Citat:
Ursprungligen postat av gmn
När jag gick på högskola, var det en tjej långt uppifrån norr i klassen. Efter att ha spenderat en långhelg hemmavid, kom hon tillbaka och berättade att det hade bedrivits slakt hos föräldrarna. Hon hade nu med sig en maträtt som hon påstod var det godaste man kunde äta. Det såg ut som en grå sörja, så jag avstod ett smakprov. De flesta var inte lika fega som jag, utan lät sig väl smaka. När hon berättade att denna kulinariska delikatess bestod av bl.a ögon och hjärna från en ko, var det många som uppsökte närmaste toalett.
Hahahahahhaha. Helt sjukt roligt. Vilken syn och vilken "i-told-you-so" känska!
Hade i mina yngre år en incident då en av mina gammel-farbröder som jag såg mycket väl upp till lurade mig att Falafel (som jag satt och åt) innehöll hjärna. Innan jag märkte att han knappt kunde hålla sig för skratt så kunde jag känna kvälvningarna komma! Dock i efterhand med tanke på vissa saker folk äter så är väl hjärnan ganska... mild, minst sagt. Tänk när engelsmännen glupskar i sig njurpaj. De som vet vad njuren gör vet också att den inte är så... renlig. Levern t.ex, kroppens "avfallsstation" är ju inte så god heller när man fantiserar vad den gör i kroppen.
Hjärta förstår jag inte varför folk tycker det är äckligt. Det är ju ren muskulatur som faktiskt är det som är det vi kallar "kött".