2007-07-20, 12:55
Medlem
MKnugens avatar
Hade tänkt beställa mig en burberry piké, då det inte finns att köpa här i närheten. Men då kan det faktiskt vara rätt bra att känna till hur dem är i storlekarna.
Är de stora i storleken, så som både lacoste och fred perrys pikéer är? Eller är de lite mindre i storleken så som ben shermans pikéer?
Citera
2007-07-20, 13:48
Medlem
HungalaBungalas avatar
Jag skulle säga att det känns som att en medium burberry-piké sitter marginelt lösare på mig än en Lacoste i storlek 3.
Citera
2007-07-20, 17:27
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKnugen
Hade tänkt beställa mig en burberry piké, då det inte finns att köpa här i närheten. Men då kan det faktiskt vara rätt bra att känna till hur dem är i storlekarna.
Är de stora i storleken, så som både lacoste och fred perrys pikéer är? Eller är de lite mindre i storleken så som ben shermans pikéer?

Tycker att storlekarna är större än vanligt
Citera
2007-07-20, 17:36
Medlem
Jag hade tänkt köpa in 3-4 stycken burberry-pikéer och jag har bara några frågor innan jag bestämmer mig.

1. Hur är kvaliten? Slitstarka?

2. Hur klarar dom första tvätten? Bleks dom snabbt`?

3. Tycker du PERSONLIGEN att det är värt pengarna?
Citera
2007-07-20, 20:50
Medlem
Mahhbechhs avatar
Bor du i Kurravaara eller? Isåfall kan jag förstå. Inte annars. Hur låjngt till närmsta Burberryåterförsäljare?
Citera
2007-07-20, 23:24
Medlem
Misstags avatar
se till så att du köper deras slim fit i så flal, eftersom att deras vanliga fit är som ett tält, även i extra small, och du måste ha en rejäl mage för att kunna fylla ut en
Citera
2009-08-18, 12:05
Medlem
xenosans avatar
Känns meningslöst att starta en ny tråd så jag lånar den här gamla.

Köte en Burberry-piké på Ströms i Stockholm för någon vecka sedan för 900kr har jag för mig.
När jag kommer hem så ser jag att det står att den är gjord i Turkiet. När började Burberry tillverka i Turkiet? För det kan ju bara inte vara så att Ströms har fått in fake.
Citera
2009-08-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misstag
se till så att du köper deras slim fit i så flal, eftersom att deras vanliga fit är som ett tält, även i extra small, och du måste ha en rejäl mage för att kunna fylla ut en

Håller med denna talare. Jag har väl storlek 5 i Lacoste. Testade en large i Burberry (regular fit) den blev som ett tält på mig. Skulle behöva äta bra mycket för att fylla ut den. Tog en slim-fit istället och den satt perfekt!
Citera
2009-08-18, 12:14
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Känns meningslöst att starta en ny tråd så jag lånar den här gamla.

Köte en Burberry-piké på Ströms i Stockholm för någon vecka sedan för 900kr har jag för mig.
När jag kommer hem så ser jag att det står att den är gjord i Turkiet. När började Burberry tillverka i Turkiet? För det kan ju bara inte vara så att Ströms har fått in fake.
Turkiet är väl betydligt bättre än kina eller taiwan?

För övrigt är Burberry stora i storlekarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in