2007-09-27, 12:58
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Bojan har ju precis fyllt 17 år
Man kan ju inte vänta sig att de skall gå in och dominera matcher. Speciellt när de får komma in som avbytare i slutet av en match som redan är avgjord.

Nä det är klart, men det känns som att han spelar ett par klasser över sin nivå.
Citera
2007-09-27, 13:01
Medlem
söltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Är det bara jag som inte tycker att Bojan och Geovani är så fantastiskt bra som alla skriver, ÄN. Givetvis är det underbart att se att Barca verkligen satsar på unga spelare och ger dem chansen, men på mig har de inte övertygat så där fruktansvärt. I gårdagens match tycker jag att Geovani var direkt dålig, Bojan spelade för lite för att kunna bedömmas.

Hade jag varit Rijkaard så hade jag valt Gudjohnsen och Ezquerro före dessa underbarn, i VIKTIGA matcher, alla dar i veckan.

Någon som håller med mig, eller tycker alla att jag är helt ute och cyklar?

Någon som vet vad bollinehavet var i Barcas match igår? kändes som att Barca hade bollen konstant.

Håller inte med dig. De har båda imponerat mer när de spelat än vad Gudjohnsen och Ezquerro gjort på betydligt mer speltid.

Giovani måste ha ett sjukt mål/minut-facit i A-laget. Ändå tycker jag att Bojan varit bättre och mognare i sitt spel under vad jag sett.

Om man väljer Ezquerro före någon av dessa två i en viktig match så får man dölja det bakom någon dålig ursäkt som att han har "mer rutin", för fotbollsmässigt skiljer det mil mellan spelarna. Bäst ska spela.
Citera
2007-09-27, 13:03
Medlem
söltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Bojan har ju precis fyllt 17 år
Man kan ju inte vänta sig att de skall gå in och dominera matcher. Speciellt när de får komma in som avbytare i slutet av en match som redan är avgjord.

Fast även när han är 17 år så ska han väl bedömas på samma grund som en 33-åring om vi nu snackar laguttagningar?
Citera
2007-09-27, 14:17
Medlem
Kul att se Bojan och Giovani men även jag tycker att de ej borde spela i viktigare matcher eftersom Barca har bättre spelare på bänken.
Citera
2007-09-27, 14:35
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sölta
Fast även när han är 17 år så ska han väl bedömas på samma grund som en 33-åring om vi nu snackar laguttagningar?
Visst är det så. Är det någon här som kan känner sig kunna uttala vilka spelare som presterat bäst på träningar?
Rijkaard kommer spela in dessa killar i laget på ett liknande sätt som han gjorde med Messi. Jag vågar dessutom påstå att åtminstone Bojan är en bättre spelare än Messi var vid samma ålder. Men det är ju bara den känslan jag får.
Citera
2007-09-27, 16:34
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Någon som vet vad bollinehavet var i Barcas match igår? kändes som att Barca hade bollen konstant.
Ca 70-30 var bollinnehavet.

Vilken KUNG Messi är alltså, även Iniesta som snart petar Ronnie.
Det ser lovande ut.
Barcelona - Lyon 3-0
Barcelona - Sevilla 2-1
Barcelona - Zaragoza 4-1 borde varit 7-1

5 mål av Messi på dessa tre matcher.
Citera
2007-09-27, 21:06
Medlem
Zog Ruless avatar
Mycket bra match av Barca igår, det känns som om laget är på väg att nå en riktig toppform snart. Sevilla ser ut att ha tappat helt och R. Madrids match ikväll kommer ge en fingervisning om var de står. Jag tror att matchen mot Valladolid var en engångshändelse, det kommer nog vara ett helt annat lag som vi ser ikväll.
Citera
2007-09-27, 23:26
Medlem
P.Gs avatar
Tillknäppt match mellan Madid och Betis. Robben har verkligen fått fart på marängerna, Saviola var rätt slö och oinspirerad. Tråkigt att Raul filmade till sig den där straffen, blir väl en rätt avslagen historia nu.
Citera
2007-09-27, 23:27
Medlem
Samma skit varje år. Barca och Marängerna får alltid allt med sig.
Citera
2007-09-27, 23:31
Medlem
weirdwolfs avatar
Angående Giovani skulle jag välja honom före Guddy eller Ezquerro utan tvekan. Killen vinner den interna skytteligan under försäsongen, före spelare som Eto'o, Henry och Ronaldinho (Messi deltog inte). Det gör inte vem som helst. Många gör nog fel i att se honom som en ny Ronaldinho eller Messi utan snarare är han kanske en ny Romario, dvs en teknisk straffområdesspelare. Ezqurro och Guddy har under sin tid i Barca inte visat ett skit däremot.

Bojan bör man däremot ta det lugnare med även om jag hellre ser honom på planen än någon annan bänkvärmare.

Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Vilken KUNG Messi är alltså

Och inte blev det sämre när han kysste klubbmärket. Sånt gillar man
Citera
2007-09-27, 23:35
Medlem
weirdwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tillknäppt match mellan Madid och Betis. Robben har verkligen fått fart på marängerna, Saviola var rätt slö och oinspirerad. Tråkigt att Raul filmade till sig den där straffen, blir väl en rätt avslagen historia nu.

Helt sjukt vad tur dom vita har. Dom spelar skit och får turligt med sig ett mål medan motståndarna gör bra ifrån sig och ramträffarna avlöser varandra. Känns som att man sett det förut..
Citera
2007-09-27, 23:44
Medlem
C.A.Tls avatar
Vilket jävla mål av Besten! 2-0 nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in