Köpte mig två burkar Guinness 3.5 % på Ica för några dagar sedan. Men det som förbryllar mig är att det står "Starköl, Alk 3.5% vol." på dem. 3.5% klassas väll inte som starköl? Eller är det jag som är ute och cyklar helt kanske.
Mvh
På Tullverket står ju detta: Starköl: öl med en alkoholhalt som överstiger 3,5 volymprocent. Men det visste väl dom flesta redan ...får ta och kolla sen när jag ska handla om det verkligen står Starköl på. Har hört att det finns starköl på 3,6% men aldrig sett det, nån som vet?
Det står starköl ja..
Jag blev skitglad första gången jag såg det, köpte på mig och skyndade hem för att provsmaka. Hoppades att det blivit en tillverkningsblunder och de hade fått in Guinness stark för 11:- burken på ICA. Isf hade jag köpt hela sortimentet.. tyvär var det bara folkölsversionen.
Dessutom är Guinness-Folkölet inte alls lika god som Murpheys dito. Murpheys folköl är jävligt gott, precis som Starobrno och Bishops Finger.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!