• 1
  • 2
2007-07-15, 21:46
Medlem
Whissles avatar
En polare ringde just och undrade hur mycket Tryptizol man bör ta för att få effekt. Antar att han var ute efter vad som är en normal dos. Tacksam för snabbt svar
Citera
2007-07-15, 21:54
Medlem
Himmler!s avatar
Användningsområde
Olika former av depression.

Tryptizol kan även användas vid sängvätning hos barn över 7 års ålder (endast kortare tid och under läkaruppsikt).

Vanliga biverkningar.
Dåsighet, störning i ögats förmåga till avstånds*inställning, dimsyn, pupill*vidgning, muntorrhet, förändrad smakuppfattning, illamående, förstoppning, viktökning, ökad aptit, trötthet, svårighet att orientera sig samt kontrollera muskelrörelser, ökad svettning, yrsel t ex då man hastigt reser sig upp, huvudvärk, hjärtklappning, snabb puls, ökad eller minskad sexuell lust, impotens.

Det låter inte som någonting man kan droga sig på direkt.
Citera
2007-07-15, 21:58
Medlem
Whissles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Användningsområde
Olika former av depression.

Tryptizol kan även användas vid sängvätning hos barn över 7 års ålder (endast kortare tid och under läkaruppsikt).

Vanliga biverkningar.
Dåsighet, störning i ögats förmåga till avstånds*inställning, dimsyn, pupill*vidgning, muntorrhet, förändrad smakuppfattning, illamående, förstoppning, viktökning, ökad aptit, trötthet, svårighet att orientera sig samt kontrollera muskelrörelser, ökad svettning, yrsel t ex då man hastigt reser sig upp, huvudvärk, hjärtklappning, snabb puls, ökad eller minskad sexuell lust, impotens.

Det låter inte som någonting man kan droga sig på direkt.
Han hade inte planerat att flumma på det om vi säger så, det är dess sövande effekt han är ute efter misstänker jag.
Citera
2007-07-15, 22:02
Medlem
Himmler!s avatar
Kolla fass.se där står doseringen.
Citera
2007-07-15, 22:05
Medlem
Whissles avatar
Citat:
Kolla fass.se där står doseringen.
Gick in där men jag lyckades inte hitta nå om dosering
Citera
2007-07-15, 22:08
Medlem
Himmler!s avatar
Dom finns i 10, 25 och 50 mg så det borde vara dom normala doserna. Skall han sova så bör han väl ta den högsta. Har dock ingen aning om dom över huvudtaget fungerar mot sömnproblem, men dåsighet är ju en biverkning så det kan väl fungera hyffsat.
Citera
2007-07-15, 22:11
Medlem
Ecstanols avatar
Känns lite som 14-åringar som dricker tvålen i Baja-Majorna för att bli fulla.
Citera
2007-07-15, 22:11
Medlem
Whissles avatar
Citat:
Dom finns i 10, 25 och 50 mg så det borde vara dom normala doserna. Skall han sova så bör han väl ta den högsta. Har dock ingen aning om du överhuvudtaget fungerar mot sömnproblem, men dåsighet är ju en biverkning så det kan väl fungera hyffsat.
Okej, tack för hjälpen, det uppskattas verkligen

Citat:
Ursprungligen postat av Ecstanol
Känns lite som 14-åringar som dricker tvålen i Baja-Majorna för att bli fulla.
Det där bidrog ju som fan. Som sagt var så är det inget han tar för nöjes skull det här utan för att kunna sova, så du kan ta och köra upp dina dåliga jävla jämförelser där dom hör hemma.
Citera
2007-07-16, 08:40
Medlem
Ecstanols avatar
Men han sover lika gott på Tryptizol som man blir full av Baja-Majatvålen så min jämförelse är helt relevant.
Citera
2007-07-16, 15:41
Medlem
KisseMjaos avatar
en jag känner fick tryprizol för värk och sömn...
Citera
2007-07-16, 16:46
Medlem
Whissles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ecstanol
Men han sover lika gott på Tryptizol som man blir full av Baja-Majatvålen så min jämförelse är helt relevant.
Men baja-majatvål äter man för att ha kul och flumma runt med, det var inte syftet med hans intag av dessa, så din jämförelse av dessa två saker är helt fel. Men du kanske inte kan tänka så lång utan bara är i desperat behov av att komma med oväsentliga inlägg om saker du inte förstår dig på.
Citera
2007-07-16, 17:37
Medlem
Ado0s avatar
En av våra hundar har fått Trytizol utskrivet mot separationsångest, tänkte för länge sen testa det då jag upptäckt att en biverkning var dåsighet, men bestämde mig ganska snabbt efter en snabbsökning här på FB att det nog inte var värt det.

Minns inte säkert vad det var men jag har för mig att det även mixtrade med enzymer eller nånting sånt och det höll i sig uppåt ett par veckor efter intag..men som sagt var så är jag inte säker på exakt vad det var för något så jag kanske t.o.m. blandar ihop det med nåt annat vi har/haft hemma

EDIT: Drar nåt citat jag hittade nu vid en sökning:
Citat:
Ursprungligen postat av Headquake
Jag fick Tryptizol som ett komplement till Atarax eller Imovane. Kan inte komma ihåg vilket.
Det fick mig att sova men vilken tung baksmälla hela dagen efter. Blev seg, trög och tung. Jag har också testat att egenmedicinera för att softa, men utan det minsta resultat.
Varken bra, roliga eller sköna för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroegah
Haha dom var ju inte nån fröjd må jag säga, har aldrig varit så seg och trött dagen efter dessa gynnare man blev ju ett vrak dagen efter och ingen som helst soft effekt förutom att man somnade in varm som en nygräddad kanelbulle.

Citat:
Ursprungligen postat av skinner
som sagt är det en tricyklisk antidepressant och går inte att flumma på. har dock några som jag tar "i nödfall" när stilnocten är slut och jag måste sova. "baksmällan" påminner om theralen, tycker jag, men inte lika uttalad.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=172965

Så som sagt var så är det inget att flumma på, men de verkar iaf ha nån önskvärd effekt om man bara vill somna på dem, än om man nu verkar få baksmälla och bli seg dagen efter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in