2007-10-25, 23:38
Medlem
P.Gs avatar
Lågt intresse i denna tråd jämfört med förra säsongen, avtalstjaffset gör väl sitt!

Som uppladdning inför helgen så ryktas det om att Milan vill köpa Sevillas Kanoute. Det skulle vara ett hårt slag mot klubben om han drog, han är helt klart den mer framstående av de två i Sevillas anfallsduo (även om Fabiano ligger bakom många av Kanoutes pyttsar).

I Zaragoza går det tydligen hett till. D'Alessandro ska ha bråkat med mittfältsvirtuosen Aimar, tjaffsat med tränaren samt sparkat vattenflaskor på målvakten Sanchez. Rent allmänt har han uppträtt som den bortskämda snorunge han ser ut att vara m.a.o. Peta honom, fixa stämningen i truppen, styr upp spelet i ligan och sälj honom i januari är mitt råd.

Aguero nätade två gånger när Atletico tog en poäng mot Lokomotiv Moskva i Moskva i Uefacupen. Får räknas som ett bra resultat, särskillt med tanke på årstiden. Jag tror minsann att vi får se en ny argentinsk framgångssaga i år där han tar "nästa steg" i karriären.

Dessutom så vann Getafe (artonde plats i ligan) mot Tottenhamn i London idag. Visst, Tottenhamn är ett lag i kris, men att slå engelska lag på hemmaplan är aldrig lätt. Strongt!
Citera
2007-10-28, 12:44
Medlem
Hjärterdams avatar
Har något sett några besked om vad som gäller den här veckan?
Det övergår mitt förstånd att tv4 fortsätter skriva in La liga i tablån när matcherna inte har kunnat visas på hela säsongen. Sevilla-Valencia ikväll vill jag verkligen verkligen se.
Citera
2007-10-28, 19:00
Medlem
P.Gs avatar
Real Madrid fortsätter att snubbla vidare, vilket gör att Schuster slippter ta itu med sina problem ytterligare någon vecka.
Problemet är som jag ser det att Sneijder och resten av laget inte vill spela samma typ av spel. Sneijder vill slå stenhårda pass ut på kanten för inlägg, genomskärare till folk som springer i djupet eller väggspela. Resten av laget verkar hellre vilja att stå stilla och vänta på att Sneijder ska dra ett par gubbar vilket helt enkelt inte är hans spelstil.
Deportivo spelade helt enligt manualen tycker jag, hög press och snabba omställningar. Tyvärr resulterade det inte i poäng idag p.g.a. bristande individuella kunskaper samt oflyt (utvisningen såg verkligen tveksam ut).
Citera
2007-10-28, 23:01
Medlem
P.Gs avatar
Vad tänker Sanchez-Flores med, egentligen? Har klagat på honom tidigare och nu är det dags igen. Är det tredje gången han börjar med sämre spelare från start mot kvalificerat motstånd och tredje gången han tvingas byta in de bättre i halvtid när resultaten inte går hans väg? Zigic imponerar inte, han fungerar som en bra inhoppare sista 10 när Valencia ligger på och behöver ett mål men något från-start-material är han inte. Om det inte hade varit för att Hildebrand fick matchtid idag skulle jag påstå att Sanchez-Flores är helt sinnessjuk.
Det märks dessutom att det saknas ersättare för Silva i rollen som kreatör, det finns inte ens en hygglig stand-in. Valencias offensiva spel är krampaktigt, finesslöst och utan pondus. Långa-bollar-på-Bengt och enmansräder verkar vara melodin.

Sevilla är idag Valencias raka motsats. Repertoaren är imponerande och alla drar sitt strå till stacken. Diego Capel och Navas imponerar särskillt med sitt kantspel.
Oerhört viktiga poäng för Sevilla och även ett oerhört viktigt mål av Poulsen som har varit oerhört blek hitintills (hans Gerd Müller-rusning vid hans avvinkade mål illustrerar nog hur viktigt det var för honom personligen). Juande Ramos verkar inte saknas nämnvärt.

