2007-07-16, 18:20
Bannlyst
Hej.
har då blivit bannad ( två ) gånger på flashback men inga längre perioder.

Men när bannen har upphävt och jag kan logga in igen så har alla trådar jag preminuerat på ( stavat rätt ? ) försvunnir och det var kanske 40 trådar.

Varför är det så ? är det inget ni borde kanske fixa eller raderar ni dom med flit.

tack för svar.
Citera
2007-07-16, 18:28
Medlem
_killahs avatar
Det kallas att lära sig en läxa
Citera
2007-07-16, 19:36
Medlem
tjaboooos avatar
Är en automatisk funktion inom vbulletin och inget moderatorer eller admin sysslar med, mer specifik information bör du kunna hitta via sökfunktionen
Citera
2007-07-16, 20:10
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Är en automatisk funktion inom vbulletin och inget moderatorer eller admin sysslar med, mer specifik information bör du kunna hitta via sökfunktionen

Stämmer det är inbyggt i vbulletin och vi kan inte påverka det.
Citera
2007-07-16, 20:43
Bannlyst
Okej tack för svar
då ska man tänka extra noga vad man skriver i fortsättningen:P
Citera
2007-07-16, 20:47
Medlem
Ajajajs avatar
Konstruktiva förslag!

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Citat:
Ursprungligen postat av respekt
Hej.
har då blivit bannad ( två ) gånger på flashback men inga längre perioder.

Men när bannen har upphävt och jag kan logga in igen så har alla trådar jag preminuerat på ( stavat rätt ? ) försvunnir och det var kanske 40 trådar.

Varför är det så ? är det inget ni borde kanske fixa eller raderar ni dom med flit.

tack för svar.
Stämmer det är inbyggt i vbulletin och vi kan inte påverka det.
Jag har noterat att det är fler som upplever detta med försvunna prenumerationer som ett stort problem:
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Okej att man blir avstängd från att posta i forumet när man bryter mot en regel för första gången. Men att bli ip-bannad så att man inte ens kan komma in och läsa för vad man blivit bannad för är väl att ta i, eller?

Och varför har alla mina prenumerationer försvunnit?

Ladida hade inget svar på dom frågorna så därför frågar jag någon annan av er.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=514372

Och det ÄR ett stort problem!

Jag förundras över att inte administrationen insett det ännu.

Alltså, det är en orimligt hård påföljd för en användare som får tex. sin första varning, vilket resulterar i att alla prenumerationer försvinner!

Kloka personer delar nog den uppfattningen med mig, att det är en orimligt hård påföljd att förutom en veckas avstängning dessutom få alla prenumerationer raderade!

Nu kommer det säkert några "tuffingar" med "liten snopp"-komplex och ska förklara att "sådana är spelets regler" etc...

Men det finns ett annat och defacto ännu mer väsentligt argument för att raderingen av prenumerationen får orimliga konsekvenser, och det är ju det att Flashback är ett diskussionsforum där mängder av användare diskuterar olika ämnen runt om på forumet.

Om en användares prenumerationer försvinner till följd av en varning så betyder det att denne användare inte längre kommer få något meddelande om att olika ämnen uppdaterats med nya inlägg. Inlägg som kan vara riktade till just DENNE användare!

Frågan är då hur smart det är för ett diskussionsforum att rycka bort en grundförutsättning för disskusioner på detta sätt?

Detta får inte bara orimliga konsekvenser för den enskilde användaren. Det får även orimliga och mycket negativa konsekvenser för Flashback som forum!

Det är inte ovanligt att en användare någon gång drar på sig en varning, således är det här ett problem som med tiden kommer bli allt större då allt fler användare fått en varning och därmed alla sina prenumerationer raderade!

Det här borde gå att lösa på något betydligt smartare och icke-destruktivt sätt för såväl Flashback Forum som den enskilde användaren.

Konstruktiva förslag:

1. Hur svårt är det att modifiera koden i vBulletin så att prenumerationer inte försvinner vid avstängning? Det kan väl inte vara så många timmars arbete?

2. Om det nu inte skulle gå att modifiera koden av något skäl. Vad sägs om att istället för att stänga av användaren, så stänger man istället bara av användarens rätt att posta inlägg. Den funktionen finns ju delvis redan, nyreggade användare kan ju tex. inte posta inlägg de första dagarna.

3. Istället för att "stänga av" en användare skulle man kunna skapa en lösning där vederbörande vid inloggning istället för att komma till det vanliga forumet, kommer till en tom webbsida, vilket är den enda sidan just detta konto har access till under den tid varningen består. Hur svårt kan en sådan lösning vara att ordna?

