• 1
  • 2
2007-07-18, 22:37
Medlem
SinXs avatar
På flashback finns som bekant möjlighet för oss att lätta våra hjärtan om alla möjliga saker. Starta och delta i diskutioner utan större inskränkning och censur. Har vid flertal gånger varit med om att trådar spårat ur då deltagare på grund av bristande argument gått ifrån frågeställningen, och ondgjort sig på diverse stavfel. Dessa inlägg är på inget sätt till nytta för diskutionen här på FB. Den som stavar dåligt är generellt medveten om det. Tycker det är dags att flashback rensar upp inlägg som enbart syftar till att klanka ned på stavningen hos debattanten. Detta gör debatten här på flashback mer saklig.
Citera
2007-07-18, 22:40
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Spåkpoliser e inge kul, skicka RP på såna inlägg, de e OT.
Citera
2007-07-18, 22:42
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
diskutioner

must...not...comment
Citera
2007-07-18, 22:49
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
must...not...comment

Fann! du han fåre..
Citera
2007-07-18, 22:51
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Fann! du han fåre..

Så väntat.
Citera
2007-07-18, 23:03
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Spåkpoliser e inge kul, skicka RP på såna inlägg, de e OT.

Väl talat. Man hinner inte läsa igenom alla trådar i sina forum tyvärr, därför är rp`s varmt välkommna.

Jag känner nästan doften av tillsägelse på ett sådant off-topic inlägg!
Citera
2007-07-18, 23:08
Medlem
ChristianXs avatar
Precis. Livet hade varit mycket lättare om folk lät bli sådant i trådarna. Tycker man något är fel och bryter mot reglerna så skickar man en RP, och låter bli att kommentera det i trådarna. Där håller vi oss till topic! Pretty pretty pliiiiizzzzz...?

Känner också lukten av tillsägelser...
Citera
2007-07-18, 23:13
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det finns gånger då både jag och andra har missförstått inlägg där man exempelvis har särskrivit avgörande ord. Vi har tolkat inlägget som man borde enligt svensk språklära och skrivit ett avvikande inlägg. Eftersom vi då tolkat innebörden i inlägget fel har vi diskuterat på felaktiga grunder. Egentligen höll vi alltså med varandra.

Det är inte så lätt att alltid misstänka att alla fel är oavsiktliga och det leder ibland till diskussioner om språk, vilket naturligtvis är OT...

Edit: ska påpeka att diverse stavfel struntar jag i eftersom jag också slinter på tangenterna emellanåt. Det jag åsyftar är när innebörden i hela meningar ändras.
Citera
2007-07-18, 23:13
Medlem
Glada Taskens avatar
Ännu värre är de som MÅSTE påpeka om Sär skrivningar... Skitsamma!!
Citera
2007-07-18, 23:18
Medlem
Wittgensteins avatar
Sedan kan man ju undra om man inte kan ställa lite krav på språket när man befinner sig på ett forum där de enda medel som står till buds för kommunikationen är just skrivna ord och diverse smileys.

Därmed inte sagt att påhopp på stavfel eller särskrivningar ska användas som ett medel för att få ett övertag i debatten.
Citera
2007-07-18, 23:19
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Precis. Livet hade varit mycket lättare om folk lät bli sådant i trådarna. Tycker man något är fel och bryter mot reglerna så skickar man en RP, och låter bli att kommentera det i trådarna. Där håller vi oss till topic! Pretty pretty pliiiiizzzzz...?

Känner också lukten av tillsägelser...

Stämmer in i kören.
Citera
2007-07-18, 23:47
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Sedan kan man ju undra om man inte kan ställa lite krav på språket när man befinner sig på ett forum där de enda medel som står till buds för kommunikationen är just skrivna ord och diverse smileys.

Därmed inte sagt att påhopp på stavfel eller särskrivningar ska användas som ett medel för att få ett övertag i debatten.

Grannlaga fråga, en peschonlig reflektion är att jag har oftast har svårt att ta "seriösa" debattörer på fullt allvar när deras retorik innehåller horribla stavfel, egenuppfunna ord, konsekventa särskrivningar och annat som förfular det skrivna ordet. Jag anser att har man ett så fattigt skriftspråk så är det nog lite fattigt ställt på andra håll och kanter med, om man så säger.

Speciellt svårt är det att undvika gapskratt när man ser debattörer med anspråksfulla och uppblåsta inlägg av "jag har rätt och du har fel, din idiot"-typ som späckar sina storvulet skrivna ordblaffor med ovan beskrivna exempel. Finns några postare i exempelvis PI som är utomordentliga exempel på det. Det måste vara sådana "debattörer" som gav uttrycket "Tomma tunnor skramlar mest" ett ansikte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in