Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Sedan kan man ju undra om man inte kan ställa lite krav på språket när man befinner sig på ett forum där de enda medel som står till buds för kommunikationen är just skrivna ord och diverse smileys.
Därmed inte sagt att påhopp på stavfel eller särskrivningar ska användas som ett medel för att få ett övertag i debatten.
Grannlaga fråga, en
peschonlig reflektion är att jag har oftast har svårt att ta "seriösa" debattörer på fullt allvar när deras retorik innehåller horribla stavfel, egenuppfunna ord, konsekventa särskrivningar och annat som förfular det skrivna ordet. Jag anser att har man ett så fattigt skriftspråk så är det nog lite fattigt ställt på andra håll och kanter med, om man så säger.
Speciellt svårt är det att undvika gapskratt när man ser debattörer med anspråksfulla och uppblåsta inlägg av "jag har rätt och du har fel, din idiot"-typ som späckar sina storvulet skrivna ordblaffor med ovan beskrivna exempel. Finns några postare i exempelvis PI som är utomordentliga exempel på det. Det måste vara sådana "debattörer" som gav uttrycket "Tomma tunnor skramlar mest" ett ansikte.