En av våra hundar har fått Trytizol utskrivet mot separationsångest, tänkte för länge sen testa det då jag upptäckt att en biverkning var dåsighet, men bestämde mig ganska snabbt efter en snabbsökning här på FB att det nog inte var värt det.
Minns inte säkert vad det var men jag har för mig att det även mixtrade med enzymer eller nånting sånt och det höll i sig uppåt ett par veckor efter intag..men som sagt var så är jag inte säker på exakt vad det var för något så jag kanske t.o.m. blandar ihop det med nåt annat vi har/haft hemma
EDIT: Drar nåt citat jag hittade nu vid en sökning:
Citat:
Ursprungligen postat av Headquake
Jag fick Tryptizol som ett komplement till Atarax eller Imovane. Kan inte komma ihåg vilket.
Det fick mig att sova men vilken tung baksmälla hela dagen efter. Blev seg, trög och tung. Jag har också testat att egenmedicinera för att softa, men utan det minsta resultat.
Varken bra, roliga eller sköna för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Kroegah
Haha dom var ju inte nån fröjd må jag säga, har aldrig varit så seg och trött dagen efter dessa gynnare

man blev ju ett vrak dagen efter och ingen som helst soft effekt förutom att man somnade in varm som en nygräddad kanelbulle.
Citat:
Ursprungligen postat av skinner
som sagt är det en tricyklisk antidepressant och går inte att flumma på. har dock några som jag tar "i nödfall" när stilnocten är slut och jag måste sova. "baksmällan" påminner om theralen, tycker jag, men inte lika uttalad.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=172965
Så som sagt var så är det inget att flumma på, men de verkar iaf ha nån önskvärd effekt om man bara vill somna på dem, än om man nu verkar få baksmälla och bli seg dagen efter