Som alla vet så är man ju fruktansvärt överkänslig som borderliner. Jag tycker abslut inte att man skall dalta med mig bara för att jag överkänslig men jag lider ju trots allt av en personlighetsstörning.
Grejen är ju då den att min familj verkar inte alls förstå det. Mamma sade något riktigt otrevligt till mig häromdagen, hon bad i och för sig om ursäkt efteråt så det är ju bra. Men min pappa är otrevlig mot mig och min syster säger otrevliga saker rätt ofta. Man får ju gärna tycka saker men man kan ju hålla dem för sig själv.
Sade nu precis för första gången att jag upplevde en sak som otrevligt när min syster sa att hon inte tyckte det. Och då svarade hon med att det abslout inte var så (alltså något min pappa sade till mig igår) och att jag var överkänslig. Då sade jag bara "konstigt, jag har faktiskt borderline". Annars har jag aldrig skyllt på det eller sagt något om det.
Frågan är då, hur skall man få folk i sin omgivning att förstå att vi faktiskt tar saker hårdare och det verkligen sätter sig, även om det är små saker.
Jag vet att det är något som jag måste jobba på såklart men ens egen familj skulle väl åtminste kunna försöka att förstå.
Någon som känner likadant? Eller har tips?