2007-07-22, 14:41
Medlem
Vukovics avatar
Undra vilka som är de "riktiga judarna" höll jag på att säga....

Vi tar ett exempel.

SMR belyser att deras medlemmar ska vara av hög klass, och att "Endast de mest offervilliga och välmotiverade patrioterna är välkomna som medlemmar."
Jag tycker att ni ska kika närmare på ordet offervilliga.. Menar dom då kanske de som riskerar sitt liv för kampen, eller de som skänker mest pengar.

Enligt SMR är deras fullvärdiga medlemmar förpliktigade att ge MINST 500 Kr i månaden till organisationen!!!

Och för dig som inte är fullvärdig medlem betalar du mellan 100 - 300 kr beroende på ålder och inkomst.

Ponera nu följande, att SMR har 300 st. aktiva fullvärdiga medlemmar och 300 medlemmar som "inte är fullvärdiga". Enkel mattematik. 300*500 kr + 300*150 (som vi väljer som snitt). Resultatet blir 150 000 + 45 000 = 195 000 Kr.

Alltså nästan precis 200 000 Kr i månaden drar SMR in, om vi ponerar att de har 300 medlemmar och 300 icke fullvärdiga medlemmar. Kom ihåg siffran.

Nu ska vi se hur SMR har spenderat sina 200 000 Kr den senaste månaden, vi ska alltså se vad de har bekostat gällande flygbladsutdelning osv dit pengar kan behöva gå.

Här följer alltså en lista på deras aktioner, direkt kopierat från deras hemsida.
Det är juni månad som framställs.

2007 06 11. Banderolltillverkning norra Sthlm
se: http://www.patriot.nu/nu/kamp/visa_kamprapport.asp?krapportID=583

2007 06 10. Tidningsförsäljning i Stockholm
se: http://www.patriot.nu/nu/kamp/visa_kamprapport.asp?krapportID=582

Under hela juni månad utförde de alltså bara 2 st. aktioner.

Okej! Nu funderar vi på vad allt detta kan ha kostat att tillverka, rent praktiskt. Till banderollerna krävs plast/pressening och sprayfärg. Inte dyrt. Vi kan väl uppskatta den totalta kostnaden (och nu säkert överdriven) till 1 200 Kr, om vi antar att de gjorde fler än vad vi ser på bilden.

Och tidningsutdelnigen då? Ja, vad ska vi säga. Nu måste vi ju veta vad det kostar att trycka dem, och hur stor upplaga de har.
Tidningen utkommer endast 1 gång i månaden, så därför kan inte kostnaden vara stor. Men vet du vad, det här spelar ingen roll.

För om SMR nu drar in ca 200 000 Kr på en vanlig månad, i medlemsavgifter, och de endast utför 2 st. aktioner på hela juni, måste tidningen alltså kosta ca 195 000 Kr att trycka.Det vill säga om inte pengarna försvinner någon annanstans!

Men var kan de ta vägen då? Till någon fängelsefond á gula korset? Nej, SMR saknar sådant officiellt stöd. Till en hemlig vapengömma? Kanske, och kanske är det de som ledarna vill att ni ska tro.

Tänk igenom hur mycket pengar de drar in! Det är ju sjuka summor!
Om ni tvivlar på medlemsantalet så dela det i två, de drar fortfarande in isåfall 100 000 kr i månaden och det är långt mer än vad de behöver.
Någon inom SMR lever jävligt gott på medlemmarnas bekostnad, ponera dock att jag kanske har fel också, och att Klas Lund nyss beställt en skitdyr stridsvagn han måste betala under åren.

Det här är varför organisationer suger!

Källor: www.patriot.nu
http://www.patriot.nu/nu/kamp/kamprapporter.asp
Citera
2007-07-22, 14:47
Medlem
Krappfiskarns avatar
Kanske går resten av pengarna till klubbkassan och så ska det användas till en klubbresa till Hitlers bunker eller Himmlers slott?
Citera
2007-07-22, 14:53
Medlem
kallelejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Kanske går resten av pengarna till klubbkassan och så ska det användas till en klubbresa till Hitlers bunker eller Himmlers slott?
Fett coooolt. Måste bli medlem nu.

