2007-07-19, 14:32
Medlem
Alla stör vi oss emellanåt på våra arbetskamrater. Avreagera er här!

Jag börjar:

Jag verkligen HATAR när någon latmask forwardar en hel mailväxling till mig och bara skriver "kan du ta hand om det här?". Jag får läsa hela mailväxlingen, sitta och spendera tid på att läsa information jag skiter i, och sen försöka tolka vad fan det är avsändaren vill ska göras. Sånt slöseri med tid och energi. Har numer börjat svara sådana mail medelst: Ge mig bättre information så ska jag se vad jag kan göra.
Citera
2007-07-19, 20:52
Medlem
Virens avatar
Jag tycker det är extremt jobbigt med en kollega som jag har.

Ibland har jag extremt mycket att göra medans min kollega mest sitter och slösurfar. För att hinna hämta ungarna på dagis brukar jag skicka över några av alla de tusen mail jag får varje dag, till honom och hoppas att han avlastar mig lite iställat för att bara dricka kaffe hela dagarna.

Det som då stör mig är när jag får tillbaka att han inte förstått arbetsupgiften. Det är ju för fan hans jobb!

Nej ska nog snacka med chefen om honom. Lönesänkning eller om han kan degraderas till min sekreterare.
Citera
2007-07-20, 02:25
Medlem
svenils avatar
folk som snackar en massa dynga. jag blir fortfarande förvånad, varje dag. Folk som sitter i fikarummet och raljerar om allt möjligt skit, smådetaljer som ingen bryr sig om, om ni fattar? typ vad den personen gjorde imorse, att hon/han har ont i halsen, bla bla... löst snack, lämna käften på tomgång. skjut mig någon.
Citera
2007-07-20, 09:16
Avslutad
Hade två jävligt dryga arbetskompisar:

En började alltid sin kritik med "Jag vill inte vara så, men....", och sen klankade han alltid ner på ens val i livet och tyckte att han hade det mycket bättre (yeah right).

Andra var faktiskt rätt skön, förutom att han kunde inte bestämma ifall jag var en "ungjävel" eller en "karljävel" när han pratade med mig. Han härmade alltid radiopratarna och la till en ful jävla dialekt samtidigt, han sjöng alltid med i låtarna (dock var han jävligt bra på att sjunga och hade spelat in några plattor).

Resten av mina 20 arbetskamrater var jävligt trevliga.
Citera
2007-07-20, 09:29
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Alla stör vi oss emellanåt på våra arbetskamrater. Avreagera er här!

Jag börjar:

Jag verkligen HATAR när någon latmask forwardar en hel mailväxling till mig och bara skriver "kan du ta hand om det här?". Jag får läsa hela mailväxlingen, sitta och spendera tid på att läsa information jag skiter i, och sen försöka tolka vad fan det är avsändaren vill ska göras. Sånt slöseri med tid och energi. Har numer börjat svara sådana mail medelst: Ge mig bättre information så ska jag se vad jag kan göra.

Det där får jag ofta, sjukt irriterande.

Eller när cheferna har bestämt att alla ska följa en ny rutin som inte är logisk för fem öre, men det har de ingen aning om eftersom de inte är insatta i någons jobb.
Citera
2007-07-20, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenil
folk som snackar en massa dynga. jag blir fortfarande förvånad, varje dag. Folk som sitter i fikarummet och raljerar om allt möjligt skit, smådetaljer som ingen bryr sig om, om ni fattar? typ vad den personen gjorde imorse, att hon/han har ont i halsen, bla bla... löst snack, lämna käften på tomgång. skjut mig någon.
Eller hur. Det är personer som verkligen pratar hela tiden, men säger ingenting, liksom. Inte så mycket en konversation som en muntlig uppräkning av nåt oväsentligt och så får man sitta där och klämma fram nån sorts reaktion. Typ ett "mhmm". Trots att man bara vill bitchslappa människan tillbaka till stenåldern.

Och värst av allt! De som FRÅGAR saker och först framstår som väldigt trevliga men aldrig minns nånting, eftersom de tydligen inte lyssnar utan bara väntar på sin egen tur att prata igen. Så de kan komma nästa dag och fråga nånting som direkt motsäger det man svarade dagen innan! Eller rentav ställa samma fråga igen, och igen. Och igen.
Citera
2007-07-20, 10:07
Medlem
Sartres avatar
Vad är det för jävla idioter ni jobbar med egentligen?
Citera
2007-07-20, 11:21
Medlem
buyzabas avatar
Får jag fråga, är nästan alla på FB kontorsnissar? Det förefaller så både i den här tråden och i tråden med tips om hur man maskar. Allting handlar om mailkonversationer
Citera
2007-07-20, 11:31
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Får jag fråga, är nästan alla på FB kontorsnissar? Det förefaller så både i den här tråden och i tråden med tips om hur man maskar. Allting handlar om mailkonversationer

Titta på tidpunkterna för författandet av inläggen. Det är inte många servitriser och byggnadsarbetare som sitter och surfar kl. 10 på en fredag.
Citera
2007-07-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Det där får jag ofta, sjukt irriterande.

Eller när cheferna har bestämt att alla ska följa en ny rutin som inte är logisk för fem öre, men det har de ingen aning om eftersom de inte är insatta i någons jobb.

Klassikern att någon utan koll bestämmer hur alla ska göra sina jobb är smutt. Nån chef som fått för sig att ingenting fungerar, hittar på nya rutiner utan att fråga de som faktiskt ska göra skiten vad de tycker, och sedan mailar argt om att ALLA ska göra som det är bestämt... det är sådana som får en att fundera om man inkompetens är ett krav för att få bli chef.
Citera
2007-07-20, 11:52
Medlem
wildFevers avatar
Jag hatar kolleger som låtsas veta vad dom snackar om sen frågar dom mig efter alla detaljer över MSN!! eftersom man inte då kan forwarda infon till chefen.

I mitt jobb är alla uppkopplade på MSN eftersom vi har virtual offices.
Citera
2007-07-20, 12:01
Medlem
dinAstys avatar
Det absolut värsta jag vet är folk som inte vågar ta ansvar när det ingår i deras jobb. har några sånna arbetskamrater på min arbetsplats. tex: " Du kan väll ta och avsyna dom här bitarna denna gången så tar jag dom nästa" saken är den att nästa gång så är det exakt lika dant, sen står man där helt plötsligt med 3 chefer på halsen som undrar vad fan man inte hinner med för. Inte alls skojj
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in