2007-07-16, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Du behöver inte posta i ett ämne för att prenemurera på det. När du är inne i ämnet så kan du klicka på ämnesverktyg och välja prenumerera.

I övrigt kan jag inte kommentera då jag inte är tillräckligt tekniskt bevandrad. Men jag tror inte att nya funktioner ens kan komma att tittas på förrän, sök, chat, wiki m.m. är fixade men det är min okvalifiserade gissning.

Och varför ska det överhuvud taget finnas en chat funktion när det redan finns ett väldigt väldigt stort diskussionsforum en av världens största på internet.

Och varför ska köp & sälj finnas ? lägg ner energin på att göra forumet mycket bättre.

Citera
2007-07-16, 23:00
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av respekt
Och varför ska köp & sälj finnas ? lägg ner energin på att göra forumet mycket bättre.

Vi hinner inte, all vår tid går åt att kontrollera dig så du inte begår nya regelbrott.
Citera
2007-07-16, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Vi hinner inte, all vår tid går åt att kontrollera dig så du inte begår nya regelbrott.

kunde du inte komma med nåt bättre svar helt seriöst.
Jag kritiserar inte flashback utan ger tips om vad jag tycker borde bli bättre ( några håller med ).

och ni har bannat mig två gånger bara sen i mars
( oj vad mycket tid ni lägger på mig )
Citera
2007-07-17, 03:28
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
kunde du inte komma med nåt bättre svar helt seriöst.
Jag kritiserar inte flashback utan ger tips om vad jag tycker borde bli bättre ( några håller med ).

och ni har bannat mig två gånger bara sen i mars
( oj vad mycket tid ni lägger på mig )

1) Du har dig själv att skylla att dina prenumerationer inte är kvar då du blev bannad.
2) Chatten är efterlängtad av många, kolla in denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=461444
3) Köp & Sälj finns, används och tar ingen tid att administrera så vad är problemet?
4) Nämnde jag att dina prenumerationer finns kvar om du inte blir bannad?
Citera
2007-07-17, 03:36
Bannlyst
Citat:
1) Du har dig själv att skylla att dina prenumerationer inte är kvar då du blev bannad.
2) Chatten är efterlängtad av många, kolla in denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=461444
3) Köp & Sälj finns, används och tar ingen tid att administrera så vad är problemet?

förstår du ingenting av vad jag skriver ?
Citera
2007-07-17, 03:43
Medlem
_killahs avatar
Citat:

Punkt 2 var nog den mest poänglösa jag har sett. Det tar en 2åring 10 minuter att configurera en irc-server. Det tar sedan 5-6 timmar max att säkra servern.
Detta har tagit flashback 6 månader. Problemet är inte att de inte finns tid. Problemet är att de inte jobbas på de.
Jag vet att jag gick OT men jag blev tvungen att få de ur mig.
Citera
2007-07-17, 03:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Punkt 2 var nog den mest poänglösa jag har sett. Det tar en 2åring 10 minuter att configurera en irc-server. Det tar sedan 5-6 timmar max att säkra servern.
Detta har tagit flashback 6 månader. Problemet är inte att de inte finns tid. Problemet är att de inte jobbas på de.

visste personligen inte att chatten inte fungerade eftersom jag anvädner FF och trodde att det inte gick att öppna i FF. ( mozilla firefox )
men idag när jag provade med IE som jag tankat net så gick det inte heller.
då tänkte jag vafan hur länge har de inte legat nere.

Så du har rätt det har legat nere bra länge.

och mod igen.
Nej ni lägger kanske ingen energi på köp & sälj men endå så läggs det mer energi på oseriösa annonser än på chatten lägg all energi på forumet för det är väl där 95 % av alla besökare hänger ?
Citera
2007-07-17, 09:06
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Nej ni lägger kanske ingen energi på köp & sälj men endå så läggs det mer energi på oseriösa annonser än på chatten lägg all energi på forumet för det är väl där 95 % av alla besökare hänger ?
Du har ingen aning om huruvida det läggs ner mycket energi på chatten eller inte. Själv skulle jag tro att lansering av chatten är ganska nära förestående...
Citera
2007-07-17, 11:03
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Det tar en 2åring 10 minuter att configurera en irc-server. Det tar sedan 5-6 timmar max att säkra servern.
Det är avsevärd skillnad på att slänga upp något skit på Quakenet med en eggdrop och standardinställningar, jämfört med att skräddarsy en lösning där det ska synkroniseras databas med vad som redan finns i något sorts klustrad lösning och dessutom ska det skapas helt unika säkerhetsinställningar för anonymitet. IRC i allmänhet är piss vad gäller säkerhet och anonymitet.
Citera
2007-07-17, 11:08
Medlem
Fet-Everts avatar
Rent spontant frågar jag mig varför Flashback överhuvudtaget skulle lägga ner energi och kraft på att göra om programvaran med någon form av speciallösning för att personer som misskött sig blir av med sina prenumerationer?
Citera
2007-07-17, 11:16
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Rent spontant frågar jag mig varför Flashback överhuvudtaget skulle lägga ner energi och kraft på att göra om programvaran med någon form av speciallösning för att personer som misskött sig blir av med sina prenumerationer?
Trevligt, lite provokativ trollning från Fet-Evert så här mitt på blanka förmiddagen.

Om du läser mitt inlägg igen så ser du vad den grundläggande orsaken är, och att hela problematiken bottnar i ett systemfel!

Nu kommer vi till den intressanta frågan - Är systemfel någonting bra?

Tanken med "avstängning" och varför prenumerationerna försvinner är att kontot inte är tänkt att aktiveras igen, således finns ju inte längre något behov av att hålla prenumerationer listade, eller hur?

Citera
2007-07-17, 11:23
Medlem
papa_ogens avatar
Varför ser du det som ett stort problem? Problemet är väl att folk blir bannade stup i kvarten. Taket är väl tillräckligt högt på FB för att man inte ska bli avstängd?

Jag har fått en varning under de åren jag varit medlem, och då håller jag ändå inte inne på krutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in