• 1
  • 2
2007-07-17, 22:24
Medlem
Laptop.Rensat spyware,sajtens program,kakor,tillf.filer,rensat registret.

Loggar in från en kompis och döm om min förvåning när sajtklienten poppar upp mitt namn.
Har de lagt in nån kaka jag inte kan rensa?
Känner de av datorns macadress?

Hur rensar man spår utan att formatera?

Mvh
Citera
2007-07-17, 22:36
Medlem
darkmarcs avatar
Din IP-adress?

///DM
Citera
2007-07-17, 22:48
Medlem
nej jag var ju inpluggad hos polaren..
Citera
2007-07-17, 23:09
Medlem
927s avatar
vilken sajt?
Citera
2007-07-17, 23:34
Medlem
ok,fått lite mer info.

När man reggar sig på nån sajt,laddar hem program,spel, läggs ett textdokument i en mapp i datorn som man måste radera manuellt.

Nån som vet mer om detta?Vilken mapp brukar skiten lägga sig i?

Detta gäller xp.
Citera
2007-07-18, 00:03
Medlem
Troligen menar du cookies?, isf är det bara högerclicka på IE(om du nu har IE dunno om firefox troligen samma sak) -> egenskaper -> Ta Bort... -> Ta Bort Cookies.
Citera
2007-07-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Troligen menar du cookies?, isf är det bara högerclicka på IE(om du nu har IE dunno om firefox troligen samma sak) -> egenskaper -> Ta Bort... -> Ta Bort Cookies.

Vill inte va otrevlig men vafan kan ni inte läsa mitt inlägg innan ni postar svar??
Citera
2007-07-18, 00:17
Medlem
migraives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScaryDude
Vill inte va otrevlig men vafan kan ni inte läsa mitt inlägg innan ni postar svar??
Vill inte va otrevlig men vafan jag hade också gissat på cookies!!
Citera
2007-07-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av migraive
Vill inte va otrevlig men vafan jag hade också gissat på cookies!!

Men om jag skriver i första inlägget att jag rensat kakorna o sitter på en kompis lina är det väl liiiiite överflödigt att tipsa om vad jag redan gjort,eller?
Citera
2007-07-18, 00:36
Medlem
migraives avatar
Citat:
Men om jag skriver i första inlägget att jag rensat kakorna o sitter på en kompis lina är det väl liiiiite överflödigt att tipsa om vad jag redan gjort,eller?
Ja du, vi är nog säkert ett antal här som kanske läser lite för snabbt ibland, men nu lät det ju i ditt andra inlägg som att det antagligen var cookiesarna du skrev om.
Ja ja, nog off topic nu...
Citera
2007-07-18, 00:39
Medlem
927s avatar
det är ju lite förvirrande när du skriver "mitt namn", antar det funkar som här att cookien sköter inloggningen
Citera
2007-07-18, 00:39
Medlem
Citat:
Men om jag skriver i första inlägget att jag rensat kakorna o sitter på en kompis lina är det väl liiiiite överflödigt att tipsa om vad jag redan gjort,eller

Du skriver ju inte HUR du har rensat dina cookies. Har du bara dumklickat i browserns funktioner, eller har du gjort en manuell radering samt kollat i katalogen att kakorna verkligen är borta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in