Haha. Vissa sköna inlägg finns i den här tråden, men man blir fan lite skrämd av hur många dampungar det finns och som tror att de är roliga.
På mitt tidigare jobb så togs alla chanser till att skämta med varandra. En klassiker var att med kattstrypare dra ihop ärmar och liknande i arbetsjackan. En enkel klassiker helt enkelt.
Men en utav mina favoriter var följande:
Veckan började lida mot sitt slut och då den varit hård så vara alla lite lagom trötta men glada så här runt 0730 på fredagsmorgonen. Jag anländer först till kontoret och observerar att det på en kollegas skrivbord står en papperskorg modell större till brädden fylld med tomhylsor i varierande kalibrar. Inget direkt ovanligt kanske, om än att placeringen kunde tyckas lite märklig. Jag hinner inte reflektera mer över detta innan resterande arbetskollegor börjar droppa in, detta inkluderar personen som sitter vid skrivbordet med sophinken på.
Dock reagerar han inte alls på detta utan sitter och pratar som vanligt och tiden går. Någon timme senare har de flesta gått och det är bara jag och några få kvar. Personen vid skrivbordet har precis avklarat morgonens pappersexcercis och håller nu på att räta på sig (att tillägga är att personen är kort och sitter väldigt lågt med sin stol, så att hans armhålor är i höjd med bordsytan) ifrån att ha lagt ned någonting i sin skrivbordslåda när han halvstående tar ett rejält grabbtag i sophinken och lyfter den häftigt uppåt samtidigt som han utstöter en förfrågan om "vem som i helvete har ställt den där". En ljud som närmast kan liknas vid makadam som faller från ett släp sprider sig i rummet och en tsunami av hylsor slår emot honom och hela golvet täcks snabbt av rullande hylsor.
Vid närmare undersökning visar det sig att någon har sågat ur botten på hinken

Omedelbart påbörjas ju självklart en klappjakt efter den skyldige
En annan klassiker var att fylla folks väskor med post-it lappar. Alltså prydligt placerade över varje millimeter på innehållet.
En gång så fyllde vi en kollegas träningsskåp med dokumentförstörar-rens
Tejpa fast folk i kontorsstolar och skicka in dem hos chefen förekom också.
Har många fler, mer avancerade på lur, men jag orkar inte skriva mer nu.
// Morvalion