Är inte ovanstående förslag många gånger bättre lösningar framför att enskilda användares alla prenumerationer raderas? Vilket inverkar negativt för hela forumet!

Moderatorer och tekniskt bevandrade får gärna kommentera mina synpunkter och förslag.

Citera
2007-07-16, 21:17
Medlem
Germanias avatar
herregud, kom ner på jorden
Citera
2007-07-16, 21:22
Medlem
Legimitations avatar
Jag är ingen tuffing, har stor snopp och säger: Låt bli och bli bannad.
Citera
2007-07-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Jag har noterat att det är fler som upplever detta med försvunna prenumerationer som ett stort problem:http://www.flashback.org/showthread.php?t=514372

Och det ÄR ett stort problem!

Jag förundras över att inte administrationen insett det ännu.

Alltså, det är en orimligt hård påföljd för en användare som får tex. sin första varning, vilket resulterar i att alla prenumerationer försvinner!

Kloka personer delar nog den uppfattningen med mig, att det är en orimligt hård påföljd att förutom en veckas avstängning dessutom få alla prenumerationer raderade!

Nu kommer det säkert några "tuffingar" med "liten snopp"-komplex och ska förklara att "sådana är spelets regler" etc...

Men det finns ett annat och defacto ännu mer väsentligt argument för att raderingen av prenumerationen får orimliga konsekvenser, och det är ju det att Flashback är ett diskussionsforum där mängder av användare diskuterar olika ämnen runt om på forumet.

Om en användares prenumerationer försvinner till följd av en varning så betyder det att denne användare inte längre kommer få något meddelande om att olika ämnen uppdaterats med nya inlägg. Inlägg som kan vara riktade till just DENNE användare!

Frågan är då hur smart det är för ett diskussionsforum att rycka bort en grundförutsättning för disskusioner på detta sätt?

Detta får inte bara orimliga konsekvenser för den enskilde användaren. Det får även orimliga och mycket negativa konsekvenser för Flashback som forum!

Det är inte ovanligt att en användare någon gång drar på sig en varning, således är det här ett problem som med tiden kommer bli allt större då allt fler användare fått en varning och därmed alla sina prenumerationer raderade!

Det här borde gå att lösa på något betydligt smartare och icke-destruktivt sätt för såväl Flashback Forum som den enskilde användaren.

Konstruktiva förslag:

1. Hur svårt är det att modifiera koden i vBulletin så att prenumerationer inte försvinner vid avstängning? Det kan väl inte vara så många timmars arbete?

2. Om det nu inte skulle gå att modifiera koden av något skäl. Vad sägs om att istället för att stänga av användaren, så stänger man istället bara av användarens rätt att posta inlägg. Den funktionen finns ju delvis redan, nyreggade användare kan ju tex. inte posta inlägg de första dagarna.

3. Istället för att "stänga av" en användare skulle man kunna skapa en lösning där vederbörande vid inloggning istället för att komma till det vanliga forumet, kommer till en tom webbsida, vilket är den enda sidan just detta konto har access till under den tid varningen består. Hur svårt kan en sådan lösning vara att ordna?

Är inte ovanstående förslag många gånger bättre lösningar framför att enskilda användares alla prenumerationer raderas? Vilket inverkar negativt för hela forumet!

Moderatorer och tekniskt bevandrade får gärna kommentera mina synpunkter och förslag.

Jag hade ju god lust att leta fram mina trådar jag postat i och skriva något meningslöst så att prenumerationen började igen.
Citera
2007-07-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
Jag är ingen tuffing, har stor snopp och säger: Låt bli och bli bannad.

Tack för lösningen på problemet.

Men blir man bannad behöver man inte bry sig om att prenumerationerna försvinner.
Citera
2007-07-16, 21:31
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Jag hade ju god lust att leta fram mina trådar jag postat i och skriva något meningslöst så att prenumerationen började igen.
Det kan ju ses som en "lösning" på ett ologiskt systemfel.

Alla som förlorat sina prenumerationer söker upp sina trådar och skriver något intetsägande i tråden för att aktivera prenumerationern igen.

Ja typ sådana knasiga tankar uppstår som en naturlig följd av ett knasigt systemfel!

Citera
2007-07-16, 21:47
Medlem
Snövits avatar
Citat:

Du behöver inte posta i ett ämne för att prenemurera på det. När du är inne i ämnet så kan du klicka på ämnesverktyg och välja prenumerera.

I övrigt kan jag inte kommentera då jag inte är tillräckligt tekniskt bevandrad. Men jag tror inte att nya funktioner ens kan komma att tittas på förrän, sök, chat, wiki m.m. är fixade men det är min okvalifiserade gissning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in