särskilt om det är nonfigurativa motiv. Kan ev. också funka ett tag på foton med portträtt..

*kryddburkar har ofta ett innerlock med mindre hål. Denna tar man bort, skruvar på "stora" locket och hoppas att den kryddande personen inte tittar innan han börjar krydda..

*väggklockor kan ju ställas fram en timme eller två. Va´fan, är klockan redan så mycke`,helveeteee !!!
Citera
2011-02-25, 19:17
Medlem
Plipp, ditt svar var ju underbart. Garvar fortfarande
Citera
2011-02-25, 21:21
Medlem
PastorAstors avatar
En kompis slocknade efter några pilsner för mycket. Vi drog av honom byxorna och målade snorren röd med en spritpenna. Drog på byxorna igen och lät honom ligga kvar och sova.
Morgonen därpå kom han ut från toan både sammanbiten och lite blek. Men sa inte ett ord om vad han nyss sett. Inte heller vi andra låtsades om nånting. Inget blev nånsin sagt om den röda snorren. Men han undrar säker än i dag - 30 år senare - vad som egentligen hade skett den natten...
Citera
2011-02-25, 21:26
Medlem
PastorAstors avatar
En annan kompis - som skulle gifta sig någon dagar senare - söp vi under bordet på hans Svensexa. När han slocknat färgade vi hans blonda hår kolsvart. Hans blivande fru och svärmor var inte glada när han dök upp i kyrkan med sydländska lockar på skallen...
Citera
2011-02-25, 23:25
Medlem
satumuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorAstor
En kompis slocknade efter några pilsner för mycket. Vi drog av honom byxorna och målade snorren röd med en spritpenna. Drog på byxorna igen och lät honom ligga kvar och sova.
Morgonen därpå kom han ut från toan både sammanbiten och lite blek. Men sa inte ett ord om vad han nyss sett. Inte heller vi andra låtsades om nånting. Inget blev nånsin sagt om den röda snorren. Men han undrar säker än i dag - 30 år senare - vad som egentligen hade skett den natten...

Citat:
Ursprungligen postat av PastorAstor
En annan kompis - som skulle gifta sig någon dagar senare - söp vi under bordet på hans Svensexa. När han slocknat färgade vi hans blonda hår kolsvart. Hans blivande fru och svärmor var inte glada när han dök upp i kyrkan med sydländska lockar på skallen...
Hahahaha så jävla underbart, speciellt den röda kuken, my god vilket gott skratt jag precis fick!
Citera
2011-04-01, 00:28
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Postade denna i en annan tråd men tyckte den passade även här:
  • Välj ut ett lämpligt offer, gärna någon vars ytterdörr du kan hålla koll på utan att du syns.
  • Leta upp nummer till lokala pizzerior som levererar.
  • Ring (använd dolt nummer/mobiltelefon med kontantkort) och gör fem, sex likadana beställningar ("Fyra Calcone med extra ost!") och be att få pizzorna levererade till din grannes adress en viss tidpunkt.
  • Sen är det bara att sätta dig och njuta av spektaklet då han får pizzor hemkörda stup i kvarten. Extra roligt blir det om två pizzagubbar kommer samtidigt och ska leverera pizzor till samma adress.
Citera
2011-04-08, 12:18
Medlem
PastorAstors avatar
Ytterligare en svensexe-story... hemskt elak. Jag skäms fortfarande - det kunde slutat riktigt illa.
Kompisen skulle gifta sig och killgänget skulle, som vanligt, supa den blivande brudgummen rejält under bordet. Vilket vi också gjorde. När han slocknat transporterade vi honom till den närbelägna sjöstranden, klädde av honom naken och lade honom i en av räddningstjänstens räddningsbåtar. Därefter bogserade vi ut båten en bit i sjön och förtöjde den vid en boj. Där låg han naken, skitfull och utslagen i en roddbåt utan åror...
På morgonen stod hela gänget och skrattade rått när han förtvivlat viftande försökte få "lift" in till land...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in