Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-23, 21:55
Medlem
2 hundralappar och en tjuga med "fb cc"
Citera
2007-07-23, 22:23
Medlem
hubbes avatar
Sedlar märkta med fb - hubbe finns nu i Luleå, Boden och Kalix.
Citera
2007-07-23, 22:41
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Tycker jag låter roligt. Kan lätt bli rörigt på sedeln visserligen men man skulle kunna sprida ut signaturerna på lämpliga ställen och sätta en siffra framför. Får man någon signad sätter man en etta framför första och sen en två framför sig egen

Eller register med serienummer på FB där man efter att första gången har märkt en sedel fyller i serienummer för att sen låta andra goda FB:are fylla i allt eftersom...
Men det faller nog på sin egen grad av jobb.
Om inte någon bygger en sökbar databas där man säger på de fem första/sista siffrorna för att sen hitta just sin sedel.

edit: okej fortsätter här: http://www.flashback.org/showthread.php?p=7795128&posted=1#post7795128
Citera
2007-07-23, 22:46
Medlem
Kapads avatar
Haha. Vilket fantastiskt meningslöst tidsfördriv detta är egentligen, men ack så underhållande. Och så säger folk att vi är överarbetade i västvärlden, trots att vi har tid med projekt av dessa slag!
Citera
2007-07-23, 22:56
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Tycker jag låter roligt. Kan lätt bli rörigt på sedeln visserligen men man skulle kunna sprida ut signaturerna på lämpliga ställen och sätta en siffra framför. Får man någon signad sätter man en etta framför första och sen en två framför sig egen

Eller register med serienummer på FB där man efter att första gången har märkt en sedel fyller i serienummer för att sen låta andra goda FB:are fylla i allt eftersom...
Men det faller nog på sin egen grad av jobb.
Om inte någon bygger en sökbar databas där man säger på de fem första/sista siffrorna för att sen hitta just sin sedel.

fortsättning från "träff"-tråden
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7794941&postcount=14
Citera
2007-07-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Jag känner på mig att det blir en artikel i skvallerpressen väldigt, väldigt snart.
"Nazister och knarkare kommunicerar via hemliga meddelanden på sedlar. Ökänt internet-forum bakom idén."

Citera
2007-07-23, 23:48
Medlem
Stort parti sedlar med "FB Slew" märkta. Får ni en sådan, tänk då på vad jag gjort med dessa .
Citera
2007-07-23, 23:48
Medlem
Tranquility Bass avatar
En st hundralapp och en st femtiolapp med FB-TB har idag prånglas ut på den vita marknaden i utbyte mot mat.
Citera
2007-07-23, 23:51
Medlem
_killahs avatar
5 x 1000:-
och
20 x 500:- märkta med "FB Kill" idag
Citera
2007-07-24, 00:16
Bannlyst
Har någon FB-medlem fått nån annan FB-medlems sedel via växling/inköp ännu?

Eller har sedlarna hamnat i brännugnen och ordern gått till Tumba Myntverk: "TRYCK FLER SEDLAR!"
Citera
2007-07-24, 00:17
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Har någon FB-medlem fått nån annan FB-medlems sedel via växling/inköp ännu?

Eller har sedlarna hamnat i brännugnen och ordern gått till Tumba Myntverk: "TRYCK FLER SEDLAR!"

Det finns en tråd om detta, länken hittar du i min signatur
Citera
2007-07-24, 00:26
Medlem
organets avatar
kul idé! det fick bli "FB org." på mina sedlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in