2007-07-19, 12:46
Medlem
Jag vet inte om jag missat något men att avliva ett husdjur är inte djurplågeri.

Djurplågeri för mig är idioter som eldar marsvin levande, håller björnar på cirkus och dylikt.
Citera
2007-07-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Dommaren är väll en ordensbroder med farsan eller nått, golfkompis kanske?

Jo nåt i den stilen kanske det är.
Hoppas han får smaka lite rättvisa på annat sätt istället.
Citera
2007-07-19, 20:06
Medlem
CashBlows avatar
Han har föralldel en osund inställning till hur man gör sig av med djur men att skjuta en katt ger knappast något straff. Varför skulle det göra det när man får skjuta alla andra möjliga djur? Han har gjort sig skyldig till dålig smak, inte till brott.

Hade verkligen folk brytt sig om det var en råtta han skjutit? Jag tror inte det.

Vidare struntar djuren i om de hamnar på förnedrande YouTube-klipp...
Citera
2007-07-21, 22:26
Bannlyst
Varför kan aldrig polisen göra något rätt!
Citera
2007-07-24, 08:34
Medlem
Chamoniards avatar
Lite info om vårt lilla busfrö:

Killen gick på Sigtuna/SSHL (kungens gamla skola) och ansågs där vara en aning dum i huvudet. Inte efterbliven men heller inte smart på en fläck. Typen som säger dumma saker och folk låter det gå förbi för att de vet att han inte har mer vett.

Han är uppväxt med en farsa som tycks vara riktigt fascistisk, sträng som fan och med åsikter från 1800-talet. De som känner honom (sonen) säger att farsan är rent ut sagt läskig och att han i princip kan likställas med styvfarsan i Ondskan.

Allt detta har gjort sonen till ett nervöst vrak som ständigt är ute efter allas godkännande och tycke. En uppmärksamhetstörstande pajas helt enkelt.
Citera
2007-07-24, 08:35
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Han har föralldel en osund inställning till hur man gör sig av med djur men att skjuta en katt ger knappast något straff. Varför skulle det göra det när man får skjuta alla andra möjliga djur? Han har gjort sig skyldig till dålig smak, inte till brott.

Hade verkligen folk brytt sig om det var en råtta han skjutit? Jag tror inte det.

Vidare struntar djuren i om de hamnar på förnedrande YouTube-klipp...

Jag för min del tycker man kan skilja på den vanliga "folkjakten" och sadism. Men vad vet jag. Grabben Bergengren, som verkar lite enkel, ville väl imponera på några polare.
Citera
2007-07-24, 12:10
Medlem
blaus avatar
Det är väl inte så farligt. Killen är en knepig typ som ville ha lite ryggdunkar.

Rikta er ilska mot de som verkligen förtjänar det. Muslimer som springer runt och våldtar och förnedrar våra svenska flickor. Eller våldtäktsmän i stort, oavsett nationalitet eller religion. Det verkligen skrämmer mig hur pass massiv medial uppmärksamhet denna slyngel har fått, när en våldtäkt, knivrån eller fanimej dödskjutning på öppen gata knappt renderar i hälften! Någonting är jävligt ruttet i Sverige.
Citera
2007-07-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blau
Det är väl inte så farligt. Killen är en knepig typ som ville ha lite ryggdunkar.

Rikta er ilska mot de som verkligen förtjänar det. Muslimer som springer runt och våldtar och förnedrar våra svenska flickor. Eller våldtäktsmän i stort, oavsett nationalitet eller religion. Det verkligen skrämmer mig hur pass massiv medial uppmärksamhet denna slyngel har fått, när en våldtäkt, knivrån eller fanimej dödskjutning på öppen gata knappt renderar i hälften! Någonting är jävligt ruttet i Sverige.

Amen to that! Killen i filmen beter sig tämligen olämpligt och idiotiskt, men... Det händer värre grejer än att någon skjuter ihjäl en katt här i världen, häng ut dom som begår misshandel, våldtälter och förgriper sig på barn istället..
Citera
2007-07-25, 01:22
Medlem
För att djur är mer försvarslösa kanske, ni får gärna tro att det är skitsnack, men om jag någonsin träffar på någon som plågar ett djur på något sätt eller dödar det så är jag beredd att ta en fängelsestraff för det även om det är ett barn som gör det.
Citera
2007-07-25, 13:09
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontline
För att djur är mer försvarslösa kanske, ni får gärna tro att det är skitsnack, men om jag någonsin träffar på någon som plågar ett djur på något sätt eller dödar det så är jag beredd att ta en fängelsestraff för det även om det är ett barn som gör det.

Så du är alltså beredd att skada (eventuellt ha ihjäl?) en försvarslös människa för att denne skadar ett djur? Du min herre, är sjukare än den sjukaste av djurplågare.

Förstå mig rätt nu, jag försvarar inte på något sätt djurplågeri. Men, man måste dra en gräns någonstans. Den gränsen är vida överträdd när en slyngel som skjuter en katt får rikstäckande medier att köra igång stora dyngkastarmaskineriet, som i sin tur renderar i uppmärksamhet av samma magnitud som den dödsskjutning som ägde rum i Södertälje häromdagen fick. Hade det bara varit eslövs allehanda och några lokala kattkramare som reagerat hade jag inte brytt mig.
Citera
2007-07-29, 14:36
Medlem
charlieparkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scimitar
Och igen frågan, denna gång från mig: Varför bryr sig svenskar så mycket om vad människor gör mot djur , men skiter fullständigt i vad vissa människor gör mot andra människor!

Svaret: VÅRT FÖRAKT FÖR SVAGHET, den starkes rätt osv.

Men f-n tar den som skjuter en vildkatt eller en skata!

Och en massa folk retar sig på att en "rikemans-son" kommer undan med att ha plågat en katt och sedan dödat den. Vilket hemskt brott, helt i nivå med att förstöra ett barn för livet! Eller kanske inte?

Vad är det för j-vla pajasar som huserar här, är ens någon över 18 år och har tankeförmåga???

Dåligt inlägg som luktar partsinlaga! Liggu usel som följande referat ur Sydsvenskan :– Det här är plågsamt för honom. Det är en jättedålig förklaring, men det är ett idiotiskt pojksteck helt enkelt. Nu får vi ta en allvarlig diskussion med våra pojkar och det här kommer inte att upprepas, säger han. ...Pappan till en av bovarna!!!..."pojkstreck"(!!!)..att plåga ihjäl försvarslösa liv...".

Det finns tydligen undersökningar att seriemördare ofta startat sin "karriär" med att mörda och plåga djur.
Hade våldsbrottslingen från "Grötrike" inte varit ifrån överklassen, hade nog den här tråden varit full med inlägg vid det här laget, visar om inte annat var majoriteten av FB:s skribenter har sina rötter.

Inte underligt att tråden håller på att självdö, de flesta som annars ylar om "White trash" eller "kulturberikare", skulle ha startat något aven lavin av inlägg
Citera
2007-07-29, 18:57
Medlem
yeah´ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blau
Rikta er ilska mot de som verkligen förtjänar det.....

Maaan..på flashback finns det ilska så det räcker till alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in