• 1
  • 2
2007-07-19, 03:56
Medlem
Jag har sökt runt men inte hittat något riktigt svar.

Om man tar LSD när man är ute bland folk kan man då uppföra sig normalt till 100%? Om jag tex skulle stöta på föräldrar, polisen eller annat smått och gott.

Och om inte.. Ge mig lite historier!
Citera
2007-07-19, 03:59
Medlem
Tar du LSD blir du så snurrig att du inte ens tänker i dom banorna. Du agerar enbart på instinkt och känslor.
Citera
2007-07-19, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagGillarChips
Tar du LSD blir du så snurrig att du inte ens tänker i dom banorna. Du agerar enbart på instinkt och känslor.

Så det finns alltså inget sätt att undvika lagens långa arm och försöka lura dom osv. Hur bra är medvetandet om vart man är? Hur stor skillnad är det emot en fet fylla osv? Allt av ens normala medvetande under LSD vore trevligt!
Citera
2007-07-19, 04:10
Bannlyst
Troligtvis kommer dina pupiller att avslöja dig i vilket fall som helst.
Citera
2007-07-19, 04:19
Medlem
Trollishs avatar
Är lättare att dölja att man tagit lsd, än en riktigt kalas fylla allafall så kan man juh säga.

Mötte själv på en väns mor och far under själva toppen av ruset en gång.

Gick ungefär så här:
Jag går på en väg och på sidorna av vägen så är det skog så man kan bara gå fram elr bakom.
Tittar upp, då jag ser i ögonvråna att det går två människor en bit framför mig påväg i mitt håll.

Dom börjar närma sig och jag ser att det är vännens föräldrar, arrgh panik tankarna börjar flyga fram och tillbaka hur fan jag ska sköta detta snyggt.
Första tanken var att springa rakt in i skogen, men snabbt inser jag att det kan jag juh inte göra dom har juh redan sett mig.
Lungar ner mig lite och tänker ähh detta går nog bra jag säger bara typ hallå.

Moment of truth vi är så nära varandra så ögonkontakt möts och jag får ur mig ordet

- Hejsan.
- Hallå hur är det?

Jag saktar inte ner tempot utan försätter bara i samma takt och sedan utan att tänka så säger jag

- Bra, så hur mår (sonens namn).

I hjärnan tänker jag NEEEJJ vafan fråga jag det för nu måste juh stanna och inleda en längre konversation.

Dom börjar prata och jag försöker hänga med men lyckas ej, så jag slänger ut mig bara helt plötsligt jaha låter bra.
Hans far tar sig om läppen och då börjar hjärnan spöka och tanken kommer
har jag nån smuts runt läppen? Så handen åker upp och fösöker få bort smutset.
Då märker jag att dom börjar titta konstigt på mig och jag måste helt enkelt avsluta samtalet snabbt så då säger jag bara.

-Ne måste gå har bråttom och börjar gå.

Precis när det hände var det lite jobbigt, men i efterhand så bryr jag mig inte ett jävla dugg.
Citera
2007-07-19, 05:34
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Troligtvis kommer dina pupiller att avslöja dig i vilket fall som helst.
Solglasögon är knarkarens bästa vän, speciellt på sommaren.
Citera
2007-07-19, 05:37
Medlem
hezbollahs avatar
Jag satt på gräsmattan utanför mitt hus syrad med med 2 sitters. Plötsligt så kommer 4-5 andra vänner som inte har någon aning om att jag tar lsd ibland. Så jag säger till mina vänner att jag ska bevisa dem att man kan va normal på syra. Vi började konversationen med att prata om ett spel och jag börja flumprata och sa saker som inte stämde och de stog där som frågetecken och fråga om jag hade rökt på, haha!

Så det går inte att uppföra sig direkt på LSD. Hört däremot att man är lite mer på jorden när man tar svamp, men det vet jag inget om eftersom jag aldrig testat svamp.
Citera
2007-07-19, 05:48
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Jag satt på gräsmattan utanför mitt hus syrad med med 2 sitters. Plötsligt så kommer 4-5 andra vänner som inte har någon aning om att jag tar lsd ibland. Så jag säger till mina vänner att jag ska bevisa dem att man kan va normal på syra. Vi började konversationen med att prata om ett spel och jag börja flumprata och sa saker som inte stämde och de stog där som frågetecken och fråga om jag hade rökt på, haha!

