Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-19, 01:19
Medlem
Köpte mig två burkar Guinness 3.5 % på Ica för några dagar sedan. Men det som förbryllar mig är att det står "Starköl, Alk 3.5% vol." på dem. 3.5% klassas väll inte som starköl? Eller är det jag som är ute och cyklar helt kanske.
Mvh
Citera
2007-07-19, 03:37
Medlem
aegonss avatar
Nix, det klassas inte som starköl. Låter konstigt, men de hade kanske slut på etiketter eller hade pundande sommarjobbare som fyllde maskinen...

Du kan ju alltid hoppas att det är riktig öl.
Citera
2007-07-19, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aegons
Nix, det klassas inte som starköl. Låter konstigt, men de hade kanske slut på etiketter eller hade pundande sommarjobbare som fyllde maskinen...

Det får jag göra
Kanske funkar det som med snus, att om de är feltillverkade får man ett helt flak i kompensation? Ska kolla med Carlsberg imorgon!
Citera
2007-07-19, 11:40
Medlem
mntys avatar
inte feltillverkat, står så på alla guinness follar av nån anledning ;E
Citera
2007-07-19, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aegons

Allt är sommarjobbarnas fel
Citera
2007-07-19, 14:09
Medlem
Marketh4xx0rs avatar
Skrattar alltid at det, sa klockrent med "Starkol 3.5%"
Citera
2007-07-19, 14:51
Medlem
frank_pes avatar
På Tullverket står ju detta: Starköl: öl med en alkoholhalt som överstiger 3,5 volymprocent. Men det visste väl dom flesta redan ...får ta och kolla sen när jag ska handla om det verkligen står Starköl på. Har hört att det finns starköl på 3,6% men aldrig sett det, nån som vet?
Citera
2007-07-19, 15:17
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Det står starköl ja..
Jag blev skitglad första gången jag såg det, köpte på mig och skyndade hem för att provsmaka. Hoppades att det blivit en tillverkningsblunder och de hade fått in Guinness stark för 11:- burken på ICA. Isf hade jag köpt hela sortimentet.. tyvär var det bara folkölsversionen.

Dessutom är Guinness-Folkölet inte alls lika god som Murpheys dito. Murpheys folköl är jävligt gott, precis som Starobrno och Bishops Finger.
Citera
2007-07-19, 16:41
Medlem
Glodde nyss på Hemköp på trekommafemmorna.

Det stod inte Starköl på dom jag kikade på. Kan ju vara att dom rättat till det nu då.
Citera
2007-07-20, 16:17
Medlem
Står bara öl på mina
Citera
2007-07-20, 16:19
Medlem
Snyltarens avatar
Nope, står inget sånt på mina. Dock är det ett oöppnat 4-pack, fast ska kolla lite senare på själva burkarna
Citera
2007-07-20, 16:24
Medlem
SkeweDs avatar
Håller med som tidigare talare att Murphys är hästlängder bättre på folle än Guinness.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in