2007-08-11, 21:51
Medlem
Kapten Klännings avatar
Jag tror att det kommer vara samma PK, multi-kulti som "Kniven i hjärtat" som de visade för ett tag sedan. Serien skall ju tydligen kretsa kring en boxningsklubb.

Vad jag såg var det kanske 2-3 som inte var "nysvenskar" av skådespelarna när SVT Väst gjorde ett reportage om serien.
Citera
2007-08-11, 22:44
Bannlyst
tre avsnitt per vecka bådar fan inte gott..
Citera
2007-08-15, 21:18
Bannlyst
Den ser man fram emot.
Citera
2007-09-16, 20:21
Medlem
hazard simpsons avatar
Är det ett skämt? Den går nu på TV och det måste väl vara ett dåligt skämt hela serien va?

Maken till dåliga skådespelare
Citera
2007-09-18, 23:16
Medlem
Kapten Klännings avatar
Jag som göteborgare reagerar lite över att folket i serien pratar rikssvenska samtidigt som den påstår sig utspelas i Göteborg…känns inte helt…
Citera
2007-09-19, 18:25
Bannlyst
första avsnittet går nu att se på svt.se! Jag hade väldigt låga förvätningar. Jag tycker faktiskt at det var betydligt bättre änn vad jag väntat mig, kanske inget jag kommer följa, men iaf..
Citera
2007-09-23, 19:38
Medlem
Hisingen?

Spelas den in på Hisingen? På deras karta (svt.se) ser det ut som området kring Kvilletorget och Ramberget. Mina gamla hemtrakter.
Har tittat på 14 minuter av serien på nätet och det bådar inte gott. Dåligt skådespeleri, tråkig handling, segt. Det får bli amerikanska och brittiska TV-serier framöver.
Citera
2007-09-25, 00:45
Medlem
SkinnyFistss avatar
Som en av de som tog sig till castingen då tio av 100 pers skulle väljas ut till dokusåpa-castingen kan jag då säga att jag är jävligt glad att jag inte gjore bra nog ifrån mig för att ta mig vidare. Jösses vilken värdelös serie.
Citera
2007-09-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Som en av de som tog sig till castingen då tio av 100 pers skulle väljas ut till dokusåpa-castingen kan jag då säga att jag är jävligt glad att jag inte gjore bra nog ifrån mig för att ta mig vidare. Jösses vilken värdelös serie.

Med risk för att låta tyken som vi göteborgare säger, men du kanske borde satsa på någon annan karriär om du inte ens kvalade in till den serien. Å andra sidan kanske gänget bakom Andra Avenyn är dåliga på att upptäcka talanger. Sicka stolpskott till skådisar.
Citera
2007-09-25, 23:09
Medlem
Pellenezs avatar
Jag får bara väldigt starka Tre Kronor-vibbar av serien

Dåligt manus - check
Dåliga skådisar - check
Hårding som kommer ur fängelse, ska börja om och får problem med gamla polare - Check
Präst med hjälper personer med problem - check
Fosterbarn - check
Tjejer som är värstingar - check
Citera
2007-09-25, 23:41
Medlem
Cineastens avatar
Serien verkar rätt beige får jag nog säga men jag har än så länge bara sett två avsnitt så det kan ju ändras.

Jag tycker inte att huvudrollsinnehavaren (kåkfararen) är någon särskilt dålig skådis. Däremot är dialogen styltig och som vanligt lyckas vi inte hitta riktigt begåvade barnskådisar. Blir den lika underhållade som Tre Kronor eller Rederiet får det duga men jag förväntar mig inte att det ska bli något sorts mästerverk. Man får helt enkelt ta det för vad det är.
Citera
2007-09-26, 21:56
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Med risk för att låta tyken som vi göteborgare säger, men du kanske borde satsa på någon annan karriär om du inte ens kvalade in till den serien. Å andra sidan kanske gänget bakom Andra Avenyn är dåliga på att upptäcka talanger. Sicka stolpskott till skådisar.

Njae, skådisarna som valdes ut via casting-programmet var knappast värdelösa. Scenerna under castingveckan håller mycket högre kvalitet än scenerna i själva serien. Om det beror på det otroligt dåliga manuset eller att de måste pumpa ut scen efter scen för att hinna med tre avsnitt per vecka vet jag inte.
Har det någonsin existerat en såpa med bra skådespel liksom?

Det som stör mig mest med hela serien är att skaparen bakom den sagt att om man tycker om HBOs serier så borde man uppskatta Andra Avenyn.. liksom.. jämförde han just det här skräpet med The Wire och.. Oz? o_O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in