2007-07-20, 13:25
Medlem
Koffe1010s avatar
Vart ska jag börja? Först och främst avskyr jag spånet som jag fått lov å lära upp, han har halva min förra uppgift och tar dubbelt så lång tid på sig, sen gör han fel. Han fuskar med tiderna, han snackar skit, han kommer till jobbet bakis och full. HAN LUKTAR. Han fattar inte enkla begrepp, han är seg, han smiter, han sover på toan, han gör aldrig klart något, han skyller ifrån sig, han drar över på rasterna. OCH HAN ÄR DUM

Och sen har vi nöten som är SCANIA-skadad. Vi är en liten firma men han har samma arbetssätt som en storbolagsanställd, tar inget ansvar, dricker mest kaffe och när någon ber honom att ta hand om nåt så säger han att "men jag är ju bara operatör". Och så är han tjock och orakad, men det är de flesta här.

Och sist men inte minst miljöboven, som jobbade med en uppgift tätt knuten till mig, jag brukade tom. hoppa in för han när han var borta. Killen är lite småskum, har en firma vid sidan av där han och hans bror håller på med bilar, tidigare i livet har han varit lite av en ligist, hållit på med bilstölder, sålt stulet gods, försäkringsbedrägerier och dyl. Han gillar även att slåss på stan och har i flera år försett halva landskapet med smuggelsprit och hembränt. En riktigt helylle kille alltså. Det jag började irritera mig över var att han tog firmabilen och åkte å gjorde "ärenden" hela tiden, ett ärende som skulle tagit en kvart tog ofta 2-3h för honom, eftersom han svängde in på sin egen firma och passade på att bokföra och byta lite däck under tiden. Sedan märkte jag att han hade börjat skylla ifrån sig misstag han gjort på mig inne på kontoret, då blev jag lite sur. För några månader sedan sket han till sist i det blå skåpet då han dumpade 2500 liter toulene i grannstans vattentäckt, han åkte ditt så small om det, första människan i sverige som blivit häktad för grovt miljöbrott under utredningen. Så nu gör jag hans jobb och mitt jobb, tacka fan för det!
Citera
2007-07-20, 16:32
Medlem
Sartres avatar
Citat:
För några månader sedan sket han till sist i det blå skåpet då han dumpade 2500 liter toulene i grannstans vattentäckt

OMFGWTFBBQ?!

Vem fan dumpar 2500 liter toluen i en vattentäkt? Shit, hatar han verkligen "shelbyville" eller vad är frågan liksom?
Citera
2007-07-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
OMFGWTFBBQ?!

Vem fan dumpar 2500 liter toluen i en vattentäkt? Shit, hatar han verkligen "shelbyville" eller vad är frågan liksom?

Tyvärr finns det, talanglösa knegare.
Välkommen till verkligheten kompis

(Som alla pizza-ki
llar säger.)
Citera
2007-07-26, 10:56
Medlem
papa_ogens avatar
Man har precis kommit in på jobbet på morgonen och en kollega kommer genast fram och ska ha hjälp med något. Jag är jävligt morgontrött och vill ha mitt jävla kaffe och hinna sätta mig 5 minuter innan man ska sätta igång och jobba.
Samma sak med folk som gått upp 3 timmar innan en själv och ska babbla på så in åt helvete när man precis kommit innanför dörren. Mycket irriterande.
Citera
2007-07-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Man har precis kommit in på jobbet på morgonen och en kollega kommer genast fram och ska ha hjälp med något. Jag är jävligt morgontrött och vill ha mitt jävla kaffe och hinna sätta mig 5 minuter innan man ska sätta igång och jobba.
Samma sak med folk som gått upp 3 timmar innan en själv och ska babbla på så in åt helvete när man precis kommit innanför dörren. Mycket irriterande.

