Låt oss säga att du blir dömd till 5 års fängelse. Hade du försökt att rymma då eller hade du bara tagit ditt straff och stannat kvar? Inga speciella omständigheter. Du är inte pedofil och du har inte golat på någon och du har inte varit snut.
Rymma helt klart. Om inte annat blir det ju lite variation och spänning i livet då åtminstone. Sommartid vore det jobbigt o sitta där och glo, nä, hade tagit varje chans.
Klart som fan man hadde funderat på att rymma.....frågan är bara till vad! Ok om man har cash som väntar på en! Annars är det inte lönt....dom jag har träffat som har varit på rymmen skulle inte villja göra om det...! Oftast är dom sönderstressade av att hela tiden kolla bakom ryggen...
Slutsats: Sitt av din tid om du inte minst har 1 - 2 miljoner som väntar på dig !! (Det kostar en del att vara på rymmen).
Jag hade nog tagit mitt straff om det var 5 år, om jag däremot hade 110 år i fängelset (som det finns i vissa länder) eller dödsstraff hade jag försökt att rymma.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!