2016-03-03, 00:09
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Du får inte nässelextrakt rätt i blodet, men ämnena som extraheras från den fortare ut i blodet. Det är det man vill åt. Det är hela vitsen. Vitaminer och mineraler förekommer i blodet. En av blodets uppgifter är nämligen att transportera näringsämnen till kroppens celler. Det inte kroppen vill ha rensas och bryts ned i njurarna och levern.

Tinkturen lägs i munnen. I munnen finns det mycket slämhinnor. Det gör att produkten transporteras fortare ut i blodomloppet tillsammans med alkoholen, eftersom alkohol har den effekten. Det är tex därför man blir full fortare genom att hälla sprit i arselet.

Kan gå djupare om du vill, men alkoholen gör slemhinnornas cellmembran mer genomträngbara , så att de växtbaserade beståndsdelar kan passera igenom och in i blodomloppet mer effektivt, förbi matsmältningssystemet.

Skillnaden är när man äter det utan alkohol. Då det ska igenom hela matsmältningen först innan det möjligen kan tas upp av tarmarna och vidare ut i blodet. Vissa ämnen tas inte upp lika effetkt då och det tar betydligt längre tid.

Vissa tinkturer känner jag faktiskt av efter ca 30 sekunder.
Vilken tur att bara de ämnen man vill åt kommer ut i blodet. Synd att det inte funkar på icke växtbaserade ämnen så man bara kunde ta ett piller/pulver/dryck med alkohol för samma effekt..

Påminner mig en del om när vi var runt 16 och åt druvsocker för att spriten kom ut i blodet snabbare eller drack filmjölk för att hindra desamma, kalas när man svepte en kvarting precis innan discot så man kunde tajma fyllan. Eller varför inte när man käkade Alvedon för att boosta alkoholens verkan om man hade lite sprit.
Alltihop funkade jättebra i vårat eget huvud, troligen precis som din tinktur.
Citera
2016-03-03, 07:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Vilken tur att bara de ämnen man vill åt kommer ut i blodet. Synd att det inte funkar på icke växtbaserade ämnen så man bara kunde ta ett piller/pulver/dryck med alkohol för samma effekt..

Påminner mig en del om när vi var runt 16 och åt druvsocker för att spriten kom ut i blodet snabbare eller drack filmjölk för att hindra desamma, kalas när man svepte en kvarting precis innan discot så man kunde tajma fyllan. Eller varför inte när man käkade Alvedon för att boosta alkoholens verkan om man hade lite sprit.
Alltihop funkade jättebra i vårat eget huvud, troligen precis som din tinktur.

Hade du varit minsta mån om att förbättra saker och ting så hade vi kanske kunnat diskutera fram något, men du verkar sakna sådana förmågor. Du spelar hellre lustigkurre. Antagligen för att du inte har ett skit att bidra med.

Du beter dig som fullständigt misslyckade personer brukar göra. Folk som är missnöjda med sina liv och lever i misär. typ alkisar eller missbrukare. De mår så dåligt att de gör allt för att försöka trycka ned andra för att höja sig själv. Detta går i slutändan vanligtvis ut över barn och djur.

Jag har till och tillochmed erbjudit att förklara djupare, men du verkar ointresserad, smått irriterad och allmänt slö i huvudet. Typiska egenskaper för lågt testostereon.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-03-03 kl. 07:11.
Citera
2016-03-03, 08:26
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Hade du varit minsta mån om att förbättra saker och ting så hade vi kanske kunnat diskutera fram något, men du verkar sakna sådana förmågor. Du spelar hellre lustigkurre. Antagligen för att du inte har ett skit att bidra med.

Du beter dig som fullständigt misslyckade personer brukar göra. Folk som är missnöjda med sina liv och lever i misär. typ alkisar eller missbrukare. De mår så dåligt att de gör allt för att försöka trycka ned andra för att höja sig själv. Detta går i slutändan vanligtvis ut över barn och djur.

Jag har till och tillochmed erbjudit att förklara djupare, men du verkar ointresserad, smått irriterad och allmänt slö i huvudet. Typiska egenskaper för lågt testostereon.

