2007-07-20, 20:05
Bannlyst
Enligt snuten så är min kontakts utpekning rätt!

Snuten var och röjde i lägenheten på svarvargatan och letade saker precis efter mordet.

Men vi får se
Citera
2007-07-20, 21:11
Medlem
Antagligen är det denna snubbe som mördade. Rotade lite med namnen från regnumret. Född 26 december 1978

http://www.birthday.se/person/197812.../v%e4ster%e5s/
Citera
2007-07-20, 21:24
Medlem
Ahfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affrox
Antagligen är det denna snubbe som mördade. Rotade lite med namnen från regnumret. Född 26 december 1978

Citera
2007-07-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affrox

Jag kom till samma slutsats. Den eftersökta bilen är registrerad på fadern i familjen. Den aktuella killen är känd för att ha "lite" dålig impulskontroll.
Citera
2007-07-20, 22:30
Medlem
spwnzns avatar
Måste säga att det är tråkigt o se att det fortfarande är så många inskränkta individer här på FB..
Odensvi som område är tvärlugnt, har själv bott där några år.. just de, läste bara dom tre första sidorna, helt otroligt att det redan är 11 sidor måste jag säga..

Killen, Dana som ni vet, är jag "bekant" med, gick i samma plugg osv och när han började där (högstadie) var han lugn, kanske lite blyg (var väl jag med kanske) och allmänt osäker..
Men tråkigt nog så hamnade han med dom jävliga ungarna, på samma sätt som man ser nazister "rekrytera" ungar idag, hamnade han med dom och det började gå utför..

Har varit förbi platsen i fråga två ggr idag, en vända imorse med en bukett och en gång från bussen.. Andra gången satt hans fru där (nygift) och några av hans vänner.. Några tanter språkade med frun i fråga och frågade lite om hennes barn, (även Dana's barn) om när han skulle födas, hur hon skulle kunna prata med deras barn om hur dennes far kallblodigt blev mördad "mitt på ljusa dan" (fortfarande ljust så dags)

Även på mig som inte känner han som kompis eller så så har det lämnat spår i mig likaså, med tanke på att jag hade en tid att passa och sprang, exakt samma tid, bara andra sidan Malmaberg så får jag gåshud bara jag tänker på det..

Jag hoppas att det finns en Gud, speciellt i lägen som nu..
Och då vill jag ju inget annat än att vägen genom pärleporten ska vara utan hinder..

Må han finna frid och välsigna hans fru och ofödda barn.

Och fuck you alla ni korkade "patrioter" och andra rövpulare!
Citera
2007-07-20, 22:49
Medlem
Baffess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Till tonerna av Nacka Skoglunds- Jag kommer tillbaka:

Vet nån vem vaar?
Vet nån vem det vaar??
För annars kan vi alla lika gärna hålla käft!
'

word och amen

Och angående den eventuella artärblödningen i halsen... hur stoppar man det bäst? Med högt kompressionstryck samt tryckförband? Resultatet blir det samma som att låta det blöda. Får man stor artärblödning i halsen är man rätt såld oavsett om man är i fjällen eller centrala Stockholm...
Gäller att vara iskall när man har med en sådan blödning att göra! Det krävs finlir från den första insatsen så han var nog rätt död innan ambulansen ens kommit ut ur garaget. Sen har man diverse olika problem när man skall återfylla dem emd blod om de överlever tills man fått in den på akuten... Då är en rejäl skallskada lättare att handlägga, Iaf prehospitalt.
Citera
2007-07-20, 23:26
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark Light
Är det så, så är det ju rätt löjligt att döda för det,,,,men men enligt Aftonbladet så kände dom varann, så en VILD gissning är att killen lånat ut sin "BMW" som blivit repad och ville ha ersättning,,,

Nix Golf GTI Svart.

Va hem till kompisen (i svarta golfen) en sväng i Onsdags, men han o några tjejer skulle ut på krogen så vi drog vidare. Sen på Torsdagen händer det här.
Citera
2007-07-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baffes
word och amen

Och angående den eventuella artärblödningen i halsen... hur stoppar man det bäst? Med högt kompressionstryck samt tryckförband? Resultatet blir det samma som att låta det blöda. Får man stor artärblödning i halsen är man rätt såld oavsett om man är i fjällen eller centrala Stockholm...
Gäller att vara iskall när man har med en sådan blödning att göra! Det krävs finlir från den första insatsen så han var nog rätt död innan ambulansen ens kommit ut ur garaget. Sen har man diverse olika problem när man skall återfylla dem emd blod om de överlever tills man fått in den på akuten... Då är en rejäl skallskada lättare att handlägga, Iaf prehospitalt.

Går det inte att stoppa in ett par fingrar och försöka hålla ihop artären tills ambulansen kommer, eller är det bara något jag fått för mig från TV?
Citera
2007-07-21, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Går det inte att stoppa in ett par fingrar och försöka hålla ihop artären tills ambulansen kommer, eller är det bara något jag fått för mig från TV?

han måste ha tappat välfigt mycket blod men ett knivhugg säger ävl allt dom sliter väl upp allting där inne.

Det man skulle kunna ha gjort annorlunda om man tänkte snabbt var att når tar av sig skärpet och sin tröja och spännerskapligt men inte hårt.

ambulansen hade ju inte mer än 4 min om man räknar från sjukhuset.
Citera
2007-07-21, 00:31
Medlem
Baffess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Huvudet på spiken. Juset det, finlir, men man har inte många sekunder på sig och oftast råder panik så den tanken slår inte många
Citera
2007-07-21, 09:50
Medlem
för Kampen!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Till tonerna av Nacka Skoglunds- Jag kommer tillbaka:

Vet nån vem vaar?
Vet nån vem det vaar??
För annars kan vi alla lika gärna hålla käft!
'
-håller med, ett litet avslöjande kan väl knappast skada packet mer än de själva redan gjort?!
Citera
2007-07-21, 10:37
Medlem
rip... mina tankar till ex-frun . Gängrelaterat? tror med "gängbråk" dem menar att det var mer än 2 som bråkade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in