2007-07-21, 10:06
Medlem
Tjena g in p www.sfro.com s kan du f den info du behver.
Citera
2007-07-22, 12:19
Medlem
Birabackens avatar
Om man jagar rtt p sjysta grejjer p skroten osv. fr en lagom peng, fixar till ordentligt enligt lagens alla regler, tror ni sen man kan g med vinst om man krnger bgen?
Citera
2007-07-22, 12:59
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Om man jagar rtt p sjysta grejjer p skroten osv. fr en lagom peng, fixar till ordentligt enligt lagens alla regler, tror ni sen man kan g med vinst om man krnger bgen?
tveksamt... om du inte fr till ett helt grymt bygge som stter halva mc-sveriges habegr i topp...
Citera
2007-07-22, 14:45
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
tveksamt... om du inte fr till ett helt grymt bygge som stter halva mc-sveriges habegr i topp...

Jo precis, fr ju bli en sjuhelvetes design som lockar till sig folk om det ska bli nt.

En vanlig bge rtt upp och ner, det tror inte jag heller gr med vinst.
Citera
2007-07-22, 15:04
Medlem
Krafses avatar
Jag hade absolut inte byggt med harleymotor, de r verskattade.
Tror suzuki gjorde en sn glidarhoj som tydligen hll vldigt hg klass motormssigt, det ska nog bli sjukt mycket billigare att bygga med en sn.
Kommer inte ihg vad fr modell det var men jag r ganska sker p att det var suzuki. Samma typ av motor, v2:a.

Men min hoj hade byggts med sporthojmotor, mycket roligare! Dessutom gr det att f tag p dessa motorer ganska ltt ocks r de billiga att kpa.
Citera
2007-07-23, 10:24
Medlem
Olergikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken

Tror inte du kan g med ngon vinst i egentlig mening, speciellt inte om du rknar nedlagd tid, d r det nog bttre att plocka jordgubbar. Sedfan tror jag nog att du ska satsa p hd om du vill f betalt fr hojen. Visst motorn r dyrare, men lack, svets, ram och alla andra prylar kostar lika mycket att gra p en harley som p en japs, bara det att en japschopper aldrig blir vrd s mycket mer n 50-60 tusen en harley kan du slja fr 200 tusen om den r bra gjord. ven om din kontantinsats r hgre, s blir utvxlingen p ditt arbete hgre. Kolla sjlv p hojbyggarfirmorna, ingen bygger p ngot annat n hd eller hd-kloner, eftersom ingen skulle betala s mycket fr ett sdant bygge.

Aprop skroten. Kp en gammal avstlld hoj istllet som du slaktar, s har du alla delar som behvs. Att kpa delar till en hel hoj p skroten blir inte billigt...
Citera
2007-07-23, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olergikon
Tror inte du kan g med ngon vinst i egentlig mening, speciellt inte om du rknar nedlagd tid, d r det nog bttre att plocka jordgubbar. Sedfan tror jag nog att du ska satsa p hd om du vill f betalt fr hojen. Visst motorn r dyrare, men lack, svets, ram och alla andra prylar kostar lika mycket att gra p en harley som p en japs, bara det att en japschopper aldrig blir vrd s mycket mer n 50-60 tusen en harley kan du slja fr 200 tusen om den r bra gjord. ven om din kontantinsats r hgre, s blir utvxlingen p ditt arbete hgre. Kolla sjlv p hojbyggarfirmorna, ingen bygger p ngot annat n hd eller hd-kloner, eftersom ingen skulle betala s mycket fr ett sdant bygge.

Aprop skroten. Kp en gammal avstlld hoj istllet som du slaktar, s har du alla delar som behvs. Att kpa delar till en hel hoj p skroten blir inte billigt...
Mja, ett pstende som delvis inte behver vara sant.. Spinnin Wheels har lagt ner verksamheten s nu kanske mc-skrotarnas priser blir normala, och kanske t o m gr att nyttja.. (spinnin wheels lr ha varit en av de smsta skrotarna ht genom tiderna..)
Citera
2007-07-23, 19:37
Medlem
Balkongstarns avatar
Befria nn stackars sate som krt fast (det finns gott om sna) fr en billig peng. Sen kollar du runt p annonssiter och marknader. Till slut har du allt du behver fr skit och ingenting. Jag bygde en jvligt schysst brit-chop fr under 30000:-. Besiktningen var inget problem nr jag vl ftt ordning p ljuddmpningen utan att frgasarna svmmade ver.
Citera
2007-07-24, 19:18
Medlem
Mandraks avatar
Easy kits?

http://eglacustom.se/

P Easy Kits avdelningen finns tv snygga choppers, alla delar ska tydligen flja med. Bara lacka, montera och besiktiga. Lter jkligt bra tycker jag.

Ngon som har erfarenhet? Kan en "normal" person fixa det? Jag har aldrig pysslat med hojar innan, men jag har inte tummen mitt i handen heller. Bara montera enligt anvisningar borde ju inte vara s svrt?

Saxat ifrn sidan.
Citat:
Beskrivning:
Softailram 34 rake, 2`` downtube stretch, 200 bakdck.
Ultima 100 c.i. motor - natural finish
Ultima 6 vxlad lda - natural finish.
Ultima 3,35`` Drag race style belt drive - polerad.
Ultima Thunderfire 1,4kw. startmotor.

I Kitet ingr allt som behvs fr att bygga hojen (utom lack).
I ett easy kit s fixar vi allt frjobb p hojen (svetsa fsten m.m.) s nr den kommer till kund r det bara att skicka p lack, sedan stta ihop.
Allt fr att din montering av byggssatsen ska g s smidigt som mjligt.

I byggsatsen ingr telefon support under hela byggtiden, och skulle bygget kra fast
s har man i paketet 1 dag p plats (inom sverige) bygghjlp av en av vra mekaniker,
Vart i sverige man n bor.

Nr bygget r klart s kan vi ven hjlpa att besiktiga hojen (ingr inte i kitet).

Tacksam fr svar.
Citera
2007-07-24, 20:15
Medlem
Westridges avatar
Ett snt kit ska nog inte ta mnga dagar att skruva ihop bara allt r lackat.
Men man br kolla med nrmsta SFRO-gubbe fre nd s att han kan tnka sig godknna bygget.

Vis av erfarenhet av SFRO s skiljer det sig ordentligt mellan de olika sfro snubbarna frn ort till ort. Det som r ok i malm funkar kanske inte hos t.ex marlon i norrtlje eller tvrtom.
Citera
2007-07-29, 20:33
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Ett snt kit ska nog inte ta mnga dagar att skruva ihop bara allt r lackat.

Knns ju lagom skadat att kpa ett kit och plocka ihop. Hur jvla custom r det egentligen? Inte alls. Trams i min mening. Ska man bygga en custombge fr man nog jvlar i mig designa den sjlv ocks, s det s. Jag tror mer p att kpa delar p skroten och meka ihop till nt hftigt, annars fr det faktiskt vara.
Citera
2007-07-30, 11:50
Medlem
RIP-Polariss avatar
www.seservice.se

Stellan bygger balla bajkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem