2007-07-14, 23:33
Medlem
Zopicas avatar
Pga. av en mkt svår separation har jag knaprat Zopiklon varje dag, alltså dagtid, i 2 ½ år nu. Tar ca 15 mg utspritt under dagen & 7,5 mg när jag ska sova.
Z är det absolut enda som hjälper mot min ångest & jag funkar helt enkelt inte utan
Vad händer egentligen i hjärnan när man äter Z på dagtid?

Någon som vet något om detta? Erfarenheter?

Tacksam för svar.
Citera
2007-07-14, 23:37
Medlem
TsarensKurirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Pga. av en mkt svår separation har jag knaprat Zopiklon varje dag, alltså dagtid, i 2 ½ år nu. Tar ca 15 mg utspritt under dagen & 7,5 mg när jag ska sova.
Z är det absolut enda som hjälper mot min ångest & jag funkar helt enkelt inte utan
Vad händer egentligen i hjärnan när man äter Z på dagtid?

Någon som vet något om detta? Erfarenheter?

Tacksam för svar.

Avtändningen bör liknas vid Bensodiazepiner, om inte något värre/mildare.

Det är ju en Analog till Benso.

OT kanske men ... har du fortfarande den ökända metallsmaken i munnen efter alla dessa år??
Citera
2007-07-14, 23:43
Medlem
Zopicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TsarensKurir
Avtändningen bör liknas vid Bensodiazepiner, om inte något värre/mildare.

Det är ju en Analog till Benso.

OT kanske men ... har du fortfarande den ökända metallsmaken i munnen efter alla dessa år??

Nej, den beska smaken har helt försvunnit. Det gick ganska fort faktiskt.
Vad har du själv för erfarenheter av Z?
Jag har försökt sluta, men det går INTE. Inte en chans. Utan Z skulle jag inte ens orka ur sängen på morgonen.
Citera
2007-07-14, 23:47
Medlem
Himmler!s avatar
Jag har tagit imovane 15 mg till natten i ca tre år. Ibland måste jag höja dosen, vilket resulterar i att jag i bland måste klara mig ca 10 dagar utan dom. Jag har aldrig fått någon direkt abstinens utav av dom men det är helt omöjligt att somna utan dom. Och metallsmaken försvann för länge sedan.
Citera
2007-07-15, 00:10
Medlem
Zopicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag har tagit imovane 15 mg till natten i ca tre år. Ibland måste jag höja dosen, vilket resulterar i att jag i bland måste klara mig ca 10 dagar utan dom. Jag har aldrig fått någon direkt abstinens utav av dom men det är helt omöjligt att somna utan dom. Och metallsmaken försvann för länge sedan.

Får du inga biverkningar alls när du är utan I?
Själv klättrar jag på väggarna om jag är utan EN dag
Då är man rätt beroende va?
Citera
2007-07-15, 00:46
Medlem
iseereds avatar
Det är beroendeframkallande som attan. Och det är ju det där lilla (STORA) problemet med att om man inte går och lägger sig GENAST efter intag så är kartan med piller tom morgonen efter. Det verkar inte spela någon roll hur länge man ätit skiten, det fortsätter att hända i alla fall. Själv har jag ätit 1-3 Stilnoct 10 mg VARJE kväll i snart fem år... De enstaka tillfällen då jag är utan (för att jag tömde kartan natten innan) sover jag inte alls. Det är inte kul...
Citera
2007-07-15, 00:49
Medlem
Zopicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iseered
Det är beroendeframkallande som attan. Och det är ju det där lilla (STORA) problemet med att om man inte går och lägger sig GENAST efter intag så är kartan med piller tom morgonen efter. Det verkar inte spela någon roll hur länge man ätit skiten, det fortsätter att hända i alla fall. Själv har jag ätit 1-3 Stilnoct 10 mg VARJE kväll i snart fem år... De enstaka tillfällen då jag är utan (för att jag tömde kartan natten innan) sover jag inte alls. Det är inte kul...

Man blir på så härligt humör när man tagit Z. Man vill ju inte gå & lägga sig då heller . Man får lust att göra massor med saker & man planerar & grejar.
Z + Tramadol. Då blir det fart i benen på mig.
Synd bara att läkare är så snikna nu mera.
Citera
2007-07-15, 06:55
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iseered

Mm just stilnoct har ju en tendens att bli uppätna direkt om man får en liten rolig effekt utav dom. Jag hade stilnoct förut men slutade med dom efter allt för många pinsamma överdoserade incidenter. Jag skulle aldrig våga ha ett 30 pack stilnoct hemma igen. Imovane är däremot lättare att kontrolera plus att dom sitter i mycket längre vilket gör att jag somnar lättare.
Citera
2007-07-15, 06:58
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Får du inga biverkningar alls när du är utan I?
Själv klättrar jag på väggarna om jag är utan EN dag
Då är man rätt beroende va?

Jag får inga märkbara biverkningar. Men jag mår rätt taskigt psykiskt i största allmänhet så det är möjligt att jag inte riktigt känner vad som är abstinens och vad som är mina vanliga problem. Hursomhelst så borde du verkligen försöka sluta att ta dom under dagtid.
Citera
2007-07-15, 09:24
Medlem
Odessas avatar
Personligen åt jag 2st 7.5or till natten under 2års tid men sedan bröt jag tvärt utan något som helst problem. Att äta en på dagen mot ångest tror jag inte påverkar mycket men några fler hade nog gjort att du fått svårigheter med att minnas saker.

Prova trappa ner själv du behöver inte ta bort en halv utan bara ett litet hörn. Sen trappar du ner i den takt du tycker funkar för dig. Skit i hur lång tid det tar bara du minskar dosen nån gång.
Citera
2007-07-15, 17:34
Medlem
Zopicas avatar
Tack för alla underbara svar!
Känns så skönt att det finns folk därute som vet hur man har det & som man kan PRATA med. Ingen i min närhet vet om mina beroendeproblem.

Självklart ska jag börja trappa ner någongång och ja, det blir med små hörn till att börja med.

Lite svårt bara att sluta när man är deppig pga en mkt svår separation. Det gör fortfarande ont & pillren är det enda som får mig att fungera för tillfället.

Jag vill ju bara bli av med ångesten och fungera någorlunda normalt.....
Citera
2007-07-15, 17:37
Medlem
Zopicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odessa
Personligen åt jag 2st 7.5or till natten under 2års tid men sedan bröt jag tvärt utan något som helst problem. Att äta en på dagen mot ångest tror jag inte påverkar mycket men några fler hade nog gjort att du fått svårigheter med att minnas saker.

Prova trappa ner själv du behöver inte ta bort en halv utan bara ett litet hörn. Sen trappar du ner i den takt du tycker funkar för dig. Skit i hur lång tid det tar bara du minskar dosen nån gång.

Jodå, visst har jag problem med minnet. Det har jag verkligen märkt.
Inte bra detta.......hm
Jag tar sällan mer än två på dagen. Ibland räcker det med en. Oftast tar jag halvor.
Suck! vad är det man har hamnat i? Är tyvärr lika beroende av Tram oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in