• 1
  • 2
2007-07-22, 11:57
Medlem
Visst skulle man bli uttråkad med att sitta still på samma ställe hela tiden men det är ju inte direkt USA där man blir någons bitch om man typ inte dödar någon elr där det är "full-out-race-war" hela dagarna med mexican-gäng, nigger-gäng och vita, elr? Har aldrig suttit inne så jag vet inte. Men skulle jag sitta på typ 10-15 år (ovanligt i Sverige) så skulle jag rymma lätt, 5 år, tveksamt, mindre, knappast.
Citera
2007-08-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyEr0n
Eftersom det inte är ett brott att rymma ifrån fängelse, så ökar inte tiden du får sitta av om du nu lyckas fly och åker fast.

Jag skulle ta varje tillfälle.

Vadå inta ett brott att rymma kolla hall , norrtälje , mariefred 2004
norrtälje rymningen gav ju 2 år för två av dom inblandade o ett år för en ,
Hall 1 år vardera samt mariefred som vart lite lindrigare så, visst är det brottsligt att rymma , iallafall i dagens situation.. läs på mer o skriv dina yttranden korrekt..
Citera
2007-08-07, 21:51
Medlem
[_zombie_]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugh
Vadå inta ett brott att rymma kolla hall , norrtälje , mariefred 2004
norrtälje rymningen gav ju 2 år för två av dom inblandade o ett år för en ,
Hall 1 år vardera samt mariefred som vart lite lindrigare så, visst är det brottsligt att rymma , iallafall i dagens situation.. läs på mer o skriv dina yttranden korrekt..

Det beror ju på omständigheterna vid rymningen, dvs om man hotar ngn eller tar gisslan osv. Då blir du ju dömd för de brotten separat, men inte för att du just har rymt. Sticker du från en obevakad permis så får du inte per automatik påbackning när du väl inställer dig. Några dagar max
Citera
2007-08-07, 22:20
Bannlyst
klart man hade försökt. som en kul grej, typ
Citera
2007-08-07, 22:25
Medlem
Dr. Löhks avatar
Jag hade varit en mönsterfånge och slickat plitröv så det skvätte över fängelsemuren. Allt för att förkorta tiden. Så nej, jag skulle inte rymma.
Citera
2007-08-08, 18:33
Medlem
Har en kompis som rymde från en öppen anstalt, hur enkelt som helst, men iallafall han tröttnade att va på rymmen och gick och stälde in sej igen. men han fick inga extra dagar bara dem dagarna han varit borta såklart. men han får inte sitta på öppen anstalt mer utan i framtiden blir det sluten anstalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in