2004-06-18, 10:33
Medlem
anteDs avatar
Hej

Jag är lite av en allätare på forumet, men vissa forum har jag inget större intresse av. En del av de spammar ur sig rätt många trådar och därför dyker upp i Nya inlägg i en allt för stor omfattning, enligt min mening.

Därför tycker jag det vore trevligt om man kunde välja bort vissa forum från sin "lista" på vilka som skall visas.

Då jag inte vet något om hur sidan är uppbyggd så vet jag inte heller om det här kommer att medföra en försämrad prestanda...

Är det möjligt? Önskvärt? Efterfrågat? Idiotiskt?

(Ja, detta kan sorteras in under fliken "Dagens I-lands problem")
Citera
2004-06-18, 10:47
Medlem
Pellenezs avatar
Låter som en trevligt funktion. Är dock tveksam till om det kan genomföras utan en hel del jobb.
Citera
2004-06-18, 10:49
Medlem
whus avatar
Bra idé!
Citera
2004-06-18, 10:57
Medlem
Laments avatar
Haha, jag har tänkt precis samma sak! Men jag tror inte det kommer genomföras även om det skulle vara bekvämt.
Citera
2004-09-28, 19:08
Medlem
Gruinards avatar
Nya inlägg

När jag trycker på nya inlägg får jag upp nya inlägg från alla forum. Jag skulle vilja kunna välja bort några, går det?
Citera
2004-09-28, 19:13
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Nej, men det går ju att prenumenera på de forum som intresserar dig. Se: http://forum.flashback.info/scandina...42&postcount=9

Ett annat alternativ finner du i tråden: "Visste ni att forumet kan RSS-feedas?"
Citera
2005-02-20, 15:18
Medlem
Naglfars avatar
Välja ämnen i "Nya inlägg"

Ja, jag ska störa er igen genom att skriva en ny tråd i Flashbackforumet då denna inte har med den innan göra.

Min fråga är nämligen om man kan styra vilka delar av forumet som man vill att det ska länkas inlägg i när man klickar på Nya inlägg ? Allt för att man ska kunna nischa sin egen FB-upplevelse.

T ex är jag intresserad av att snacka drogliberalism med haschtomtar och förvirrade tablettbarn. Inte heller prata doping för folk med mindervärdeskomplex. Att klottra graffiti som man gjorde i småskolan på skolbänken är inte heller av intresse och absolut inte de urbana skogsmullarna som springer runt i kloaker och fotograferar någon värdelös gammal kopplingsdosa med spindelväv på och känner att det funnit den försvunna värdsdelen Mu.

Sen så finns det säkert många som tycker att de delar som jag tycker är intressant är dödstrista.

"Men strunta i att läsa inläggen ifrån de forumdelarna då", kanske ni säger. Men för mig som ibland inte kan läsa här på FB på någon vecka så blir det en jädrans massa inlägg att gå igenom när man väljer Nya inlägg. Bara läsa rubriken tar en massa tid när det är en 2-300 nya inlägg.

Nu ska jag inte störa er ännu på ett tag hoppas jag.
Citera
2005-02-20, 15:50
Medlem
Wiseguys avatar
Den funktion som Du eftersöker önskar jag också.
Det skulle vara ruskigt bra att kunna kolla endast de forum man själv är intresserad av.
Citera
2005-02-20, 16:25
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Jag fogade samman Wiseguys tråd med en som fanns sedan tidigare.

// Moderatorn
Citera
2005-02-20, 18:27
Medlem
Vintersömns avatar
Alternativt, skulle man inte kunna införa en "ignorelist" för hela forum? Så att ämnen som är skrivna i vissa forum helt enkelt aldrig visas? Varken i "Nya inlägg", huvudsidan eller annars.

Det kanske är väldigt krångligt rent tekniskt? Men då skulle man ju faktiskt kunna välja bort hela forum från sitt "personliga" Flashback och bara visa precis det man själv är intresserad av.
Citera
2005-02-20, 18:29
Medlem
Makehastes avatar
Jag lägger en röst på en sådan här funktion också för att stödja opinionen. Det vore faktiskt väldigt skönt att få välja vilka forums inlägg man vill se under Nya Inlägg.
Citera
2005-02-20, 18:47
Medlem
Naglfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Alternativt, skulle man inte kunna införa en "ignorelist" för hela forum? Så att ämnen som är skrivna i vissa forum helt enkelt aldrig visas? Varken i "Nya inlägg", huvudsidan eller annars.

Det kanske är väldigt krångligt rent tekniskt? Men då skulle man ju faktiskt kunna välja bort hela forum från sitt "personliga" Flashback och bara visa precis det man själv är intresserad av.

Det med ignorelist för vissa delar av forumet verkar ju inte vara så svårt. Fast iofs är jag ingen programmerare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in