• 1
  • 2
2007-07-15, 10:29
Medlem
Drapåtrissors avatar
Fast egentligen vill jag nog egentligen inte veta det. Har hört en del skräckhistorier om både testiklar och komagar men vad är sant?
Citera
2007-07-15, 10:32
Medlem
danellishs avatar
"-Pölsa eller med ett gammalt ord lungmos är en maträtt bestående av malet eller finhackat kokt kött, oftast inälvor av något slag till exempel lever och hjärta, lök, korngryn samt kryddor som peppar, kryddpeppar, och mejram."

http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%B6lsa
Citera
2007-07-15, 10:43
Medlem
Drapåtrissors avatar
Till inälvor går det väl att räkna en hel del? Hur är det med t.ex hjärnor moderkakor tarmar och liknande?
Citera
2007-07-15, 12:26
Medlem
Seamus Costellos avatar
På burkarna Norrlandspölsa gör dom rätt tydligt att det inte innehåller inälvor längre. Folk har ju blivit så fjantiga. Pölsa är gott, med kokt ägg och rödbetor.
Citera
2007-07-15, 14:55
Medlem
Quorthons avatar
Pölsa är helt underbart gott. Att sedan innehållet inte låter så smakligt var väl skitsamma
Har aldrig mått dåligt av det i alla fall.
Citera
2007-07-15, 16:03
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Innehållet står på förpackningarna så bara att läsa i butik ist för att starta tråd här där insnöade människor hittar på saker de tycker kanske skulle kunna finnas i för att de ser äckligt ut.
Citera
2007-07-15, 17:30
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
På burkarna Norrlandspölsa gör dom rätt tydligt att det inte innehåller inälvor längre. Folk har ju blivit så fjantiga. Pölsa är gott, med kokt ägg och rödbetor.
Kokt ägg?
WTF?!?!

Stekt ska det vara!
Citera
2007-07-16, 00:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Till inälvor går det väl att räkna en hel del? Hur är det med t.ex hjärnor moderkakor tarmar och liknande?

Det finns vissa regler om vad som klassas som inälvsmat och vad som klassas som slaktavfall...

Tarmar tex innehåller ju all riktig korv... (skinnet)

Oftast så är det mest bara skrämselhistorier..
Citera
2007-07-16, 00:42
Medlem
Pavement_boys avatar
Vill du verkligen veta det?
Citera
2007-07-16, 00:45
Medlem
Draqs avatar
Har jobbat som städare på ett slakteri. när slakatarna hade gått loss på dagen så var det våran tur att städe upp efter dom. ALLTING som låg på marken /inälvor/tarmar/griskultingar hamnade i en container för attt sedan manalas ner till just pölsa-

Jag har ärligt talar inte ätit korv sen jag jobbade där.
Citera
2007-07-16, 00:53
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draq
Har jobbat som städare på ett slakteri. när slakatarna hade gått loss på dagen så var det våran tur att städe upp efter dom. ALLTING som låg på marken /inälvor/tarmar/griskultingar hamnade i en container för attt sedan manalas ner till just pölsa-

Jag har ärligt talar inte ätit korv sen jag jobbade där.

Låter knappast troligt då detta aldrig skulle godkännas som livsmedel i detta överpetiga land...
Citera
2007-07-16, 10:14
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Kokt ägg?
WTF?!?!

Stekt ska det vara!
Förtydligande: Ett ägg som förloras i den heta pölsan. Så varken varken eller eller. Testa...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in