• 1
  • 2
2007-07-21, 08:50
Medlem
Låt oss säga att du blir dömd till 5 års fängelse. Hade du försökt att rymma då eller hade du bara tagit ditt straff och stannat kvar? Inga speciella omständigheter. Du är inte pedofil och du har inte golat på någon och du har inte varit snut.

Så, hade ni dratt och isåfall hur?
Citera
2007-07-21, 09:11
Medlem
Fängelset är ju mest en väntetid. Och man får ju permission efter några månader. Plus besök. Så varför ska man fly.. om det bara gäller 5 år alltså.

10 år ja då har man förmodligen mördat någon eller smugglat 10 kg kokain.. då har man nog ett så pass kasst liv ändå att man kan chansa att fly.
Citera
2007-07-21, 14:06
Medlem
Eftersom det inte är ett brott att rymma ifrån fängelse, så ökar inte tiden du får sitta av om du nu lyckas fly och åker fast.

Jag skulle ta varje tillfälle.
Citera
2007-07-21, 15:18
Medlem
Aardwolfs avatar
Helt klart rymma. Kan inte med att vara på ett ställe för länge.
Citera
2007-07-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyEr0n
Eftersom det inte är ett brott att rymma ifrån fängelse, så ökar inte tiden du får sitta av om du nu lyckas fly och åker fast.

Den totala tiden ökar inte men den effektiva tiden du sitter inlåst ökar om du åker fast.

En skötsam fånge är ute fort som fan.
Citera
2007-07-21, 17:30
Medlem
Rymma helt klart. Om inte annat blir det ju lite variation och spänning i livet då åtminstone. Sommartid vore det jobbigt o sitta där och glo, nä, hade tagit varje chans.
Citera
2007-07-21, 18:34
Medlem
ixgamess avatar
Klart som fan man hadde funderat på att rymma.....frågan är bara till vad! Ok om man har cash som väntar på en! Annars är det inte lönt....dom jag har träffat som har varit på rymmen skulle inte villja göra om det...! Oftast är dom sönderstressade av att hela tiden kolla bakom ryggen...

Slutsats: Sitt av din tid om du inte minst har 1 - 2 miljoner som väntar på dig !! (Det kostar en del att vara på rymmen).
Citera
2007-07-22, 02:38
Medlem
NotYourStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightone
Fängelset är ju mest en väntetid. Och man får ju permission efter några månader. Plus besök. Så varför ska man fly.. om det bara gäller 5 år alltså.

10 år ja då har man förmodligen mördat någon eller smugglat 10 kg kokain.. då har man nog ett så pass kasst liv ändå att man kan chansa att fly.

man får inte permision efter några månader om du ska sitta i 5 år
Citera
2007-07-22, 03:29
Medlem
arbetarklasss avatar
hade rymmit fram mot sommarstarten, sen kommit tillbaka fram emot vintern då kan dom låsa in mej igen

skulle sitta 5 år men satt bara 2, rymde aldrig, fick aldrig tillfälle...
Citera
2007-07-22, 03:46
Medlem
Bjorkahs avatar
Jag hade nog tagit mitt straff om det var 5 år, om jag däremot hade 110 år i fängelset (som det finns i vissa länder) eller dödsstraff hade jag försökt att rymma.
Citera
2007-07-22, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyEr0n

Hahaha, är det inte ett brott?

Hade flytt vid första tänkbara tillfälle!
Citera
2007-07-22, 04:44
Medlem
arbetarklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XroW
Hahaha, är det inte ett brott?

Hade flytt vid första tänkbara tillfälle!

varför tror du saddam hussein bad om att få sitta i sverige?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in