Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-22, 14:10
Medlem
enslavements avatar
Har fått virus såg jag efter en online scan. Jag hatar att ha antivirusprogram på datorn så jag vill ta hem det lättsammaste, installera, ta bort virusen och sen ta bort antivirusprogrammet.

Vilket rekomednerar ni?
2007-07-22, 14:19
Medlem
nolybaBs avatar
Ja vem hatar inte virusprogram, antivirusprogram är dock rätt bra att ha.
Testa NOD32.
2007-07-22, 14:19
Medlem
927s avatar
tveklöst antivir
2007-07-22, 14:20
Medlem
enslavements avatar
juicccccccccccceeeeeee
2007-07-22, 14:43
Medlem
slasktomtes avatar
NOD32 drar nästan inga systemresurser alls och är därför mycket populärt.
Norton tex gör din dator till sirap.
2007-07-22, 15:24
Medlem
Tag en chans på AVG - av skithålsexperterna undervärderat - men beprövat och multianvänt.
2007-07-22, 16:19
Medlem
LKCs avatar
Håller med, kör på NOD32.

Om du dessutom ogillar antivirusprogram så kan du sätta det i "silent mode" så sköter det sig själv och du kan (nästan) glömma bort att du har ett .

Tänk på att det finns många oseriösa onlinescans som bluffar om virus och annan skit, bara för att du ska köpa deras produkter.
Men det skadar som sagt aldrig att ha ett antivirusprogg i burken =).
2007-07-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKC
Håller med, kör på NOD32.

Om du dessutom ogillar antivirusprogram så kan du sätta det i "silent mode" så sköter det sig själv och du kan (nästan) glömma bort att du har ett .

Tänk på att det finns många oseriösa onlinescans som bluffar om virus och annan skit, bara för att du ska köpa deras produkter.
Men det skadar som sagt aldrig att ha ett antivirusprogg i burken =).

Vad menar du med Silent mode? Hur fixar man det på Nod32?
2007-07-22, 18:15
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Det finns redan på Nod32 om du inte petat. Spelar ingen som helst roll dock, fast det kanske är enklare för dig att förstå Nördström!

Till trådskaparen rekommenderar jag Active Virus Shield, det bygger på Kaspersky och känner därmed igenom flest virus av alla. Det är också enkelt och frågar bara om det är nödvändigt och har du en dator från den här sidan nittiotalet spelar det ingen roll, det drar lika mycket prestanda som vilket annat skydd, om inte mindre!

Till det ska du ha Comodo Firewall Pro, som skyddar dig genom att bara låta godkända program få åtkomst till internet. Det enda sättet att skydda sig mot exempelvis ännu okända virus.

Ni som rekommenderar annat, bara för att ni enligt Er själva inte har virus så betyder inte det att det är bäst. Det brukar vara så att många som rekommenderar Avast, Antivir och liknande har virus utan att veta om, eller det är mer regel än undantag!

Som vanligt inom det här kan det ändras på månader, det här är det som är bäst nu, behöver inte vara det om ett halvår!
2007-07-22, 18:52
Bannlyst
Enligt mig ska du köra på nod32 . Jag hade Norton Antivirus innan ,håller med som en sa innan . Det gör datorn till Sirap . jag hatade också Antivirus program sedan hittade jag Nod32 vilket suveränt program . Det tar bort trpjaner,Spam,Spyware o allt annat skit ,istort sett obemärkt..De skickar varningar men annars jobbar det dolt . Så mitt svar blir

nod 32
2007-07-22, 19:27
Medlem
Flytande_argots avatar
NOD32. Klart bäst av alla de antivirusprogram jag testat genom åren.

Varför inte ha det kvar sen? Kör du NOD32 i silent mode märker du inte ens att det finns där. På en hyfsat modern dator så är prestandaförlusten knappt mätbar.
2007-07-22, 19:58
Medlem
eyyYos avatar
kaspersky kör jag på.. funkar och har alltid funkat skitbra, så jag har inte orkat bry mig att testa nått annat.. dock om du inte vill att det ska synas så blir det lite problem, eftersom (iaf jag som har högsta säkerhetsinställningarna), den frågar om tillåtelse till i princip allt, om ett visst program får ladda en modul, lägga till saker i registret, inserta till en annan modul osv..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in