Vi noterar även att Zaragoza vann stort med 4-1 mot Villarreal. D'Alessandro var bänkad, det kanske var den förlösande orsaken?
Citera
2007-10-29, 13:36
Medlem
Villons avatar
Sanchez-Flores sparkad idag. Oväntat tidigt kanske, men i övrigt ingenting konstigt, känns som att resultaten mest har gått bakåt de senaste två åren, och på sista tiden har det sett märkligt ointresserat och uppgivet ut.

Spekuleras självklart om Mourinho, känns väl sådär halvrimligt kanske, men inte helt uteslutet. I vilket fall som helst så behövs det en tränare som kan röra om lite när det gäller det taktiska.
Citera
2007-10-29, 13:52
Medlem
Don Cribiaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vi noterar även att Zaragoza vann stort med 4-1 mot Villarreal. D'Alessandro var bänkad, det kanske var den förlösande orsaken?

De har försökt med D'Allesandro och Aimar, funkat hyggligt. Så värvar de och spelar med Luccin i mitten och vinner med 4-1. Fotbollen är lustig.
Citera
2007-10-29, 15:32
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Cribiari
De har försökt med D'Allesandro och Aimar, funkat hyggligt. Så värvar de och spelar med Luccin i mitten och vinner med 4-1. Fotbollen är lustig.

Iniesta, Makélélé, Pirlo, Xabi Alonso, Albelda, Luccin, Cambiasso, Donadel och så vidare...

Du kanske förstår poängen .
Citera
2007-10-29, 17:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Cribiari
Jo, jag vet. Men nu har ju D'Alessandro som sagt varit helt ur balans och tjaffsat med medspelare och tränare och skapat dåliga vibbar helt enkelt.

Att Sanchez-Flores får kicken var väl inte helt oväntat som sagt. Märklig coachning och uteblivna resultat. Klubbledningen vill väl fixa en ersättare som kan bekanta sig iaf lite med klubben innan nästa CL-match. Mourinho som ny tränare känns inte helt sannolikt dock, men det ska bli kul och se vem de fixar. Bara det nu inte blir någon gammal spelare som tränat mindre lag, sånt är så..tråkigt.
Citera
2007-10-29, 17:16
Medlem
Emp-snubbes avatar
Har aldrig varit något direkt fan av Herr José Morinho men som tränare är han kvalificerad och jag hoppas innerligt att vi får se honom i Valencia
Citera
2007-10-31, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Har aldrig varit något direkt fan av Herr José Morinho men som tränare är han kvalificerad och jag hoppas innerligt att vi får se honom i Valencia
Det ar snarare Koeman som vi far se i Valencia
Citera
2007-10-31, 22:02
Medlem
4-0 till Real borta mot Valencia i halvtid, vad har hänt med Valencia egentligen? Ryktas om att Koeman ska vara påväg dit som tränare, tycker de behöver en helt ny backlinje nästan.
Citera
2007-10-31, 23:05
Medlem
P.Gs avatar
1-5 blev det till slut. Valencia har verkligen varit i fritt fall den senaste tiden och nu har de väl (förhoppningsvis) nått botten. Dåligt spel, frustrerat (Albiol fick rött kort direkt enligt matchrapporterna) och förnedrade hemma på Mestalla. Förhoppningsvis kan väl den nya tränaren få laget att spotta i nävarna och börja kriga igen. Ett par nyförvärv i januari skulle inte precis skada, det är dags att få in lite nytt blod i laget.

Zaagoza ångar på, vinst med 1-0 över Almeria. Kanske föga imponerande men ack så viktigt, både för att haka på i tabellen och för moralen. Sergio skadades idag och även om han varit dålig och långt ifrån sin form förra året så får det väl ses som ett avbräck även om Pavon är ett bättre alternativ i dagsläget och förtjänar fler chnser än vad han har fått.

Halvtid i matchen Atletico Madrid - Sevilla. 2-2 står det, Aguero har nätat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in