Jaja. Hippie hurt?
Men det jag skrev funkade för oss och vi hade ocksåen förklaring. Inte för det stämde, men ändå.
Citera
2016-03-03, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Jaja. Hippie hurt?
Men det jag skrev funkade för oss och vi hade ocksåen förklaring. Inte för det stämde, men ändå.

Jag är inte det minsta "hurt", men eftersom du ens nämnde det så antar jag att du blev det.
Citera
2016-03-03, 13:17
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Jag är inte det minsta "hurt", men eftersom du ens nämnde det så antar jag att du blev det.
Åj fan, du verkade lite grinig i ditt förra inlägg.

Nä, men du får faktiskt gärna förklara närmare hur du, med ett enligt mig omständig metod, vara smartare än kroppens egna system. Vad skulle vara fördelen med att gå runt matsmältningssystemet och har man verkligen nytta av att få i sig vitaminer och mineraler snabbare?
Och jag är också genuint intresserad av hur du lyckas få med bara de ämnen som är positiva.
Är också nyfiken på hur du lyckas känna skillnad i kroppen av ett näringsintag efter så lite som 30 sek.
Och varför skulle det här isf inte funka med med mer "rena" produkter än att krångla med nässlor och gud vet vad?

Supervänliga hälsningar// pankreatit.
Citera
2016-03-06, 18:31
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:

Skulle inte androgenerna i tallpollen kunna tas upp sublingualt utan tinktur? Och går det att plocka den själv till sommaren?

Förresten, borde inte detta slå ut kroppens egna produktion av testosteron? Eller åtminstone minska den.
Citera
2016-03-08, 14:15
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Skulle inte androgenerna i tallpollen kunna tas upp sublingualt utan tinktur? Och går det att plocka den själv till sommaren?

Förresten, borde inte detta slå ut kroppens egna produktion av testosteron? Eller åtminstone minska den.
Det spelar ingen roll om exogent testosteron kommer ifrån hippevallmogårdens flumbutik eller om man köper det ifrån Milan Anbolovic på gymmet.
Citera
2016-03-08, 14:18
Medlem
Slackoffs avatar
Har ni prövat att applicera nässlorna kutant?
Det sägs att nässlor är effektivast på det sättet.
Väldigt naturligt.
Citera
2016-03-08, 21:23
Medlem
Pankreatits avatar
Nässlor ger riktigt bra "burn" iaf, det är vetenskapligt bevisat.
Citera
2016-03-09, 16:24
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Binaural beats och testosteron?

https://www.youtube.com/watch?v=TSpFZ5s_ICg
Tydligen ska dessa så kallade Binaural beats kunna stimulera hjärnan för att få olika effekter att hända. En av dessa effekter är öka kroppen producering av testosteron. Är det här ren bullshit eller funkar det? Och om det verkligen funkar tror ni då det funkar med dessa youtube videos som påstår att öka ens testosteron? För tydligen finns det Binaural beats som man kan köpa också som påstås göra samma sak som dessa youtube videos.
Citera
2016-03-09, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iVanillaGorilla
https://www.youtube.com/watch?v=TSpFZ5s_ICg
Tydligen ska dessa så kallade Binaural beats kunna stimulera hjärnan för att få olika effekter att hända. En av dessa effekter är öka kroppen producering av testosteron. Är det här ren bullshit eller funkar det? Och om det verkligen funkar tror ni då det funkar med dessa youtube videos som påstår att öka ens testosteron? För tydligen finns det Binaural beats som man kan köpa också som påstås göra samma sak som dessa youtube videos.
i call bullshit
Citera
2016-03-10, 02:41
Medlem
Binaural beats är häftigt. Det fungerar enligt mina erfarenheter, men om det kan ha en direkt påverkan på testosteronnivån vågar jag inte svara på. Men det kan motverka stresshormonet kortisol och för höga nivåer av det ämnet gör så att testosteronnivån sjunker.

I länken finns det lite forskning.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=binaural+beat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in