Nej men allvarligt. Intresant fakta som jag alldrig tänkt på förut. Vore kul med försvar från någon SMR'are.
Citera
2007-07-22, 15:10
Medlem
Easy666s avatar
Det var det första jag tänkte på när jag läste om sekten smr. Men det spelar ju ändå ingen roll vad man tror för det kommer ju ändå nån "insatt" och förklarar att pengarna går till den så kallade kampen och det är hemligt.

Men det spelar ju egentligen ingen roll om de så skulle ge 0:- eller 100 000:- de kommer ju vara de mest blåsta och grundlurade "människorna" ändå.
Citera
2007-07-22, 15:20
Medlem
Sättet du lägger upp ditt resonemang på, visar att du inte kan ha lagt mycket tid på det, eller så är detta bara en tramstråd.
tex:
1. Måste SMR spendera alla pengar dom får in varje månad? Spara pengar till "kriget" som kommer?
2. Tror du verkligen att dom redovisar allt dom gör på sidan, SMR har nog lite mer fuffens för sig än vad Säpo lyckas läsa sig till på sidan..

Tänk om, gör rätt.
Citera
2007-07-22, 15:25
Medlem
Vukovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus
Sättet du lägger upp ditt resonemang på, visar att du inte kan ha lagt mycket tid på det, eller så är detta bara en tramstråd.
tex:
1. Måste SMR spendera alla pengar dom får in varje månad? Spara pengar till "kriget" som kommer?
2. Tror du verkligen att dom redovisar allt dom gör på sidan, SMR har nog lite mer fuffens för sig än vad Säpo lyckas läsa sig till på sidan..

Tänk om, gör rätt.

Ja kan ha absolut helt fel, det säger jag inte emot. Men allt jag läst om kring SMR tyder på att jag har rätt.

1) Jag ville främst understryka hur mycket pengar som rör sig i organisationen, och om de skulle spara dessa belopp skulle de vara stenrika nu. Jag tror absolut inte att de sparar dessa belopp.

2). Ja, även om de gör mer än vad SÄPO vet, så kan det inte kosta mer än att SÄPO vet. Stora transaktioner syns på papper.

Du kommer inte med någon konkret fakta, låt någon SMR:are konkret bevisa att pengarna inte försvinner till tjyvar inom organisationen!
Citera
2007-07-22, 16:15
Medlem
ikhs avatar
Sånt här får mig att bli så trött. Vad tror du att man använder pengarna till då? Tror ni att Klas, Pär eller någon av de andra åker runt i sportbilar och bor i någon topp fin lägenhet på Söder?

Nej, pengarna går till de medlemmar som sitter fängslade, eller till deras familjer, deras tryckeri kostar en del pengar, och där finns folk som får betalt för sitt arbete. Självklart behålls en hel del som buffert för när man är i behov av en advokat. Pengarna används även för att hjälpa till vid eventuella skadaståndsanspråk, som tex när HD dömde några av SMR gossar för HMF. En del av pengarna används för att handla saker som behövs när den riktiga kampen kommer. Sen blev det inte så mycket över till SMR ledning.

/mvh IKh
Citera
2007-07-22, 16:22
Medlem
Vukovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Sånt här får mig att bli så trött. Vad tror du att man använder pengarna till då? Tror ni att Klas, Pär eller någon av de andra åker runt i sportbilar och bor i någon topp fin lägenhet på Söder?

Nej, pengarna går till de medlemmar som sitter fängslade, eller till deras familjer, deras tryckeri kostar en del pengar, och där finns folk som får betalt för sitt arbete. Självklart behålls en hel del som buffert för när man är i behov av en advokat. Pengarna används även för att hjälpa till vid eventuella skadaståndsanspråk, som tex när HD dömde några av SMR gossar för HMF. En del av pengarna används för att handla saker som behövs när den riktiga kampen kommer. Sen blev det inte så mycket över till SMR ledning.

/mvh IKh

Jag visste att ett sånt här svar skulle komma =)

Nu pekar du på 5-6 punkter dit behöver ska eller bör gå till. Men du kan inte redovisa för dem ändå.
Och nu kräver jag inte att ni ska öppna pärmarna och blir offentliga, men att ni ger ett tydligt exempel.

Att säga att pengar sparas för advokater, rättegångar osv är inte ett logiskt resonemang. I Sverige är det gratis med advokatkostnader, och gratis att överklaga också om domstolen godkänner den.
Sen välkomnar jag ju också för den delen alla SMR:are som fått sina böter eller rättegångar betalade av SMR att skicka ett pm åt mej? Tror inte att det är många, eller rentav någon.

