Citat:
Vet du vad? Läs vad jag skrev i mitt förra inlägg ... Notera hur jag skiljer olika scenarion.Nu är du där igen..... Imponerande må jag säga.
"Om föraren valde att ta avfarten...". Då skulle han ju inte blinka vänster när han körde i c-platsen.
I den situationen skulle inte vänsterblink hjälp dig ifrån att behöva göra en onödig inbromsning, FÖR HAN SKA INTE BLINKA VÄNSTER!!!
För en gångs skull så tar vi det igen: Det är högerblinket som hjälper dig ifrån att behöva göra en onödig inbromsning.
"Om föraren valde att ta avfarten...". Då skulle han ju inte blinka vänster när han körde i c-platsen.
I den situationen skulle inte vänsterblink hjälp dig ifrån att behöva göra en onödig inbromsning, FÖR HAN SKA INTE BLINKA VÄNSTER!!!
För en gångs skull så tar vi det igen: Det är högerblinket som hjälper dig ifrån att behöva göra en onödig inbromsning.
Citat:
I ovanstående exempel är det helt klart en onödig inbromsning som skett om föraren i fordonet valde att ta avfarten. Då skulle endast högerblinkers kunnat användas för att undvika inbromsning från din sida. Jag säger inte att inbromsningen hade kunnat undvikas med vänsterblinkers MEN det hade lett bättre planering om han/hon skulle vidare i cirkulationen. Bätte planering kan i sin tur leda till bättre beslut, mer motorbromsning för att undvika onödiga stopp, med mera!
Citat:
Blanda inte ihop vad jag säger, ännu en gång ... Läs vad jag skev i mitt förra inägg ...
Och hörru du:
"Jag har inte sagt att du ska blinka vänster om du ska rakt fram, läser du mina inlägg så pratar jag om 3e avfarten av en cirkulation med 4 avfarter...."
Eeh, nej! Som du ser ovan så landar du till slut: "...om föraren valde att ta avfarten....". Dvs åkte "rakt fram".
"Jag har inte sagt att du ska blinka vänster om du ska rakt fram, läser du mina inlägg så pratar jag om 3e avfarten av en cirkulation med 4 avfarter...."
Eeh, nej! Som du ser ovan så landar du till slut: "...om föraren valde att ta avfarten....". Dvs åkte "rakt fram".
Citat:
I ovanstående exempel är det helt klart en onödig inbromsning som skett om föraren i fordonet valde att ta avfarten. Då skulle endast högerblinkers kunnat användas för att undvika inbromsning från din sida. Jag säger inte att inbromsningen hade kunnat undvikas med vänsterblinkers MEN det hade lett bättre planering om han/hon skulle vidare i cirkulationen. Bätte planering kan i sin tur leda till bättre beslut, mer motorbromsning för att undvika onödiga stopp, med mera!
Citat:
Notera hur jag skiljer olika scenarion i mitt inlägg, läs mitt förra inlägg ...
I dina ihopblandade meningar så börjar du med att berätta att vänsterblink är bra för planeringen så att du slipper göra en onödig inbromsning när det visar sig att föraren valde att lämna avfarten "rakt fram".
Du kan inte börja en mening med att en bil ska ta "vänster" och bör blinka därefter, för att sen avsluta den med att han körde "rakt fram". Antingen ska bilen "vänster" eller "rakt fram".
Så i framtida inlägg, kan du vara så vänlig och skriva ett scenario där det handlar om att bilen enbart ska ta "vänster". Från början till slut.
Sen gör du samma sak med en bil som ska "rakt fram". Inte blanda. Okej? Gick det fram? Ska jag ta det en gång till? Eller är vi med nu?
Du kan inte börja en mening med att en bil ska ta "vänster" och bör blinka därefter, för att sen avsluta den med att han körde "rakt fram". Antingen ska bilen "vänster" eller "rakt fram".
Så i framtida inlägg, kan du vara så vänlig och skriva ett scenario där det handlar om att bilen enbart ska ta "vänster". Från början till slut.
Sen gör du samma sak med en bil som ska "rakt fram". Inte blanda. Okej? Gick det fram? Ska jag ta det en gång till? Eller är vi med nu?
Citat:
Citat:
Hur förväntar du dig att jag ska ta dig seriöst när du svarar som du gör?
Citat:
Ännu en gång ... Läs mitt inlägg
1: En bil ska åka "rakt fram" i en c-plats. Du står tvärsöver och vill åka in. Bilen som kommer åkandes blinkar inte. Du bromsar in. Bilen lämnar c-platsen utan att blinka höger. Du gjorde en onödig inbromsning.
10.000kr-frågan: Vad hade bilen kunnat gjort för att du skulle slippa din onödiga inbromsning?
10.000kr-frågan: Vad hade bilen kunnat gjort för att du skulle slippa din onödiga inbromsning?
Citat:
När du närmar dig en cirkulation och ser ett icke-blinkande fordon som befinner sig i cirkulationsplatsen så vet du inte vilket håll detta fordon ska ta. Enligt trafikregler så ska ett icke-blinkande fordon fortsätta i cirkulationen, men det funkar inte så i praktiken eftersom väldigt många struntar att använda blinkers i cirkulationer, korsningar och vid körfältsbyten. Du vet inte om fordonet ska fortsätta i cirkulationen eller ej, så du måste sänka farten och i värsta fall stanna.
I ovanstående exempel är det helt klart en onödig inbromsning som skett om föraren i fordonet valde att ta avfarten. Då skulle endast högerblinkers kunnat användas för att undvika inbromsning från din sida.
I ovanstående exempel är det helt klart en onödig inbromsning som skett om föraren i fordonet valde att ta avfarten. Då skulle endast högerblinkers kunnat användas för att undvika inbromsning från din sida.
Citat:
Ännu en gång ... Läs mitt inlägg. Jag syftar givetvis på att fordonet åker åt vänster då det i sammanhanget åker vidare i cirkulationen.
2: En bil ska ta "vänster" i en c-plats. Du står tvärsöver och vill åka in. Bilen som kommer åkandes blinkar inte. Du bromsar in. Bilen åker förbi dig och du rullar in efter honom. Du gjorde ingen onödig inbromsning.
10.000kr-frågan: På vilket sätt hade scenariot blivit annorlunda ifall bilen hade blinkat vänster?
10.000kr-frågan: På vilket sätt hade scenariot blivit annorlunda ifall bilen hade blinkat vänster?
Citat:
Jag säger inte att inbromsningen hade kunnat undvikas med vänsterblinkers MEN det hade lett bättre planering om han/hon skulle vidare i cirkulationen. Bätte planering kan i sin tur leda till bättre beslut, mer motorbromsning för att undvika onödiga stopp, med mera!
Citat:
Ännu en gång ... Läs mitt inlägg------
Det är inte speciellt roande att skriva om mina inlägg flera gånger, därför svarade jag dig med citat. Då det tydligt står vad jag försöker få fram, om du tar dig tid att läsa och försöker förstå.