Så det går inte att uppföra sig direkt på LSD. Hört däremot att man är lite mer på jorden när man tar svamp, men det vet jag inget om eftersom jag aldrig testat svamp.
Det spelar ingen roll vad man trippar på, den psykedeliska effekten i hjärnan är ändå det samma. Det som har betydelse är storleken på dosen.

Häromdagen när jag svampade krälade jag runt på marken och talade i tungor. Svamp är inte "normalare", det är precis lika skevt som LSD, bromo eller vilken (bra) RC som helst. En tung tripp är knepig att hantera oavsett vad den beror på.
Citera
2007-07-19, 08:51
Medlem
SkinnyFistss avatar
Min sista ne2cb-tripp blev mycket längre än vad jag hade räknat med.
Låg på mitt rum och trippade, och så började familjen komma hem. Jag tänkte att det väl borde vara lugnt eftersom trippen snart skulle vara över, men icke. Plötsligt ropar mamma att maten är klar så jag ropar tillbaka att jag är upptagen och kommer senare.
Jag väntar ut trippen vilket tar kanske en timme. Går periodvis in på toaletten för att se om mina pupiller blivit mindre. När jag bedömmer att de är det och att trippen är över så tänker jag att jag snabbt ska springa upp och ta mat och sen gå ner på rummet igen.
Sagt och gjort.
Jag kommer upp och upplever att mina systrar och mamma stirrar konstigt på mig, men de fortsätter prata med varadra. Jag tar en tallrik och börjar skära i pajen vilket av någon anledning känns enormt svårt.
Plötsligt utbrister min syster "Ska du bara ta sådär lite?"
Jag stirrar på pajbiten men kan inte uppfatta om det är en stor eller liten bit. Jag mumlar fram "Jag.. öhh.. jag vet inte," och lägger allt som är kvar av pajen på talriken och går ner.

Jag tror inte de misstäkte något, men jag skriver detta för att visa att det är svårt nog att bete sig normalt direkt EFTER trippen.
Citera
2007-07-19, 09:21
Bannlyst
Första gången jag tog LSD blev jag och mina medresenärer stannade av polisen när vi va på väg till en sjö. Det va som att jag kunde se alla påföljder av polisstoppet flera år frammåt, hur det skulle påvärka mig som person och hur det skulle påvärka min relation med mina föräldrar, hur jag skulle bli nekad jobb i framtiden osv.

Men allt gick bra, jag stod tyst i bakgrunden medans min polare sa till polisen att vi va på en promenix. Då sa polisen att vi måste ha reflexer på oss. Sedan stack dom vidare
Jag hade sjukt svårt att förstå att dom INTE tog in oss, men när jag tänker såhär efteråt så va det inte så konstigt att dom for vidare '

Den lilla tiden polisen stannade oss känndes som flera timmar, "bad waves of paranoia". nämen Det gick bra sedan men det va jävligt skevt ett tag
Citera
2007-07-19, 12:11
Medlem
speedracers avatar
Jag hamnar alltid i djungelmiljö, vilket kommer få mig att bete mig som om jag gick runt bland tätväxande vegetation (svingar med armarna, går med böjd rygg...).

Bäst att stanna inomhus med alla tigrar och lianjävlar.
Citera
2007-07-19, 12:15
Medlem
Jag hade då kvar mitt medvetande. Var någon vakt som kollade lite konstigt på mig eller så känndes det bara så för att man kanske blir lite nojig.
Haha jag tänkte hela tiden - Jag kan inte flyga, jag kan inte flyga
Detta pga alla skrönor man hört om hur folk tror att dom kan flyga osv.
Nej det är mest soft när man är hemma. Om det ska testas så rekommenderar jag att det gör inom hemmets fyra väggar och inte där ute i världen, det är bara nojigt och onödigt :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in