2007-07-20, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
OffT: Har det någonsin "bara bott svenskar" i de förorter och/eller stadsdelar du nämner?

OnT: Har denna tråd verkligen hamnat rätt? Tycker det primära i detta fall är att de inblandade är kulturisar. I&I eller?

Just Malmaberg, Odensvi och Bjurhovda har varit helsvenska/finska områden tills nyligen då babbarna har kommit in, Bjurhovda var ju lite white trash förr, idag är det ett helt vanligt invandrarghetto!
Citera
2007-07-20, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Om det någongång bara har bott svenskar i dessa områden är jag nästan säker på, ja.. Hur så?

Jag bara besvarade ett annat inlägg som gjorts tidigare, sedan dess har Mod varit och rensat bort oväsentliga inlägg och uppmanat oss att hålla oss till ämnet, så då gör vi det fr.o.m. nu
OffT: Det är ju du som refererar till att det bott "bara svenskar" (hoppas inte du menar nakna nu?!) i dessa områden, medans du i nästa inlägg är "nästan säker"?! Förvirringen tilltar onekligen.

OnT: Tycker fortfarande tråden ligger lite skevt, men visst, jag viker mig. Ursäkta mod.
Citera
2007-07-20, 19:31
Medlem
Narkopat_No7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukko
Just Malmaberg, Odensvi och Bjurhovda har varit helsvenska/finska områden tills nyligen då babbarna har kommit in, Bjurhovda var ju lite white trash förr, idag är det ett helt vanligt invandrarghetto!
de

Vafan snackar du om, Malmaberg och Odensvi har fan mer svenskar än utlänningar, på Bjurhovda bor det väl en del. Men att kalla det ett invandrarghetto är absurt. Har gått säker där alla år, visst det händer grejer men det gör det överallt.

Och det va inte han på svarvargatan som gjorde det så ge fan i att peka ut folk.
Citera
2007-07-20, 19:32
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narkopat_No7
de

Vafan snackar du om, Malmaberg och Odensvi har fan mer svenskar än utlänningar, på Bjurhovda bor det väl en del. Men att kalla det ett invandrarghetto är absurt. Har gått säker där alla år, visst det händer grejer men det gör det överallt.

Och det va inte han på svarvargatan som gjorde det så ge fan i att peka ut folk.

Vem var det då?
Citera
2007-07-20, 19:32
Medlem
Ahfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narkopat_No7
de

Jaså inte !! vad skönt att höra ! Så vem var det ! !?
Citera
2007-07-20, 19:35
Medlem
Citat:
Thomas Granath blev också vittne till händelsen när han skulle parkera sin bil.
- Jag körde förbi ett gäng på vägen till garaget. Hur många de var uppfattade jag inte. Lite längre fram körde jag förbi killen som blev knivhuggen, det var han, en till kille och en tjej. När jag stannade såg jag att de hade mötts och tagit fram knivar, så jag satt kvar i bilen, säger Thomas Granath.

Enligt detta vittnet så skall det ha varit flera knivar framme, kanske drog även offret kniv?
Citera
2007-07-20, 19:36
Medlem
Ahfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Enligt detta vittnet så skall det ha varit flera knivar framme, kanske drog även offret kniv?

Det hittades två knivar på platsen!! samt en kofot ?! vad nu den har med saken att göra!
Citera
2007-07-20, 19:38
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahfeldt
Det hittades två knivar på platsen!! samt en kofot ?! vad nu den har med saken att göra!

efter att 19-åringen mottagit hugg så jagades förövaren av en annan man med kofot i högsta hugg.
Citera
2007-07-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahfeldt

Det kan ju ha väldigt mycket med saken att göra när den nu misstänkte mördaren skall hävda att han handlat i självförsvar.
Citera
2007-07-20, 19:39
Medlem
Narkopat_No7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Vem var det då?

Han på svarvargatan va ju född 80. alltså inte 28.

Tänker inte nämna några namn, Men den här killen har inte vart känd som våldsam förut. Tror dom kommer ta han innan helgens slut.
Citera
2007-07-20, 19:45
Medlem
Inte känd som våldsam tidigare? Tidigare dömd för misshandel? Är det "inte vart känd som våldsam förut"?
Citera
2007-07-20, 19:48
Medlem
Maeglins avatar
Till tonerna av Nacka Skoglunds- Jag kommer tillbaka:

Vet nån vem vaar?
Vet nån vem det vaar??
För annars kan vi alla lika gärna hålla käft!
'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in