Instämmer till fullo, dessa morgonmarodörer borde straffas...ibland brukar jag hämnas genom att uppehålla de när de ska gå hem med att diskutera totalt oväsentliga frågor och hoppas att de missar tåget...
Citera
2007-07-27, 10:26
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porter
Instämmer till fullo, dessa morgonmarodörer borde straffas...ibland brukar jag hämnas genom att uppehålla de när de ska gå hem med att diskutera totalt oväsentliga frågor och hoppas att de missar tåget...

Helt jävla rätt! Jag har tyvärr inte mycket gemensamt med mina arbetskamrater så är bara tacksam när en efter en går hem...

Neh jag e int bitter.
Citera
2007-07-27, 10:57
Medlem
Eller när vissa av arbetskabraterna är så jävla favoriserade. Jag och vissa andra får göra skitjobbet medans han som jobbat där längst följer sina jävla avtal och inte ställer upp genom att göra något som igentligen inte ingår i hans arbetsuppgift, utan väljer att sätta sig framför datorn och bara bli fetare. Så fort man ber honom hjälpa till o göra något som igentligen inte ingår i sitt arbete men man gör det ändå för att få det gjort säger han "Det är inte min arbetsuppgift" "vi har folk för sånt" "står inte i mitt avtal" Vill bara skjuta honom
Citera
2007-07-27, 13:40
Medlem
enslavements avatar
Stör mig på arbetskamrater som tar jobbet på sånt allvar när de inte inser vilket jävla skitjobb man egentligen har. spelar ingen roll om de blir behandlad som skit....
Citera
2007-07-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enslavement
Stör mig på arbetskamrater som tar jobbet på sånt allvar när de inte inser vilket jävla skitjobb man egentligen har. spelar ingen roll om de blir behandlad som skit....

Tycker det ska vara tvärtom.. På min arbetsplats har vi sånna jävla slöfittor.. Man blir fan galen..
Citera
2007-07-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porter

hehehe det brukar jag också göra. Min specialare är att erbjuda dom skjuss till stationen så att dom slipper ta bussen sen tar jag långtid på mig med en "akut" arbetsuppgift så de ändå missar tåget hehehe
Citera
2007-07-27, 18:15
Medlem
Vädurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Det där beteendet är helt sjukt! Det händer OFTA att jag inte ens hunnit gå igenom arbetsplatsens entré innan någon inkompetent kollega stoppar mig på den 30 meter långa vägen till stämpeluret (jadå - vi har ett sådant på min arbetsplats), och börjar gagga om något problem med deras arbetsuppgifter som de inte klarar av att utföra själva.

Istället för att acceptera mitt framtvingat neutrala "jag tänker stämpla in och hänga av mig mina ytterkläder på mitt rum innan jag gör någonting annat här på arbetsplatsen", så förföljer personerna mig hela vägen till klockan, hela vägen IN på mitt rum, för att sedan mer eller mindre dra mig bort till sin arbetsplats för att få hjälp med något som vilken normalbegåvad person skulle kunna lista ut själv om de bara försökte.

Det har till och med hänt att det kommit någon och avbrytit den första personen på min väg mot stämpelklockan, för att "bara sticka emellan med ett litet problem" som jag säkert kan fixa blixtsnabbt - jag som är så duktig och kunnig när det gäller "data".

Där har vi någonting till som jag verkligen avskyr bland kollegor. När de är okunniga om saker de får betalt för att kunna, och sedan inte är villiga (eller kapabla) att lära sig hur det går till, utan förlitar sig på smicker, hjälplöshet och gnälligt bönande för att få någon annan att hjälpa dem ur deras sits.
Citera
2007-07-27, 18:29
Medlem
enslavements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmarenAB
Tycker det ska vara tvärtom.. På min arbetsplats har vi sånna jävla slöfittor.. Man blir fan galen..

Du kanske har ett riktigt arbete

jag snackar om nåt skitjobb man kanske har några veckor genom nåt bemmaningsföretag. Typ där man mitt i en arbetsdag får besked att man blivit uppsagd pga arbetsbrist....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in