Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Med all respekt.
Om du nu inte tycker att incidenten är särskilt interessant så behöver du ju inte läsa eller skriva i tråden.
Jag trycker grejjen är uppseendeväckande då grabben kommer från en förmögen och adlig familj och är förmodligen på väg rakt in i någon ledarskapsposition i svenskt näringsliv.
Det är uppseendeväckande att han blev frikänd trots filmen som dokumenterade djurplågeriet och som dessutom visade på en del tveksamma åsikter om hans mindre bemedlade medmänniskor
Och sen...kom igen. Djurplågeri är INTE ok. De flesta människor är inte kapabla att plåga djur och det han gjorde säger en hel del om honom och hur han kan tänkas bemöta människor i sin framtid.
Men kom igen, läste du överhuvudtaget vad jag skrev?
Jag tycker att det är en intressant historia. Jag bryr mig inte om att denna slyngel skjuter ihjäl en av sina egna katter, utan jag tycker att folks reaktioner över det hela är mer intressanta. Hur man kan tycka att det är så hemskt att en katt dör och
nu ska vi ställa till ett jävla liv och arkebusera den rika skitungen. Att sedan inte ett enda ögonbryns höjs när någon skjuts ihjäl på öppen gata i Södertälje eller när
ytterligare en 15-åring gruppvåldtas på en tunnelbaneperrong skrämmer mig.
Jag försvarar inte heller på något sätt djurplågeri, eller tycker det är okej. Men när man är beredd att skada eller eventuellt döda människor, framförallt barn, som plågar djur - ja då är man en mycket sjuk människa.
Att det sedan är en sådan stor sak att denne grabb är född med pengar och godsägarson och allt vad det nu är förstår jag inte heller. Hade det varit annorlunda om det hade varit en stackars turkgrabb, eller ännu värre:
en neger? Nej, dom förväntas ju vara våldsamma och bindgalna, är det detta du vill få fram?