2015-03-24, 17:47
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Det är inte enbart testosteronproduktion som stimulerar muskelcelltillväxt, det handlar också om hur testosteronet aromatiserar till östrogen. Denna process som många fått för sig är icke önskvärd är tvärt om avgörande för att få anabol effekt på musklerna. Givetvis gynnas träningen av att ha sex regelbundet. Det minskar stresshormon och ökar välbefinnandet, vilket har en positiv inverkan på hormonnivåerna över lag. Det är så mycket mer komplext än att stirra sig blind på mängd testosteron.

Förutom att träna tungt skall du slappna av mycket, stressa ner och helt enkelt känna dig mer som en alfa hane. Är man riktigt klen (så kallad ectomorph) så har man redan ett underläge men kommer man över tröskeln både mentalt och fysiskt där man blir större än majoriteten av sina medmänniskor så händer något intressant. Beteendemönstret ändras, det blir en god cirkel där hormonnivåerna ökar vilket förändrar beteendet ännu mer. Man kan ha olika bra förutsättningar för att bli en alfa hane men det är inte skrivet i sten.

Det är lite av en pseudovetenskap men det finns mycket intressanta studier att läsa som föreslår möjliga förklaringar till resultatet de kunnat påvisa. Det är bara att googla och gå på djupet, men framför allt gå till gymmet och ät så slipper du tänka på hur du skall förbättra din position, det bara händer ändå.
Citera
2015-03-24, 19:58
Medlem
pepsi haxs avatar
Det är naturligt och ta kosttillskott nu för tiden så köp lite Androsta-3,5-dien-7,17-dion
Citera
2015-03-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Det är naturligt och ta kosttillskott nu för tiden så köp lite Androsta-3,5-dien-7,17-dion

Varför lägga pengar på någon skitprodukt som med allra största skillnad inte gör nån skillnad?
Citera
2015-03-25, 10:10
Medlem
går inte höja den till nån grad att det kommer göra nån skillnad. Du kan sänka den genom att leva ohälsosamt, så lever du redan ohälsosamt kan du nog börja leva hälsosamt för att få upp nivån till normalt igen.
Citera
2015-09-14, 19:23
Medlem
Har hört att man får högre testosteron av zink och d-vitamin, stämmer det?

Någon som kan tipsa om hur man får i sig det på naturlig väg isåfall?
Citera
2015-09-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roffemaster

Bara ifall du har brist, d-vitaminbrist får många under vintern.
Skulle investera i ett d-vitamin tillskott av den anledningen.

Zink finns rikligt i exempelvis skaldjur, pumpafrön, cashewnötter.
D-vitamin finns i fet fisk lax, makrill etc men detta visste du kanske redan.?
Citera
2015-09-14, 21:23
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roffemaster

Är snarare så att zinkbrist kan få dig att producera mindre testosteron.
Citera
2015-11-03, 12:06
Avslutad
Tongkat Ali, tallpollen, sälolja och massa D-vitamin i kombonstion med high fat/low carb-kost och HIT is the shit... På riktigt! Mättat fett är det viktigaste. Självklart grönsaker också.

Jag har genom åren ökat testosteronnivåerna en hel del. Inte minst det fria. Denna lista är en delnav allt jag kommit fram till efter år av pövande och efterforskningar och det viktigaste som behövs för mig.

Kolhydrater (snabba,) äter jag endast efter träning som är 2ggr i veckan max.

Det finns nya studier på indianstammar där testosteronnivåerna faktiskt inte sjunker hos män när de kommer upp i åldrarna. Allt tyder på att det är så det ska vara. Det är nått major fel vi gör i den globaliserade västvärlden.

Jag tror fremst har att göra med att folk har kolhydrater som energikälla framför fett. Man blir insulinresistens med tiden och går upp i vikt, samtidigt som många har brist på många viktiga ämnen. Föroreningar och kemikalier spelar säkert också in. Därför är det viktigt att hålla sig borta från sånt skit, bara äta rent och ekologiskt.

Macapulver och ZMA (inga oxider) kan hjälpa, men har inte märkt någon skillnad, varken på tester eller fysiskt. Dock då sover man bättre på ZNA, vilket kan vara klokt.

Jag är i väldigt bra fysisk form. Stark, ripped och har mkt energi. Kan inte jämföra med mitt tidigare liv.

Gör som jag säger, följ mina tips så kommer ni lyckas höja de viktiga hormonerna och få ett bättre liv, jag lovar eder.

Ska göra en enkel lista sen.
Citera
2015-11-03, 12:59
Medlem
Testade du dina nivåer om detta fungerade eller gick du på "känn"?
Citera
2015-11-03, 14:09
Medlem
Undrar också om du mätt testosteronvärdet före och efter din "örtkur".

Underskatta inte placeboeffekten, många av dessa öter o tillskott kan ge högre libido.

Inte omöjligt att folk tror det beror på ökad testosteron, finns ingen korrelation mellan dem.
Citera
2015-11-03, 14:56
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Tongkat Ali, tallpollen, sälolja och massa D-vitamin i kombonstion med high fat/low carb-kost och HIT is the shit... På riktigt! Mättat fett är det viktigaste. Självklart grönsaker också.

Jag har genom åren ökat testosteronnivåerna en hel del. Inte minst det fria. Denna lista är en delnav allt jag kommit fram till efter år av pövande och efterforskningar och det viktigaste som behövs för mig.

Kolhydrater (snabba,) äter jag endast efter träning som är 2ggr i veckan max.

Det finns nya studier på indianstammar där testosteronnivåerna faktiskt inte sjunker hos män när de kommer upp i åldrarna. Allt tyder på att det är så det ska vara. Det är nått major fel vi gör i den globaliserade västvärlden.

Jag tror fremst har att göra med att folk har kolhydrater som energikälla framför fett. Man blir insulinresistens med tiden och går upp i vikt, samtidigt som många har brist på många viktiga ämnen. Föroreningar och kemikalier spelar säkert också in. Därför är det viktigt att hålla sig borta från sånt skit, bara äta rent och ekologiskt.

Macapulver och ZMA (inga oxider) kan hjälpa, men har inte märkt någon skillnad, varken på tester eller fysiskt. Dock då sover man bättre på ZNA, vilket kan vara klokt.

Jag är i väldigt bra fysisk form. Stark, ripped och har mkt energi. Kan inte jämföra med mitt tidigare liv.

Gör som jag säger, följ mina tips så kommer ni lyckas höja de viktiga hormonerna och få ett bättre liv, jag lovar eder.

Ska göra en enkel lista sen.

Har du kollat upp dina testovärden före och efter?
Citera
2015-11-04, 00:21
Medlem
Slackoffs avatar
Det är ju verkligen också som så att man alltid får insulinresistens av kolhydrater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in