• 1
  • 2
2007-07-21, 13:08
Medlem
erikbes avatar
Här tänkte jag att vi kunde hjälpa Beckham att öka intresset för den amerikanska fotbollsligan.
Citera
2007-07-21, 13:13
Medlem
Att ha lag som heter Chicago Fire, Reb Bull NY eller Cloumbus Crew? Var finns ambitionerna?
Citera
2007-07-21, 13:33
Medlem
Lite lustigt att Washington, ett lag som bildades 1996 har "Tradition" som slogan.

Jag vet inte varför det är så svårt att förankra fotboll som en publiksport i USA. Är det för att tv-bolagen inte vill lägga upp de stora $$$ när det måste gå över 45 miniuter innan de kan få in ett reklamavbrott? Det verkar ju som de flesta amerikaner man träffar i Europa är fascinerade av fotboll och säger att de skulle kunna tänka sig att följa ett lag.
Citera
2007-07-21, 13:48
Medlem
AndreaS1s avatar
Major League Soccer

Hmm....Inget man följer direkt. Men Beckham gjorde ett misstag som flyttade.
Citera
2007-07-21, 13:58
Medlem
AndreaS1s avatar
Major League Soccer, heter det.

Citera
2007-07-21, 14:01
Medlem
Herr Jernkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1

Motivera..
Citera
2007-07-21, 14:02
Medlem
Shuyins avatar
Franz Beckenbauer, Pelé, Johan Cruijff osv... förstår ni var jag vill komma någonstans?
Citera
2007-07-21, 14:07
Medlem
erikbes avatar
Finns inte så många välkända namn märker jag dock när jag går igenom lagens spelare, var väl egentligen bara Beckhams lagkamrater Landon Donovan och Abel Xavier man direkt känner igen. Trodde att det fanns lite fler föredettingar som var bekanta

http://web.mlsnet.com/players/
Citera
2007-07-21, 14:10
Medlem
Anledningen till att fotbollen är så stor här är ju att den bär på en lång historia, och är så förankrad att supportrar inte bryr sig om att spelarna tjänar oerhört mycket pengar, och att mycket handlar om profit, så länge man får se fotbollsmatcher som bygger på ett ganska enkelt regelverk och några oskrivna regler. Fotbollen är något man kan vara stolt att vara konservativ i. Det passar helt enkelt inte in att det skulle uppstå reklampaus mitt i en match och fotbollslagen ska inte kunna köpa sig en plats kvar i den högsta ligan.

I USA känns fotbollen för kommersialiserad på ett negativt sätt då lagen inte är hårt knutna till en viss ort med en supporterbas och själ på samma sätt som i andra länder. Sen ska klubbemblem och namn vara så flashigt som möjligt vilket bara blir löjligt. Enda amerikanska publiken i senaste VM utgjordes väl i stort sett av åskådare som till vardags är statitionerade på militärbasen i Tyskland. Och då är det inte framförallt fotbollen som lockar utan det är bara flaggviftande med USAs sjuka nationalism.

Tragiskt är exempelvis fallet med Salzburg där Red Bull köpte klubben och strök klubbens historia.
Citera
2007-07-21, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Finns inte så många välkända namn märker jag dock när jag går igenom lagens spelare, var väl egentligen bara Beckhams lagkamrater Landon Donovan och Abel Xavier man direkt känner igen. Trodde att det fanns lite fler föredettingar som var bekanta

http://web.mlsnet.com/players/
Juan Pablo Angel känner du till, Freddy Adu likaså. Ser dessutom att Shaka Hislop spelar i ligan, hade ingen aning om det. Eddie Pope lirar fortfarande också och Kenny Cooper spelade i Man Utd tidigare.
Citera
2007-07-21, 15:19
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kobashvili
Att ha lag som heter Chicago Fire, Reb Bull NY eller Cloumbus Crew? Var finns ambitionerna?

Förstår inte? Vad menar du?
Citera
2007-07-21, 16:15
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Ja, att spela fotboll i USA är i princip samma sak som att avsluta sin karriär (fast bättre betalt).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in