2007-07-16, 01:10
Medlem
QP Cheeses avatar
nu börjar jag bli lack på det här....

Jag har en ipod nano som jag vill få in lite musik på men det verkar totalt omöjligt att få det som jag vill, jag testar flera olika program men alltid med samma resultat, det går nämligen inte att lägga dem i olika spellistor, jag vill ha ordning på min musik och snabbt komma åt den låt jag vill lyssna på men det är inte enkelt när det kommer tusen olika låtar att bläddra mellan....

hur svårt skall det egentligen vara att kunna skapa nya mappar/spellistor i sin ipod? vet inte om det är jag som blåst eller nåt för det funkade bra i itunes men med de andra programmen verkar det tvärstopp... banshee, rytmhbox, amorak etc etc...

musiken kommer in, inga problem men att sortera den i listor verkar omöjligt, nån som har en ide?
Citera
2007-07-16, 14:51
Medlem
gtkpod...
Citera
2007-07-16, 21:31
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
gtkpod...

benn there, done that, funkade ej...
Citera
2007-07-19, 00:32
Medlem
manganhs avatar
rockbox.org?
Citera
2007-07-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
benn there, done that, funkade ej...

Vad säger den då? Har du mountat iPoden före då? Om Ubuntu inte gjort de åt dig.
Citera
2007-07-20, 14:18
Medlem
The_Aces avatar
I amarok kan jag skapa en spellista och enkelt exportera den.
Citera
2007-07-21, 21:57
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Vad säger den då? Har du mountat iPoden före då? Om Ubuntu inte gjort de åt dig.

japp, den ligger redan mountad.

Citat:
Ursprungligen postat av The_Ace
I amarok kan jag skapa en spellista och enkelt exportera den.

hur?

själv kan jag inte göra ett dugg... spellistor som jag skapar är totalt omöjligt att lägga över till ipoden...

Citat:
Ursprungligen postat av manganh
rockbox.org?

vad är detta? fattade inte så mycket av vad de menade på sidan.
Citera
2007-07-22, 12:57
Medlem
manganhs avatar
Rockbox är ett program som körs istället för apples inbyggda på din ipod. Det kommer att se annorlunda ut och du kommer att kunna spela fler filtyper och lägga över dem genom att bara kopiera dem till ipoden precis som till vilket usb-minne som helst.

Fungerar inte på alla ipods än, t ex ipod nano andra generationen finns det inte stöd till än. Själv har jag en ipod photo 30GB och den funkade inte alls med itunes men går felfritt med rockbox. Enda nackdelen skulle väl vara att batteritiden försämras något.
Citera
2007-07-23, 15:24
Medlem
:Ericuss avatar
Är inte problemet att iPodens hårddisk är formaterad med FAT?
Citera
2007-07-24, 17:45
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Är inte problemet att iPodens hårddisk är formaterad med FAT?

Och varför skulle det vara ett problem? FAT har kunnat läsas och skrivas från linux i åratal nu, säkert innan jag var född ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in