• 1
  • 2
2007-07-25, 16:25
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Jag skrev ut ett gäng tabletter åt mig själv, undertecknade med en oläslig kråka och hoppades att Apotekspersonalen skulle gå på det. Tyvärr kände de igen läkarens namn (det stod förtryckt på blanketten) och såg att det inte var hans handstil...
Det blev dagsböter den gången...

Nej, du skrev helt enkelt alldeles för snyggt. Det är ju allmänt känt att ALLA läkare har extremt taskig handstil.
Citera
2007-07-25, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Nej, du skrev helt enkelt alldeles för snyggt. Det är ju allmänt känt att ALLA läkare har extremt taskig handstil.

Ja, förmodligen gjorde jag den tabben också....
Citera
2007-07-27, 17:43
Medlem
Som tidigare sagt: morfin på avdelningar brukar vara i ett rum vid en läkarexpedition och försedd med en stadig dörr+kodlås (kort och kod =)).

Så där är det nog ingen ide att ens försöka. Som patient vet jag inte hur det ser ut. Aldrig sett ett sjukhus från det perspektivet.
Citera
2007-07-28, 12:08
Medlem
På intensivvårdsavdelningar kan det, som någon tidigare skrev, vara möjligt att stjäla morfinampuller (Ketogan) då de ligger i små skåp som ibland står öppna/är olåsta. Men man ska isf ha en jävla tur eftersom sköterskorna är extremt närvarande på intensiven, det brukar alltid vara minst en ur personalen närvarande i rummet. Jobbar man däremot på sjukhus och får nyckel till läkemedelsförråden alt uppdrag att hämta medicin åt någon är det klart man kan stjäla, men det skulle inte ta lång tid innan det upptäcktes. Allt man plockar ut måste ju "bokföras" och inventeringar görs ganska ofta, särskilt när det gäller narkotiska läkemedel.
Citera
2007-07-30, 23:07
Medlem
Själv så har man en fader som är distriktsläkare och jag brukar ofta besöka han på jobbet då han har jour eller dylikt och då har jag i princip full tillgång till läkemedelsrummet(som det bara krävs nyckel till).

Sist jag var var så tog jag några ampuller Adrenalin, mest för jag är så intreserrad av det hormonet.

Har även tillgång till receptblanketter och stämpel + att man kan hans handstil. Det är bara att göra ett A sen ett krokigt sträck. föjt av efternamnet.
Citera
2007-07-31, 00:27
Medlem
Mjölks avatar
Shit receptblanketter är ju sjukt lätt att få tag i .. och förfalska signaturen .. åka till en annan stad ..

Vilka böter är det om man åker fast?

Fast det känns ändå rätt säkert .. men nu är det kanske min tjackade hjärna som pratar.. ?

Förlåt OT

/Maria
Citera
2007-08-02, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
Shit receptblanketter är ju sjukt lätt att få tag i .. och förfalska signaturen .. åka till en annan stad ..

Vilka böter är det om man åker fast?

Fast det känns ändå rätt säkert .. men nu är det kanske min tjackade hjärna som pratar.. ?

Förlåt OT

/Maria

Minns inte exakta bötesbeloppet nu, men det kändes saftigt kommer jag ihåg.
"Säkert" skulle jag inte vilja kalla det, det är ju brott mot läkemedelslagen, urkundsförfalskning och andra trevligheter du åker dit på om du har riktig otur.
Kan bli fängelse.

(Är inte helt hundra på det där med brott mot läkemedelslagen, när jag tänker efter...

Jag åkte dit för det när jag lekte doktor och ringde in telefonrecept. Det var ju inte urkundsförfalskning de gångerna eftersom jag inte hade skrivit något....)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in