Och pengarna du påstår som ska gå till materiel till den "riktiga kampen kommer" ?? Ni vet inte vad ni betalar för och om kampen ens kommer att komma? Det måste tjänas surt för någon som varit medlem i 10 år och spenderat 60 000 Kr på organisationen i bara medlemsavgift.

Varför behöver inte NSF ta ut ens något nästan i jämförelse med SMR?
Citera
2007-07-22, 16:29
Bannlyst
Haha, alla vet väll att pengarna går till deras mäktiga och andliga ledare Klas Lund. Det är väll redan allmänt känt?
Citera
2007-07-22, 16:30
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vukovic
Jag visste att ett sånt här svar skulle komma =)

Nu pekar du på 5-6 punkter dit behöver ska eller bör gå till. Men du kan inte redovisa för dem ändå.
Och nu kräver jag inte att ni ska öppna pärmarna och blir offentliga, men att ni ger ett tydligt exempel.

Att säga att pengar sparas för advokater, rättegångar osv är inte ett logiskt resonemang. I Sverige är det gratis med advokatkostnader, och gratis att överklaga också om domstolen godkänner den.
Sen välkomnar jag ju också för den delen alla SMR:are som fått sina böter eller rättegångar betalade av SMR att skicka ett pm åt mej? Tror inte att det är många, eller rentav någon.

Och pengarna du påstår som ska gå till materiel till den "riktiga kampen kommer" ?? Ni vet inte vad ni betalar för och om kampen ens kommer att komma? Det måste tjänas surt för någon som varit medlem i 10 år och spenderat 60 000 Kr på organisationen i bara medlemsavgift.

Varför behöver inte NSF ta ut ens något nästan i jämförelse med SMR?
Nej, jag tror ingen SMR medlem har ett problem med hur pengarna spenderas, och SMR kommer aldrig att skicka dig ett PM.

Är du så dum att du tror att det kommer att scannas in kvitton och redovisas? Det är inte gratis att driva en organisation på heltid, det är lokaler som ska betalas, det finns bla ett helt tryckeri som bekostas, etc etc. Jag gav dig ett tydliga exempel på hur SMR betalade de böter som de aktivister dömdes att betala när de blev fällda för HMF av högsta domstolen.

/mvh Ikh
Citera
2007-07-22, 16:34
Medlem
Vukovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Nej, jag tror ingen SMR medlem har ett problem med hur pengarna spenderas, och SMR kommer aldrig att skicka dig ett PM.

Är du så dum att du tror att det kommer att scannas in kvitton och redovisas? Det är inte gratis att driva en organisation på heltid, det är lokaler som ska betalas, det finns bla ett helt tryckeri som bekostas, etc etc. Jag gav dig ett tydliga exempel på hur SMR betalade de böter som de aktivister dömdes att betala när de blev fällda för HMF av högsta domstolen.

/mvh Ikh

Som jag skrev åt dig innan men du kanske inte kunde klara av att uppfatta, jag ber inte om att se bokföringen, absolut inte.
Men däremot vill jag se fler fall där SMR har betalat böter, för tro mig, de tjänar ihop långt mycket mer pengar än vad de gjorde till de där böterna.

Ikh, det går ju fortfarande inte ihop. De har ju råd att betala en egen lokal på bara 5-6 medlemmars medlemsavgift. Så många lokaler har de inte! Jag har aldrig sett någon av deras lokaler? Har någon annan?
Citera
2007-07-22, 16:43
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vukovic
Som jag skrev åt dig innan men du kanske inte kunde klara av att uppfatta, jag ber inte om att se bokföringen, absolut inte.
Men däremot vill jag se fler fall där SMR har betalat böter, för tro mig, de tjänar ihop långt mycket mer pengar än vad de gjorde till de där böterna.

Ikh, det går ju fortfarande inte ihop. De har ju råd att betala en egen lokal på bara 5-6 medlemmars medlemsavgift. Så många lokaler har de inte! Jag har aldrig sett någon av deras lokaler? Har någon annan?
Fiska efter information får du göra hos någon annan. Jag har gett tillräckligt med information.

/mvh Ikh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in