Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-16, 22:55
Medlem
brevmannens avatar
Jag kan vara trött hela dagen och inte få något alls gjort men framåt kvällen nån timma innan jag ska lägga mig så kan jag få fart och göra en massa grejer som jag egentligen skulle gjort tidigare under dagen, varför?
Citera
2007-07-17, 02:01
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevmannen
Jag kan vara trött hela dagen och inte få något alls gjort men framåt kvällen nån timma innan jag ska lägga mig så kan jag få fart och göra en massa grejer som jag egentligen skulle gjort tidigare under dagen, varför?

Du är kvällsmänniska.
Citera
2007-07-17, 15:02
Medlem
Jag skulle också vilja veta varför
Att man är "kvällsmänniska" är ju ingen förklaring i sig... liksom vad är de bakomliggande faktorerna?

Jag har märkt att så fort solen går ner, eller när det börjar skymma, så blir jag sådär härligt pigg i hela kroppen, och vill ut och gå och känner mig mkt "friskare" än på dagen.

Det är underligt... jag menar att sola gör ju underverk för kropp och själ, så varför blir jag då så jävla pigg när den gått ner ?
Citera
2007-07-17, 17:49
Bannlyst
Är precis så med mig också Seg hela dagen och när man ska gå och lägga sig så blir man tokigt pigg och vill göra saker som man inte orkade på dagen.
Citera
2007-07-17, 17:57
Medlem
hollos avatar
Samma för mig! Hur tidigt jag än kliver upp så är jag trött på dagen och pigg på kvällen!
Så, fram med ett svar någon!
Citera
2007-07-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brevmannen

Är det så att du känner att du får en "boost" av energi eller att du inte märker av att du börjar bli trött? Om det är det senare alternativet så är det som de andra säger, du är en kvälls/nattmänniska! Detta beror troligen på ålder + gener?

Annars kan det vara så att du känner dig manad att göra saker du skjutit upp hela dagen, kan vara något omedvetet psykiskt. Du kanske borde posta i psykologiforumet också?
Citera
2007-07-17, 20:27
Medlem
Krafses avatar
Samma för mig med, jag tror att människan är nattdjur på sommaren och dagsdjur på vintern. Vi anpassar oss utan att riktigt märka det, men nu är jag ju ingen professor eller nåt, bara egna tankar kring fenomenet.
Citera
2007-07-17, 20:44
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patron_
Är det så att du känner att du får en "boost" av energi eller att du inte märker av att du börjar bli trött? Om det är det senare alternativet så är det som de andra säger, du är en kvälls/nattmänniska! Detta beror troligen på ålder + gener?

Annars kan det vara så att du känner dig manad att göra saker du skjutit upp hela dagen, kan vara något omedvetet psykiskt. Du kanske borde posta i psykologiforumet också?
Jag får mer lust att göra saker på kvällen även fast jag kan gå runt och gäspa medan jag grejar. Det kanske är en inre ordningsmänniska som desperat sparkar igång mig de dagar jag inte fått nåt gjort även fast jag egentligen måste. Nu ska jag snart flytta så jag måste verkligen komma igång så att precis allt inte blir gjort i sista stund.

Ibland gör jag listor på saker jag måste göra och det funkar hyfsat. Men det är förbannat svårt att komma igång och det blir som sagt ofta liggande till de sista timmarna på dagen istället.

Jag är nog kvällsmänniska, går helst upp strax innan nio och i säng runt elva-tolv på kvällen. Jag har inte tänkt på om ljuset spelar in, det är nog snarare klockan oavsett hur ljust eller mörkt det är ute.
Citera
2007-07-18, 11:38
Medlem
Psychopatricks avatar
För mig är det så att jag kan vara sinnessjukt trött efter jobbet när man kommer hem och bara vill sova hellre än något annat. Men då skulle man inte kunna sova hela natten, sen smäller det till vid kanske 22-23 så är man jättepigg och kan sitta uppe till minst 3-4!
Citera
2008-12-04, 16:26
Medlem
semperpies avatar
Tråden är värd att livas upp tycker jag!

Jag är helt död på dagarna, framförallt efter lunch, men sen efter jag ätit middag så är ligger jag på 110%. Jag är super koncentrerad och på bättre humör. Kan ju såklart vara av maten men efter lunchen blir jag degig och trött, spelar ingen roll vad jag äter.
Kanske intressant faktiskt, efter jag ätit middag och dom närmaste timmarna efter känner jag mig mycket smartare.

Egentligen skulle jag vilja sova mellan 12 - 6 då det ändå är tid förlorad.
Jag fungerar bättre på natten och älskar tidiga mornar, jag skulle helst vilja gå upp vid 8 men det är en omöjlighet eftersom jag somnar vid 3-4 ungefär varje dag.
Citera
2008-12-04, 16:36
Medlem
Quad69s avatar
Kan ju vara att man dricker mycket cola/kaffe?
Jag funderade över samma sak tills det slog mig att jag alltid har cola hemma och dricker alltid ett glas mot kvällen...

Fast om man tänker efter så händer ju samma sak med småbarn innan dom somnar... dom ger järnet när dom håller på att bli trötta.. som en sista kick liksom :P
Citera
2008-12-04, 17:19
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
För mig är samma sak, dock utan koffein
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto