2007-12-23, 00:01
Medlem
P.Gs avatar
Valencias fall ser ut att fortsätta, det bromsades idag dock av individuell skicklighet. Silvas mål var det världsklass på. Symptomatiskt är väl också att Valencia inte fick någonting för Ayalas (?) minst sagt suspekta armrörelse (det såg ut att vara en lätt, lätt touch) i början av fösta. Ett Valencia med lite mer flyt kundde nog ha blivit tilldelade någonting där. Värt att notera är också att Valencia började spela bättre när Koeman fick kliva upp på läktaren. Zaragoza öppnade bra men tog segern för givet allt för tidigt vilket ledde till kollektv skitnödighet när Valencia reducerade. Dessutom lyckades ju någon missa helt öppet mål, sånt straffar sig. Riktigt uselt!
Var det någon som noterade det suspekta bytet Miguel ut, Helgeua in när de låg under med två förresten?

Sevilla fixar Racing, skönt. Nästan total dominans på plan, Racings kvittering får ses som riktigt onödig.
Citera
2007-12-23, 11:32
Medlem
Relays avatar
Julafton är tidig i år med kvällens El Clasico. Och det finns redan hur mycket som helst att läsa om detta i Svenskafans. Jag hade hellre velat skriva detta från ett InternetCafe i Barcelona idag än att skriva det hemma. Men hur många av Flashbacks skribenter är nere och har biljett till Matchen??
Citera
2007-12-23, 11:33
Medlem
Emp-snubbes avatar
Så grabbar vad tippar ni ikväll när det beger sig? Jag tror personligen att det kan gå åt endera hållet i år men jag väljer ändå att tippa 2-1 till Real.
Citera
2007-12-23, 11:56
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Så grabbar vad tippar ni ikväll när det beger sig? Jag tror personligen att det kan gå åt endera hållet i år men jag väljer ändå att tippa 2-1 till Real.
Din lilla maräng där jag tippar dock 2-2 om det nu är pessimisten eller realisten i mig som talat får andra avgöra. Men Real seger ALDRIG.
Citera
2007-12-23, 11:57
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Din lilla maräng där jag tippar dock 2-2 om det nu är pessimisten eller realisten i mig som talat får andra avgöra. Men Real seger ALDRIG.
Maräng? nej nej. Snarare Valenciafreak Fast det går ju som det går för mitt älskade Valencia i år, så ska försöka trösta mig själv med vad förhoppningsvis blir fotbollsgodis ikväll. Föresten ska jag klargöra en sak. Om Marcelo och Robinho startar på samma kant så blir det minst 3 - 1 till Barcelona.
Citera
2007-12-23, 12:03
Medlem
Relays avatar
Citat:
Maräng? nej nej. Snarare Valenciafreak Fast det går ju som det går för mitt älskade Valencia i år, så ska försöka trösta mig själv med vad förhoppningsvis blir fotbollsgodis ikväll. Föresten ska jag klargöra en sak. Om Marcelo och Robinho startar på samma kant så blir det minst 3 - 1 till Barcelona.
Själv är jag Barcafreak så det kan bli antingen fest eller pyton inför Julaftonen.
Vore ju skoj om 17 åringen Bojan kunde få avgöra matchen till Barcelonas favör. Sedan undrar jag ju om Ronaldinho är med från start eller sitter på bänken?
Citera
2007-12-23, 12:04
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Själv är jag Barcafreak så det kan bli antingen fest eller pyton inför Julaftonen.
Vore ju skoj om 17 åringen Bojan kunde få avgöra matchen till Barcelonas favör. Sedan undrar jag ju om Ronaldinho är med från start eller sitter på bänken?
Är du för eller emot att Dinho kanske får starta?
Citera
2007-12-23, 12:07
Medlem
Relays avatar
Citat:
Är du för eller emot att Dinho kanske får starta?
FÖR - Dinho potentialen borde ju finnas där, och drömmen om att en Dinho anno 2005 plötsligt ska visa sig finns ju alltid kvar.

EMOT - Hans speluppstoppande dribblingar som får hela anflall att stanna upp ger alltid försvaret chans att hinna till sina positioner.
EMOT - Hans numera värdelösa frisparkar, varför ska han alltid ta alla frisparkar?

Själv personligen så tycker jag att han inte ens ska vara med i starttruppen ikväll.
Citera
2007-12-23, 12:07
Medlem
pirates avatar
Jag är oxå ett Barcafreak men man får inte glömma att Barca har haft en knakig säsong,
medans Real har haft en riktigt bra säsong, där dom även har vunnit när dom låg under i några matcher.

Jag tror det kommer att bli en tuff match, då båda lagen vill vinna och därför lite känsligt spel oxå.

Självklart vill man säga att Barca vinner men jag tror det blir rätt så svårt...
Citera
2007-12-23, 12:15
Medlem
Emp-snubbes avatar
Grejen är att derbyn överlag inte följer samma regler och mönster som vanliga matcher. Lite vad som helst kan hända, men jag tror fortfarande att Real är starkare bara de inte går ut för offensivt.
Citera
2007-12-23, 12:29
Medlem
P.Gs avatar
Jag tror på en uddamålsseger för Barcelona med Eto'o som matchhjälte.
Citera
2007-12-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag tror på en uddamålsseger för Barcelona med Eto'o som matchhjälte.

Jag är utav samma tro

Men jag tror på ett riktigt krig därute idag, tyvärr inte mycket skönspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in