• 1
  • 2
2007-07-21, 02:28
Medlem
666Hates avatar
Hej på er.

Min tanke är så här:
Om man skulle ta ihjäl två miljarder människor på jorden visst skulle det bli bättre då?
Idag räcker ju inte naturen till i vissa delar av världen, djuren utrotas, skogarna försvinner och folk lever som råttor.
Skulle ni hålla med om att jorden skulle bli bättre när den är lite fattigare på folk?
Då skulle man ju givetvis ta bort dom i vissa extrema u-länder typ indien, där majoriteten inte gör någon nytta för mänskligheten what so ever.
Citera
2007-07-21, 02:31
Medlem
Knivs avatar
Kanske lite rasistiskt att låta dom dö? :P dom har väl lika stor rätt att leva som dig?..
Dom skulle nog bara vara uppe i dom 2 miljarderna inom ett par år om vi tar asien .
Citera
2007-07-21, 02:34
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv
Kanske lite rasistiskt att låta dom dö? :P dom har väl lika stor rätt att leva som dig?..
Dom skulle nog bara vara uppe i dom 2 miljarderna inom ett par år om vi tar asien .
Det var ingen rasistiskt i den tanken. Det är ju ett faktum att det bor mer folk än nödvändigt i vissa delar av världen.
har dom lika stor rätt som mig?
Jag fyller en funktion i ett samhälle.
Jobbar och betalar skatt.

Vad fyller en indier som bor på en soptipp utanför Bombay för funktion i samhället? Utan jobb, utan pengar...
Citera
2007-07-21, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Det var ingen rasistiskt i den tanken. Det är ju ett faktum att det bor mer folk än nödvändigt i vissa delar av världen.

Vad fyller en indier som bor på en soptipp utanför Bombay för funktion i samhället? Utan jobb, utan pengar...

Säg att du dödar ut lite folk så att det inte finns några U länder kvar och dom som finns kvar avancerar snabbt upp och blir rankad som I-land.

Vad tror du händer med sverige då?
Vi kan inte köpa billiga saker med den fina texten "made in taiwan" därför blir allt dyrare och alla kommer inte ha möjligthet att leva lika bra som dom gör i dagsläget och tillslut blir det en enorm klass skillnad vilket resulterar i inbördeskrig, vilket gör oss till ett U-land.

Så, tycker vi låter dom plågas i sina länder så vi kan må bra och leva gott.
Citera
2007-07-21, 03:32
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Hej på er.

Min tanke är så här:
Om man skulle ta ihjäl två miljarder människor på jorden visst skulle det bli bättre då?
Idag räcker ju inte naturen till i vissa delar av världen, djuren utrotas, skogarna försvinner och folk lever som råttor.
Skulle ni hålla med om att jorden skulle bli bättre när den är lite fattigare på folk?
Då skulle man ju givetvis ta bort dom i vissa extrema u-länder typ indien, där majoriteten inte gör någon nytta för mänskligheten what so ever.

Ursäkta mig mr Hate, men är det inte I-landsinvånare som isåfall borde "tas bort" för att kunna återställa den balans som behövs? Eller hur resonerar du?
Citera
2007-07-21, 03:46
Medlem
90 % av Afrika skulle kunna raderas ut från världskartan utan att någon ens skulle märka det.
Citera
2007-07-21, 03:53
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
90 % av Afrika skulle kunna raderas ut från världskartan utan att någon ens skulle märka det.

Å andra sidan, om 90% av västvärlden skulle raderas ut från världskartan så skulle det nog märkas så utav helvete, till exempel så skulle vi se några drastiska positiva förändringar i föroreningen av världsklimatet.

Så vilket är bäst?
Citera
2007-07-21, 03:57
Medlem
fröken sveriges avatar
Europeér, och dess kolonier.
Citera
2007-07-21, 04:59
Medlem
><((((°>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv

men om vi gör som du föreslår då, tar kol på några fler, tex 5 miljarder, skulle det bli bättre då tror du? finns inte en chans att det kommer 5 nya miljarder så fort iaf.
Citera
2007-07-21, 05:31
Medlem
CashBlows avatar
Håller fullständigt med TS. Färre människor på jorden är bara bra för mänsklighten och alla andra planetens invånare. Det hade räckt med några miljoner människor på jorden, om ens det.

Det hela bygger naturligtvis på att man själv ingår i den grupp som skulle få vara kvar...
Citera
2007-07-21, 08:28
Medlem
Citat:

Du förbigår problemet. Det är U-ländernas omvandling till I-länder, transportindustrin, köttindustrin, jordbrukspolitiken och många andra industrier som orsakar problemen. Det är alltså varken jag eller den indiske uteliggaren som måste förändra sig. Självklart skulle det vara bra med ett mindre antal munnar att föda i den här typen av länder och då är politiska åtgärder som orsakar en demografisk omställning (färre födda barn per kvinna) nödvändiga.
Citera
2007-07-21, 08:39
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Å andra sidan, om 90% av västvärlden skulle raderas ut från världskartan så skulle det nog märkas så utav helvete, till exempel så skulle vi se några drastiska positiva förändringar i föroreningen av världsklimatet.

Så vilket är bäst?

Du vet att det är mer än västvärden som förorenar. Ingen tillfällighet att smoggen ligger så tät i Peking eller i New Dehli om man säger så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in