2007-07-18, 19:39
Medlem
Caps_Locks avatar
Har fram till nu alltid förvarat mina DVD i sk CD-väskor.
http://www.fyndhouse.se/images/ACD-120.jpg

Märkte för en tid sedan att så gott som alla skivor i väskan var repiga, vissa av dom fungerar inte längre.
Min första tanke var att det var dålig kvalitet på de billiga skivorna jag köpt, men efter några tester så kom jag fram till att det var CD-väskan som var "skurken".

Pga att jag bor i lägenhet, och att jag inte orkar skriva ut covers, så är vanliga fodral inte något att föredra.
Har kollat in aluminium-lådor men de verkar vara ganska klumpiga och inget man vill ha mer än en av.

Alla tips är välkomna, men jag vill inte att skivorna blir repiga
Bortser jag från att skivorna blir repiga så tycker jag CD-väskor är ett väldigt smart alternativ.

/Tack på förhand
Citera
2007-07-18, 19:48
Medlem
antagonistens avatar
CD-väskor fungerar alldeles utmärkt så länge man köper såna som har "bomullsfickor".
Citera
2007-07-18, 19:50
Medlem
Caps_Locks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
CD-väskor fungerar alldeles utmärkt så länge man köper såna som har "bomullsfickor".
Mina har nylon på utsidan och bommul på insidan, funkar illa
Citera
2007-07-18, 21:23
Medlem
DennisOlofs avatar
Mina fodral funkar bra, men då köpte jag märket "case logic" och dom repar inte skivorna.

Jag köpte dessa förut

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=388677

Fick man med 100st sleves från fellowes, har inte repat skivorna det minsta. Mycket nöjd. Problemet nu är att jag behöver gå över till dom där aluminiumväskorna då jag behöver grymt mycket mera lagringsutrymme.

Jag litar inte på cd-väskor. Ingen bra lösning för permanent lagring.

Köp en sådan på länken ovan, dom är bra, rymmer 100 skivor, jag har tre stycken, mycket bra att ha skivorna i.
Citera
2007-07-18, 21:41
Medlem
Caps_Locks avatar
vet inte varför, men jag fick ett sjuhelvetes skrattanfall när jag såg dendär
Men det tål att tänkas på... Tack =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem