• 9
  • 10
2008-03-18, 15:45
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oggez1337
Hejsan!

Det är såhära att jag & en polare tänkte prova ett sk. Ouija bräde (witchboard eller vad det kallas på engelska).

Vi är dock lite skeptiska emot dethära, men vi har iallfall skrivit ut ett ouija bräde från en hemsida men undrar om detta:

* Ska man vara försiktig? min polare vill fråga om när han dör ( )
* Ska man läsa nå skyddande formel?
* har ni provat detta och det har funkat?

Om man bara det minsta tror att det fungerar så rekommenderar åtminstone jag att man låter bli att fråga när man skall dö eller liknande. Varför får ni lista ut själva.

Samma sak när det gäller formler. Tror man att detta hjälper så gör det. Det finns folk här som kan tala om för er hur ni skall göra.

Har provat och det är bara bluff & båg men testa på bara.

Nu kommer förstås en massa "troende" hoppa på mig och be mig komma med bevis för att det är bluff & båg men som alltid så ligger bevisbördan på den som säger att det fungerar.
Citera
2008-03-18, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oggez1337
Hejsan!

Det är såhära att jag & en polare tänkte prova ett sk. Ouija bräde (witchboard eller vad det kallas på engelska).

Vi är dock lite skeptiska emot dethära, men vi har iallfall skrivit ut ett ouija bräde från en hemsida men undrar om detta:

* Ska man vara försiktig? min polare vill fråga om när han dör ( )
* Ska man läsa nå skyddande formel?
* har ni provat detta och det har funkat?

Om du hade bemödat dig med att använda sökfunktionen så hade du upptäckt att det redan finns xx antal trådar om Ouija-bräden.

Jag garanterar att du kommer finna svaren på dina frågor i någon av dessa.
Citera
2008-03-19, 00:33
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDP
Hur vet du detta? Har du någonsin varit en vetenskapsman eller jobbat med en? Du kastar skit på folk som ägnar oerhört mycket tid åt att försöka ta reda på hur saker och ting egentligen funkar. Anledningen till att de inte använder sig av övernaturligt trams är att det inte fungerar.

Tänk om han varit vetenskapsman och ändrat tro på vetenskapen då? Tror ochså att det finns mer än vi vet om idag. Se det som ett pussel. Om vi lägger ihop den och den biten så funkar det, likaså med vissa tekniker, till sist kanske vi är något på spåret som visar allt vi trott på annorlunda.
Citera
2008-03-21, 17:03
Medlem
ÅTER IGEN, Vetenskapen är EJ en tro.

Det finns inget valfri religion/new age fenomen VS Vetenskap.

Vetenskap är vetenskap bara, dvs vad vi jst nu har kunnat bevisa, visst kan mycket mer upptäckas, se bara på utvecklingen som sker, visst kan många abstrakta stora saker vara fel eller delvis fel men det finns inget som upphäver vetenskapen.

Du kan räkna ut saker svart på vitt och det kommer funka varje gång, det kan du inte med "TRO".

Möjligen skulle Vetenskap i rent mekaniskt ställas mot magi om det nu skulel finnas och även magi vore möjligt på ett säkerhetställt sätt.
Därav alla berättelser om krig mellan dessa båda delar.

Men vi lever i en värld där magi inte fungerar, det fins inget säkertställt alls i frågan, du kan inte uprepat läsa upp en ramsa säger vi och varje gång skicka iväg en eldboll.

Vetenskapen VS Magi = 1-0

Varför lär ni inte er lite om hur världen fungerar innan ni automatiskt hoppar över all logik?
Det går inet att bortse från fysikens grunder som du ju tom kan räkna fram och sen mäta och det komer stämma.
Gör det med er mumbo jumbo så snackar vi sen.
Citera
2008-03-21, 20:56
Medlem
Skattesmitarns avatar
Jag har testat - den funkade inte.
Citera
2008-03-23, 02:44
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Jag gillar ditt svar om det undermedvetna bättre eftersom det som är det mest troliga. Jag läste i någon tråd där någon vuxen gjorde anden i glaset med fjortisar och svaren kom på fjortisspråk. Vad man kan dra för slutsatser av det kan man undra?

Jag kan förklara det ganska bra tror jag. Läs inte det här ifall du vill prova på Quija och uppleva något "läskigt".

Personligen tycker jag bara att det är roligt att folk tror på sånt här. Jag önskar faktiskt att jag också gjorde det Tycker nämligen om att bli uppskrämd.

Förstår inte heller hur vissa människor kan bli arga på personer, bara för att dom tror på något annorlunda.
Senast redigerad av Exabyte 2008-03-23 kl. 03:08.
Citera
2012-12-11, 18:00
Medlem
maplestorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Ja, om man är trångsynt och inte vågar tänka sig en större värld än den vi lever i.

Möjligt, men svaren är det intressanta, inte rörelsen.

Det där tänker jag inte ens besvära mig att läsa. Men visst, ytliga förklaringar är alltid lätta att spy ur sig. Även från new-age mupparnas munnar, (läs bortförklaringar.)

Alltså, jag blir så jävla sne när ni bara är här för att motbevisa och trycka ner detta forumet i botten. Om ni inte tror på någonting förutom den materiella existensen så vad i helvete gör ni här? Jag begriper inte. Visst kan man vara kritisk och diskutera, men ni är ju TOKSÄKRA på att ingenting annat existerar! Trångsynthet är vad jag ser. Kom tillbaka när ni SETT ett riktigt spöke eller fått svar från exempelvis anden i glaset som de andra medverkande OMÖJLIGT hade kunnat veta.

Jag är inte toksäker, jag skulle väldigt gärna få kontakt med någon form av spöke eller ande, men de historier och tekniker man ser idag är ju bara skrattretande. Därför tror jag inte på det, men jag skulle gärna.

Söker man svar men ej finner ett, hittar man ofta på ett själv.
Citera
2012-12-12, 18:38
Medlem
Finns det något bräde att köpa i en fysisk butik i Stockholm?
Citera
2013-01-02, 13:32
Medlem
RockChiiikas avatar
Vi var 4tjejer som skulle testa detta med ande i glaset.
Upp med brädet, ljus, mörkt och kusligt!

Min vän frågar "Hur många barn kommer jag att få?"
Glaset "rörde" sig mot siffran 0, stannande.. gick sedan vidare till 5 och till 9.....
Det slutade med att vi fick ett riktnummer och slutnummer som tillhörde personen i fråga.
Roliga är 3 av oss är så fjantiga och tror på detta och 1 visste inte om hennes hemnummer.
Så visst undermedvetna kanske spela oss ett spratt.
Men kan lova hade telefonjäveln ringt då hade vi skitit på oss utan problem!

Det var kusligt, vi slutade och sprang där ifrån eftersom vi blev så pass rädda!
Citera
2013-01-06, 19:40
Bannlyst
Jag har testat anden i glaset ett par gånger, både ensam och tillsammans med andra. Ingenting hände.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in