Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Du har inte 300K förrän du säljer, eller ja du har inte 300k då heller för du måste dra av skatten. Men poängen är att dina fonder kan kracha imorgon om du har otur.
Att mina fonder kraschar imorgon är osannolikt. Under en herrans massa år har börsen i genomsnitt hållt sig på 10% uppgång. Det finns bra och dåliga år, men det kvittar, jag sparar inte kortsiktigt. Att sitta och tro att allt kommer krascha imorgon på mina lågrisk fonder är som att gå och oroa sig för att bli påkörd av ett flygplan.
Jag agerar inte utifrån värsta fall, jag agerar utifrån vad som har högst väntevärde kombinerat med vilken risk jag är villig att ta.