Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-11-11, 23:43
Medlem
Beelzebobs avatar
Nej, fy fan i helvete heller. En hjärna består ju till en stor del av fett, så det kan inte vara särskilt hälsosamt. Och jag vet inte, jag tycker bara tanken på att äta hjärna är fruktansvärt vidrigt. Det lär ju inte vara någon direkt konsistens på eländet?
Men jag ska inte uttala mig om hjärna faktiskt ÄR äckligt eller inte, det kan säkert vara jättegott om det är tillagat rätt. Dock tänker jag aldrig prova.
Citera
2010-11-12, 01:09
Medlem
När jag gick på högskola, var det en tjej långt uppifrån norr i klassen. Efter att ha spenderat en långhelg hemmavid, kom hon tillbaka och berättade att det hade bedrivits slakt hos föräldrarna. Hon hade nu med sig en maträtt som hon påstod var det godaste man kunde äta. Det såg ut som en grå sörja, så jag avstod ett smakprov. De flesta var inte lika fega som jag, utan lät sig väl smaka. När hon berättade att denna kulinariska delikatess bestod av bl.a ögon och hjärna från en ko, var det många som uppsökte närmaste toalett.
Citera
2010-11-12, 03:54
Medlem
Zoiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
När jag gick på högskola, var det en tjej långt uppifrån norr i klassen. Efter att ha spenderat en långhelg hemmavid, kom hon tillbaka och berättade att det hade bedrivits slakt hos föräldrarna. Hon hade nu med sig en maträtt som hon påstod var det godaste man kunde äta. Det såg ut som en grå sörja, så jag avstod ett smakprov. De flesta var inte lika fega som jag, utan lät sig väl smaka. När hon berättade att denna kulinariska delikatess bestod av bl.a ögon och hjärna från en ko, var det många som uppsökte närmaste toalett.

Hahahahahhaha. Helt sjukt roligt. Vilken syn och vilken "i-told-you-so" känska!

Hade i mina yngre år en incident då en av mina gammel-farbröder som jag såg mycket väl upp till lurade mig att Falafel (som jag satt och åt) innehöll hjärna. Innan jag märkte att han knappt kunde hålla sig för skratt så kunde jag känna kvälvningarna komma! Dock i efterhand med tanke på vissa saker folk äter så är väl hjärnan ganska... mild, minst sagt. Tänk när engelsmännen glupskar i sig njurpaj. De som vet vad njuren gör vet också att den inte är så... renlig. Levern t.ex, kroppens "avfallsstation" är ju inte så god heller när man fantiserar vad den gör i kroppen.

Hjärta förstår jag inte varför folk tycker det är äckligt. Det är ju ren muskulatur som faktiskt är det som är det vi kallar "kött".
Citera
2010-11-14, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Är det någon här som äter hjärna från något djur och i så fall vad?

Åt en burrito i USA med kohjärna. Inget vidare. Bara geggigt och smaklöst. Låtsades att jag var en zombie som vill ha "braaaaaaaiins".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in