2015-07-04, 21:17
Medlem
Studentlägenheter i Malmö

Vad har ni för erfarenheter av de olika bostadsområdena?
Citera
2015-07-04, 23:27
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deghert
Vad har ni för erfarenheter av de olika bostadsområdena?
Vidriga instutionsliknande lägenheter utan riktig dörr till toaletten, vedervärdigt dåligt ljudisolerat mellan grannarna, för hög hyra, inget annat positivt: Cronquistsgata.

Slitna men bra ljudisolerade, med "vanlig lägenhets" - standard, pga av läget eller om de bor i huset så huseras trapphuset till och från av narkomaner. Rimlig hyra!: Södra förstadsgatan 132.
Citera
2015-07-05, 09:26
Medlem
Rönnens studentlägeneheter och de i västra hamnen är de enda jag skulle (och har) bott i. Rönnen får man mer för pengarna, medan västra hamnen har ett trevligt läge. Nära till Malmö lekskola med.
Citera
2015-07-05, 10:21
Medlem
grasuggan99s avatar
Rönnen är rätt trevligt. Bra stämning i huset och ofta sköna fester i naven!
Citera
2015-07-11, 15:38
Medlem
Tack för alla svar Vilken plats i kön för en studentlägenhet bör man ha för att ha en realistisk chans? Om man blir erbjuden visning måste man gå på den för att stanna kvar i kön för lägenheten?
Citera
2015-07-18, 12:09
Medlem
Bostad Malmö Stad

Ska börja högskola i malmö, letar lägenhet.

Nyfiken på vilka hjälpmedel som finns att använda, kanske nån app eller hemsida? Eller någon community som jag borde känna till?
Hursomhelst skulle jag vara tacksam för eventuell hjälp eftersom det är så mycket som måste göras innan skolstart, och lägenhet är bland det viktigaste.

Men nu börjar jag få bråttom, hjälp någon?

( inskriven på boplats )
Citera
2015-07-18, 12:15
Medlem
Skall finnas något form av studentboende på "Rönnen" (området heter så, inte företaget) där alla mina studerande kompisar bor iaf. Vet tyvärr inte hur man kommer i kontakt med de men enda kriteriet de har är att du är fulltidsstudent. Kolla upp det iaf!
Citera
2015-07-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pårr
Skall finnas något form av studentboende på "Rönnen" (området heter så, inte företaget) där alla mina studerande kompisar bor iaf. Vet tyvärr inte hur man kommer i kontakt med de men enda kriteriet de har är att du är fulltidsstudent. Kolla upp det iaf!

Tack för tipset.
Citera
2015-07-18, 12:38
Medlem
bigglezs avatar
Bäst är väl att ansluta sig till Bostad Syd. Eftersom du har kort om tid kan jag också rekommendera att du kollar upp Studenthuset Gripen på Rosengård. Inte det bästa stället att bo på men relativt lätt att få något, iallafall var det så tidigare. Kolla Blocket och andrahand.se för fler alternativ med snabbt tillträde.
Citera
2015-07-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mista.mista
Tack för tipset.

Lugnt! För övrigt är det är jävligt soft ställe 2 enorma höghus (malmö mått) med bara studenter från malmö. nästan mitt i stan på ett av de lugnare områdena. Alltid ett bra drag där och gemenskapen verkar grym!
Citera
2015-07-18, 18:38
Medlem
MaxWalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxWalter
Länken fungerar inte längre.

En bättre länk kanske.

http://www.malmo.se/download/18.77b1...a356a800029627
/1383644421934/Studentbostadsguide_2010.pdf
Citera
2015-07-18, 19:47
Rosengård, Lindängen och liknande områden bör vara lätta att få bostad i, dock är dessa områden inte så supertrevliga. Enligt egna observationer så verkar Lindägen bättre även fast det händer mycket sikt där, det bor en hel del gamla svenskar där men muslimerna är nog i majoritet. Om du gillar islam och vill lära dig mer om religionen och träffa många troende muslimer så funkar områdena bra, dock är dessa områden inte lugna och de är verkligen inte ideella om du vill ha en tillvaro präglad av trygghet, harmoni och bra skolor för barnen ( om du har eller planerar för barn )
Senast redigerad av arered 2015-07-18 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in