2007-07-19, 11:48
Medlem
ayanamiis avatar
Ajajaj: Om det är en så viktig fråga för dig så modifiera själv källkoden till vbulletin, den finns att ladda ner på TPB. Sen postar du dina ändringar i programmeringsforumet.

Det kan vara så att det inte finns tid, kompetens, ork eller vad som helst som gör att fbadmin inte orkar koda in den efterfrågade funktionaliteten. Om du inte kan modifiera det själv så kan du säkerligen anlita någon konsult som utför arbetet åt dig.
Citera
2007-07-19, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Ajajaj: Om det är en så viktig fråga för dig så modifiera själv källkoden till vbulletin, den finns att ladda ner på TPB. Sen postar du dina ändringar i programmeringsforumet.

Det kan vara så att det inte finns tid, kompetens, ork eller vad som helst som gör att fbadmin inte orkar koda in den efterfrågade funktionaliteten. Om du inte kan modifiera det själv så kan du säkerligen anlita någon konsult som utför arbetet åt dig.

Varför ska jag göra det till en sida som drar in flera miljoner på några månader ?
Citera
2007-07-19, 17:48
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Jag är ledsen, men du har inte förstått vad jag återupprepat ett antal gånger i den här tråden. Den här frågan är inte viktig för mig!
Frågan är viktig för Flashback som diskussionsforum! Det är med forumets bästa i åtanke som jag ger mina synpunkter. Jag tänker på vad som gagnar debatten helt enkelt. Sedan är jag inte heller någon kodknackare.

Citat:
Sökfunktionen tar alla resurser just nu, det är jag medveten om, dock kanske det börjar bli bättre med resurser när sökfunktionen börjar bli klar? Därtill tror jag inte en åtgärd av det slag jag föreslagit kräver särskilt mycket arbete.

I övrigt ser jag inte varför jag ska finansiera en förbättring av forumet? Tramsargument i brist på verkliga argument.

Citera
2007-07-19, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av respekt
Varför ska jag göra det till en sida som drar in flera miljoner på några månader ?

Är det verkligen så? Varifrån får du dessa uppgifter? Är det annonserna, eller?

I så fall: Måste man klicka på dem för att det skall bli klirr i kassan hos Ja... Idi A(d)min? Eller räknas bara visningarna? Både och?

Du skrev väl i någon tråd att Medier och journalistik är billigast att annonsera i, att det kostar 10 000 kr där. Vad kostar det som mest?
Citera
2007-07-19, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Är det verkligen så? Varifrån får du dessa uppgifter? Är det annonserna, eller?

I så fall: Måste man klicka på dem för att det skall bli klirr i kassan hos Ja... Idi A(d)min? Eller räknas bara visningarna? Både och?

Du skrev väl i någon tråd att Medier och journalistik är billigast att annonsera i, att det kostar 10 000 kr där. Vad kostar det som mest?

nej det räknas inte i click / lead men hos double.net och tradedoubler etc gör det, det.
Har själv annonserat hos flashback.

ja det stämmer dom är en av dom billigaste med många besökare och det är ju väldigt nice faktiskt att dom har så låga priser.

Ja det är det billigaste alternativet.
10 000 kr exklusive moms.

sen finns det annonsplatser säkert för 40 000 i månaden också.
och hur många annonserar inte ?

men hur som helst det är inte annonser vi ska diskutera igenltigen utan denna funktion
Citera
2007-07-19, 20:46
Bannlyst
Citat:
men hur som helst det är inte annonser vi ska diskutera igenltigen utan denna funktion

Visst är det så, men du förklarade inte vad du menade med "Varför ska jag göra det till en sida som drar in flera miljoner på några månader ?".

Hur tjänar Flashback flera miljoner? Om du inte vill skriva OT i den här tråden kan du PM:a mig. Jag är genuint nyfiken.
Citera
2007-07-20, 01:58
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:

Om du efterfrågar funktionen men ingen vill implementera den är det vad jag kan se enda lösningen?
Citera
2007-07-20, 02:00
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Jag är ledsen, men du har inte förstått vad jag återupprepat ett antal gånger i den här tråden. Den här frågan är inte viktig för mig!
Frågan är viktig för Flashback som diskussionsforum! Det är med forumets bästa i åtanke som jag ger mina synpunkter. Jag tänker på vad som gagnar debatten helt enkelt. Sedan är jag inte heller någon kodknackare.

Sökfunktionen tar alla resurser just nu, det är jag medveten om, dock kanske det börjar bli bättre med resurser när sökfunktionen börjar bli klar? Därtill tror jag inte en åtgärd av det slag jag föreslagit kräver särskilt mycket arbete.

I övrigt ser jag inte varför jag ska finansiera en förbättring av forumet? Tramsargument i brist på verkliga argument.

Eftersom du tjatar om det så tycker jag det verkar som funktionen är viktig för dig i mer eller mindre utsträckning.
Att du ska finansiera eller inte var inte ett argument för eller emot något utan bara en möjlig lösning på problemet som ledningen inte vill ta tag i.
Citera
2007-07-20, 02:03
Bannlyst
Citat:
Om du efterfrågar funktionen men ingen vill implementera den är det vad jag kan se enda lösningen?

Men ingen vill ?
finns ju medlemamr i denna tråd som tycker att förslaget är bra.
bara för att mods "inte vill det" och några andra medlemmar så betyder det inte att huvudansvarig inte är intresserade , jag menar det skadar inte att införa en sån funktion. . .och det kan inte vara speciellt avancerat ? . .det är väl inte dom som bestämmer på detta forum om vad som ska införas och inte göra eller har jag fel ? .. jag ger ingen dålig kritik till FB om det är det ni tror utan tycker bara det hade varit bättre med en sån funktion.. flashback är väldigt bra forum för övrigt ...skulle vara bra om nån mod kunde göra så ett poll finns i denna tråd och så på vis kan man se hur många som tycker det är bra.

och där kanske man kan sätta en gräns på max 5000 som får rösta .
Citera
2008-08-18, 21:50
Bannlyst
Hade själv en förbannat massa tråd där jag både hade skrivit och lagt upp som favoriter som jag ville följa. Sen en hel kväll på FB, sökte och bläddrade igenom hela forumet.

Känns bittert som fan att alla har försvunnit nu. Är meningen att jag ska sätta mig ner i några timmar och söka reda på trådarna? Å andra sidan, det är ju bara bra. För då kanske jag hittar några till också för den delen
Citera
2009-06-11, 12:25
Medlem
Stuuuuutes avatar
Nu har jag med blivit av med alla mina, jävla skit, ändra källkoden för helvete.
Citera
2009-06-11, 13:02
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuuuuute
Nu har jag med blivit av med alla mina, jävla skit, ändra källkoden för helvete.

Ett så obetydligt straff förutom en veckas avstängning då iom varningen tycker jag gott man kan få om man dragit på sig en varning. Klart att det ultimata är om allt funkar exakt som det är tänkt men det känns lite fånigt att skrika om att ändra källkoden för helvete, ungefär som jag skulle säga sluta bryta mot reglerna för helvete så slipper du det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in